sobota 11. ledna 2014

DIY: Voňavý balzám na konečky


    Pamatujete, jak jsem recenzovala Shine So Bright od Lush? Jo, pořád ho naprosto žeru a pořád mi půl balení zbývá. Ale říkala jsem si, že to přece musí být napodobitelné (i bez pár hnusíků, kterých Lush pár bohužel přidává), a protože ráda napodobuju, co se dá, tady máte recept na balzám nacpaný ingrediencemi, které mají být pro suché a ke třepení náchylné konečky gurmánskou extází. (Což asi není moc dobrý přirovnání. Ale vedle mě je sáček Haribo medvídků a já zapomněla, jak moc dobrý uměj bejt, tak mám extázi trochu sama.) 

    A víte, co je na tom nejlepší? Že narozdíl od balzámku od Lushe, který musím deset minut před použitím rozehřívat v dlaních, taje tento pomalu s dotykem prstů. 

    Budete potřebovat:
  • bambucké máslo
  • kokosový olej (tento jsem vyhrála u Anny a tohle je poslední DIY, do kterého přišel - protože je chuťově tak výborný, že asi budu potřebovat antidepresiva, až mi dojde a já ho nebudu moci dál používat na OPM)
  • arganový olej, údajně to nejlepší, co si na vlasy můžete napatlat - např. zde
  • jojobový olej - např. zde
  • med či propolis v medu
  • vitamin E
  • jojobový vosk (na fotce není, už to je podruhé, co jsem ho omylem vynechala z photoshootu, jsem hrozná) - např. zde
  • vonný extrakt (nemusí být; já si ale zvykla právě kvůli Shine So Bright, že mi vlasy báječně voní a nechce se mi toho vzdávat)

    V plechovém kalíšku rozpusťte ve vodní lázni jojobový vosk, bambucké máslo, kokosový olej a med v poměru 4:1:1:1. Přidejte pár kapek jojobového a arganového oleje, maximálně množství, v jakém jste přidávaly bambucké máslo, olej a med, aby vám výsledný balzám netekl. Do směsi přidejte olej vitaminu E.
 

    Odstavte z plamene a přidejte pár kapek vonného extraktu, já použila pomerančový a asi to nikoho nepřekvapí, jsem strašně zatížená na citrusy. Směs promíchejte a zejména si dejte záležet s medem, má sklony se s ostatními nespojovat, tak mu trochu pomozte špejlí, nakonec se umoudří. Balzámek přelijte do nádobky a nechte ztuhnout.
   

     Ve finále byste měly dostat něco podobného jako je výtvor, který vidíte na úvodní fotografii. 

    Pokud plánujete balzámek vytvořit a chcete použít jiný vosk, než jojobový, vězte, že bude pravděpodobně třeba upravit poměry; např. včelí vosk je mnohem tužší a spotřeba bude tudíž menší (jojobový jsem použila kvůli absenci odéru).

    Variant balzámu je samozřejmě mnoho, existuje spousta olejů, které mají být na vlasy zázračné, mně z mých internetových rešerší vyšly tyto nejlépe, pokud s mým názorem nesouhlasíte a máte oblíbené jiné, samozřejmě je substituujte.  

    Mimochodem, v mém prvním balzámku se po cca měsíci začaly objevovat malé bílé bublinky, zřejmě kvůli medu. Po přejetí prstem mizí a na vlastnostech balzámu, jeho konzistenci nebo vůni se toto nijak neprojevilo.  

    Co se týče funkčnosti balzámu, ráda bych vám potvrdila, že zlepšuje stav konečků, vzhledem k tomu, že s jejich třepením už nemám problémy (a zásluhy přisuzuji SSB), to bohužel nevím. Každopádně tohohle prcka používám delší dobu a jejich stav se rozhodně nezhoršil, což musí nutně znamenat, že všechny látky, které mé konečky potřebují, jsou jim dopřávány. Koneckonců, balzám je tak napěchovaný vlasovými zázraky, že by mě udivil opak.


    Já jsem si balzámky oblíbila mnohem více, než oleje; jsem děsný nemehlo, oleje si vždycky vyleju na ruku tuny a nejednou se mi stalo, že jsem mohla jít rovnou mýt vlasy. S balzámem je to jaksi více pod mou kontrolou.


    Jak jste na tom vy? Jste Team Balzámy, nebo Team Oleje? Co používáte na konečky? A kdo bude vařit?

    Mějte se krásně,
    M. 


P.S. Recepty si vytvářím sama, mnohdy mi to zabere určitou dobu a několik pokusů, než vyladím ten správný poměr surovin. Ráda je s vámi sdílím, avšak ocenila bych, kdyby se stejný či velice převelice podobný recept neobjevoval na cizích blozích bez udání zdroje. Děkuji za pochopení.

37 komentářů:

  1. Perfektní Míšo! Musím vyzkoušet, taky zkouším patlat směs bambuckého másla, kokos. oleje a meruňkového oleje. Těším se až budu míchat :)
    Měj se krásně!!!
    Janie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Těch verzí je vážně spousta, meruňkový olej zní fajnově, mně osobně i příjemně voní:-) Přeju hezké míchání!

      Vymazat
  2. vlasy mám hodně suché, tudíž to určitě vyzkouším:-) jinak já mám ráda obojí.
    Once Upon a Time

    OdpovědětVymazat
  3. Balzám na konečky? Jsi fakt dobrá!! Ten bych pak ocenila v prodeji na fleru, jestli ho máš pořád v plánu!:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to den ode dne reálnější, na cestě mám několik zásilek a balzámky zařadím:-)

      Vymazat
  4. Já jsem rozhodně Team Hedvábí od CHI. :-D A už se nemůžu dočkat, až budeš mít obchůdek na Fleru! ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ha, tak to jsem ještě nezkoušela, já z olejů mám ráda Orofluido, i když čím dál častěji hrábnu raději po přírodní variantě (a nejčastěji po balzámech, protože jak jsem psala, vždycky vypadám, jak kdybych si vlasy ofritovala nebo tak něco) :-)

      Vymazat
  5. Zatím kopu za tým olej, ale konečky jsou momentálně v takovém stavu, že budu muset vyrazit pro ingredience...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že v tom krásně zužitkuješ i dýňový olej;-)

      Vymazat
  6. Zatím si vystačím jen s kokosákem (je to tak trochu balzám, protože ho mám ztuhlý a rozehřívá se mi až v rukách :) Ale už mám objednané ingredience a začnu taky tvořit :)
    Míšo, díky za skvělou inspiraci a celý blog!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já děkuji za přízeň!!!:-) Jojo, kokosák vlastně ten balzámek konzistenčně trochu připomíná, i když taje za lehce vyšších teplot.

      Vymazat
  7. Super! :) Já vařit asi nebudu,,, spíš budu doufat, že se jednou rozhodneš svoje mňamky prodávat :)))

    OdpovědětVymazat
  8. Na vlasy mám nejraději kokosový olej, to je závislost : )

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, po kokosáku sahám z různých důvodu denně, je to zázrak:-)

      Vymazat
  9. Team balzám :o)
    Tvořit to nebudu, připisuju si na seznam toho, co si objednám, až otevřeš obchůdek :o)
    Za takových deset let tě vidím jako ředitelku firmy vyrábějící nejoblíbenější kosmetiku ve střední Evropě a všechny slavné kosmetické firmy budou vztekle skřípat zuby, protože jim prodej klesne na polovinu :o))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vítej v týmu!

      Haha, s tou firmou to moc nevidím, ale vize je to moc hezká, dám si o tom chvíli daydreamingu:D

      Vymazat
  10. To vypadá dost dobře. Já na konečky zatím patlala spíš jen různé "oleje" (no, silikony...), ale tohle vypadá jako velmi příjemná varianta... :) Pouvažuju!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pouvažuj:-) Mně se s tím pracuje mnohem lépe:-)

      Vymazat
  11. Super, další věc, co si musím připsat do seznamu "Po zkouškovém"! :)
    Ještě bych se chtěla zeptat - používáš pořád Orofluido? Myslíš, že by zatížilo jemné vlasy? Případně, máš zkušenosti i s tímhle http://stylingove-pripravky.heureka.cz/orofluido-shine-spray-lesk-ve-spreji-50-ml/ ?

    Díky za odpověď =^-^=
    Essie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Po Orofluifu pořád občas sáhnu, jednak krásně voní a jednak mi ho spoustu zbývá a bylo by mi líto ho vyhodit:D Myslím, že jemné vlasy by zatížit nemělo, i mé jsou spíše jemnější, když přípravek naneseš na ještě vlhké vlasy, krásně se do konečků vsákne. Jinak s leskem zkušenosti nemám, ale má kadeřnice, která olej, kondicionér i šampon miluje, říká, že sprej moc dobrý není, a většinou se s jejím názorem dokážu ztotožnit:-)

      Vymazat
  12. Jsi úžasná super matláníčko už mám Zuzana

    OdpovědětVymazat
  13. No tak tohle je bomba. Taky je mi mnohem sympatičtější balzám na konečky než nějaký olejíček. Chtěla jsem kupovat ten od Lush, ale po prozkoumání složení jsem od toho upustila. Takže tenhle recept určitě někdy vyzkouším...ale pokud dřív spustíš obchůdek, stoprocentně zakoupím u Tebe.
    Je sice pravda, že jsem teď objevila kondicionér od 100% pure a konečky vypadají, že by ani nic víc nepotřebovaly, ale i tak mám pocit, že by je měl člověk něčím ,,obalit".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám to stejně jako ty, nerada vynechávám nějaký krok, ačkoliv by teoreticky jeho vypuštění nemělo žádný negativní efekt:-)

      Vymazat
  14. Hmm přemýšlela jsem o Shine So Bright od Lush, ale jelikož mám doma Propolis v medu, a kromě občasného pojídání (je to výborný posilovač imunity), nevím, na co ho používat, tak je jasné, co dalšího zkusím vyrobit :) PS: Miluji citrusové vůně! :o)

    OdpovědětVymazat
  15. Tak jsem balzámek zkoušela a bohužel jsem ho udělala nějaký moc medový (použila jsem též propolis v medu). I po důkladném promíchání se mi med s ostatními složkami nespojit úplně 100% a po ztuhnutí se usadil na spodu :-/ Tož nevím nevím, kde jsem udělala chybu. Možná zkusím tu kapku, co jsem vyrobila, rozpustit znovu ve vodní lázni, ještě jednou pořádně vymíchat a nechat ztuhnout. A uvidíme :) Ale vůně je teda božská! Kombinace medu a pomerančového EO (taky můj oblíbený) je doslova famózní!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkus, to by mělo pomoci, popřípadě přidat bambucké máslo bych zkusila:-) Také jsem z vůně nadšená!

      Vymazat
    2. Díky moc, zkusím :) Kdo nic nezkusí, nic nepokazí, ale taky nezíská, žeeee. Škoda, že nevím, jaké je Shine So Bright, abych měla alespoň nějakou představu a srovnání :P
      PS: Stejně jsem teď udělala další objednávku na LUSH- já ho asi ze svého "jídelníčku" prostě úplně vyškrtnout neumím ;)))

      Vymazat
  16. Wow! Geniální věc :) akorát jsem domíchala a na vlasech se to fakt znát :) Jen jsem to trochu přehnala s voskem :-/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Topení nebo horkej notebook to jistí, takhle jsem se patlala lusháckým Shine So Bright:-) Jsem ráda, že se líbí!

      Vymazat
  17. Prosím tě a jaký by měl být tedy poměrně,pokud bych chtěla použít včelí vosk místo jojoboveho? A tím olejem z vitamínu E myslíš ten vitamín E gel,co mají na ekokoze jo? Jo a ještě jestli můžu jako vůni použít pár kapek esenciálního oleje a nebo esenciální olej do balzámu na vlasy radši ne-e?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, poměrně tam dej vosku třeba tři díly, jojobový je o něco méně "tuhý", s vitaminem E je to přesně tak myšleno a EO bych se nebála:)

      Vymazat
  18. Prosím tě šel by kokosový olej nahradit jiným? Protože ten mi na vlasy moc nesedí,hrozně je vysušuje..Mám doma dýňový,arganovy,mandlový a hroznový,šlo by to nahradit jedním z nich? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě, třeba arganový je na vlasy naprostý poklad, jen přidej o trochu více vosku, aby balzámek držel, přeci jen je kokosák lehce tužší:)

      Vymazat
  19. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...