středa 29. ledna 2014

DIY: Vanilkový olej


    Dnešní DIY je tak jednoduché, že by ho zvládla i opice bez končetin. Přitom je výstup vcelku efektní záležitostí. Olej sladce vonící po vanilce můžete využít jako meziprodukt do dalších projektů (jeden takový se tu záhy objeví), při masáži oceníte nejen jeho afrodisiakální účinky a sklenička s vanilkovým luskem uvnitř bude určitě pěkným dárkem. Díky vanilce olej nejen voní, ale má i vyšší obsah vitaminu B, minerálů, antioxidantů a údajně vylepšuje a sjednocuje tón pleti.
Do toho ubrousku jsem otírala pouze nůž (abych nevzbuzovala mylné dojmy). Na každé mé patlání padnou tak jeden dva balíky kapesníčků, jelikož jsem lemra líná a udělat tři kroky ke dřezu je pro mě složitější, než všechno jednoduše otřít a následně vše odnést a umýt najednou.

    Má cenu vůbec psát návod? Potřebujete pouhopouhé dvě suroviny: vanilkový lusk a olej, který sám žádný silný přirozený odér nemá. Já jsem použila hroznový (zejména, přiznám se, proto, že mi nebylo líto odlít 100+ ml s nejistým výsledkem), který se osvědčil jako velmi dobrý základ, jelikož výsledek voní opravdu báječně. 

    Olej přelijte do čisté lahvičky. Vanilkový lusk podélně rozřízněte, černá semínka lehce vyškrábněte špejlí a vmíchejte do oleje; následně vhoďte lusk. Ono to i docela pěkně vypadá.

    Lahvička by měla být umístěna někde, kde se na ni snadno dostane světlo; nasnadě je okenní parapet. Směsí by se mělo denně třepat, já třepala pouze tři dny v týdnu (ale s o to větší vervou) a za tři týdny byl vanilkový olej na světě. Podle průběžného čichání by mu stačily i dva, no, ale nebudeme troškaři, že. 

    Co vy a vanilka - už jste s ní nějaký olej vylepšovaly? Či něčím jiným? Plánuji si udělat i další varianty, tak jsem zvědavá, jestli vyjdou stejně dobře, jako pokus č.1 :-)

    Mějte se krásně,
    M.

33 komentářů:

  1. Jéé, tak tady na to jsem čekala :) Konečně něco, na což mám doma úplně všechno! A vanilku, tu já tuze ráda :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vítej ve vanilkový partě! Já jí bůhvíproč nemám ráda jako příchuť, vanilkovou zmrzlinou by mě nikdo nepotěšil, ale voní perfektně:-)

      Vymazat
  2. Ahoj, asi to bude hloupá otázka, ale na co můžu použít temhle olejíček? Tím myslím na mazání tela po koupeli, do koupele, pouze na masáž....? Děkuji! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, použij na cokoliv:-) Jedná se jen o olej, do kterého se infuzovala vůně, nakládej s ním tedy, jak to obyčejně s oleji děláš, klidně ta vana, klidně mazání, klidně na konečky vlasů, klidně i na pleť:-)

      Vymazat
    2. na konecky vlasu??!! perfektni!!! dekuji, dekuji!! :):):) a omlouvam se, ze pisu jako anonym, ale prihlasovani se a tady ty veci nejak nezvladam :D kazdopadne tvuj blog miluju a velmi te obdivuji, jak jsi sikovna, jen tak dal!:):):):) btw. uz aby jsi mela otevreny ten eshop!:)

      Vymazat
    3. Není zač a neomlouvej se; a taky díky za takové komplimenty!:-)

      Vymazat
  3. Miluju, opravdu strasne moc miluju vanilku! :-) Tohle prostě musim mít. :-) Míšo, takže lze olej na noc používat i na pleť? :-) To by pro mě byla slast :-) Vlastně bys mi udělala obrovskou radost, kdybys do nějakého krému, třeba do toho denního přidala tohodle vanilkocého krasavce :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, nevidím důvod, proč by to nešlo, jak jsem psala výše, jedná se vlastně o původní olej pouze obohacený o nějaké ty vitaminy a minerály:-)

      Vymazat
  4. Jdu najít lahvičku a "vařit". Hned teď! :) Mimochodem - cedíš ho před použitím, aby v něm nezůstala semínka?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Necedím, semínka spořádaně sedí na dně oleje a ani se nehnou:-)

      Vymazat
  5. Vypadá krásně, já jsem si kdysi dávno zkoušela vyrobit růžový olej z okvětních lístků růží z babiččiné zahrádky. Postupovala jsem sice podle návodu, ale nějak se nezadařilo, tak jsem ho musela vylít... No tenhle bych asi zvládla :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, ale zní to krásně, na to musí být těch růží hrozně moc, viď?:)

      Vymazat
  6. to vypadá zvládnutelně i pro mě :) akorát moc nejsem na vanilku - nezkoušela jsi takhle vyrobit i nějaký jiný?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nezkoušela, zatím mám v plánu provést to s chilli papričkou do salátů:D

      Vymazat
  7. Vypadá to báječně, asi posháním nějaký bio vanilkový lusk a taky vyzkouším :-)

    Míšo, prosím tě, nevíš jak je to s ucpáváním pórů a konopným a ricinovým olejem? Nikdy nevím, kde to na internetu hledat a když už něco najdu, tak si kolikrát různý stránky protiřečí...

    Jinak děkuji za super blok, našla jsem ho nedávno, tak teď pravidelně pročítám. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anni, já děkuji za přízeň!:-)

      Jinak konopný se udává většinou kolem dvojky a ricinový by měla být jednička;-)

      Vymazat
  8. Palec nahoru za fajn napad.Chilli papricky do olivace nakladam a pritom by me tohle nenapadlo;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na to se zase chystám já, musí to mít mňamka na saláty:-)

      Vymazat
  9. Jdu do něj, vypadá perfektně! Byl by někdy receptík na sprchovej gel nebo něco na ten způsob? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám to v plánu, ale kdy k tomu dojde, toť otázka:D

      Vymazat
  10. Tisíc milion díky za skvělé tipy - nikdy jsem moc neujížděla na přírodních věcech, ale díky tobě se to obrací:
    marocký jíl, mořská houba, jojobový olej (přes 30+ pořád akné, ale v zimě i vysušená pleť, z jojobáku zatím obrovské nadšení a vstupní investice (Saloos) menší než u low-end krémů. Prostě Kiss a Bee pravidelně chválím a uctívám :)
    PS myslíš, že by nějak šlo udělat DIY olej kokosový?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za chválu a jsem ráda, že jsi spokojená:-)

      S tím kokosovým nevím nevím, určitě to nějak jde, ale zatím jsem nic takového nekoumala:-)

      Vymazat
  11. Tak jeden mi asi měsíc leží ve špajzu, je ve flaštičce od vína a vypadá legračně:) Ale pouští to pomalu, mrcha:) Veronika

    OdpovědětVymazat
  12. to jsi krasne vymyslela!
    nebojis se, ze ten olej treba zlukne..? kdyz je na svetle.. normalne se maji uchovavat v temnu, a tady pises dat na parapet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky tomu světlu by měl olej rychleji vanilkou "načichnout"; žluknutí by snad přijít nemělo, hroznový olej je dost stabilní a oxidaci má také na vysokých číslech:-)

      Vymazat
    2. tak to je super s tim hroznovym olejem.
      to jsi sama vymyslela tento recept?

      Vymazat
    3. Ahoj, asi nevymyslela, nejspíš jsem to někde zahlédla a uložila si to do paměti, možná to přišlo do hlavy kvůli olivovému oleji, do kterého se podobně nakládají třeba chilli papričky... Těžko říct:-)

      Vymazat
  13. aký olej je na to vhodný?? u nás som asi ešte nikde nevidel hroznový olej :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Napadá mě třeba mandlový nebo jojobový, klidně pupalkový, zkrátka lehčí oleje bez aromatu;)

      Vymazat
  14. Ahoj, diky mockrat za tento sice trivialni, ale nad miru efektivni navod, ktery zachranil mou investici (ne nijak zavratnou) do oleje BRUTNAKOVEHO. Ackoli se mu nedaji odeprit vsechny mozne blahodarne ucinky, co mu nikdo neodpare ne hodne neprijemny zapach a ten se nastesti podarilo prebit sladkou vuni vanilky. Takze netreba pouzivat pouze oleje bez zapachu,ale i docela silny oder origo oleje je vanilka schopna zahnat do kouta:)

    OdpovědětVymazat
  15. Ble-ble-ble vanilka.... Šlo by to i se skořicí?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já vanilku miluju, se skořicí jsem to nezkoušela, můžeš vyzkoušet, teoreticky by tu fungovat mělo:)

      Vymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...