pátek 31. ledna 2014

DIY: Valentýnská srdíčka do vany


    Valentýna slavím nadšeně a trochu vždycky kroutím hlavou nad vlnou silné nenávisti, která se proti tomuto svátku zvedá. Osobně ho mám spojeného mimo jiné s vůní růží a dlouhatánskou společnou koupelí, takže tyto srdíčkové bath melts se vyloženě nabízely.
 

    Budete potřebovat:
  • kakaové máslo - např. zde
  • mangové máslo - např. zde
  • včelí vosk - např. zde
  • kokosový olej - např. zde
  • vanilkový olej (já říkala, že na něj brzy dojde; návod zde)
  • růžový esenciální olej
  • třpytky
  • sušená poupátka
 
    Do vodní lázně dejte rozehřát včelí vosk, mangové máslo, kokosový olej a kakaové máslo v poměru 2:3:3:9. Přidejte 1-2 díly vanilkového oleje (na domácí použití dejte klidně 2, pokud plánujete někomu darovat, přimlouvala bych se za menší množství tekuté složky a klidně i za méně kokosového oleje, aby se srdíčka předčasně neroztekla) a odstavte z plamene.


    Do směsi přidejte pár kapek růžového EO; pro báječnou vůni stačí opravdu maličko. Pokud chcete, přihoďte i třpytky; já jsem zvolila stříbrné od Essence z nějaké limitované edice.

    Směs nalijte do formiček cca z poloviny a nechte mírně zatuhnout. Kdybyste poupátka daly přímo do tekuté směsi, klesly by vám na dno a nebyly by pěkně schované uvnitř. Až do lehce zatuhlé směsi vtlačte požadovaný počet poupátek; zatlačení do hmoty zajistí, že po dolití zbytkem směsi vám růžičky nevyplavou.
 

    Po ztuhnutí (obvykle dávám po pár minutách do ledničky, protože jsem potvora netrpělivá) vyklopte a dejte si vanu - voní úžasně:-)


   Co vy a Valentýn, slavíte ho? A co si na svátek zamilovaných neodpustíte vy? 

    Mějte se krásně,
    M. 


P.S. Jo, vím že je až za dva týdny. Ale případné shánění surovin a příprava vanilkového oleje taky není na den:-)

P.P.S. Recepty si vytvářím sama, mnohdy mi to zabere určitou dobu a několik pokusů, než vyladím ten správný poměr surovin. Ráda je s vámi sdílím, avšak ocenila bych, kdyby se stejný či velice převelice podobný recept
neobjevoval na cizích blozích bez udání zdroje. Děkuji za pochopení.  

43 komentářů:

  1. Docela bych chtěla vidět, kde všechny ty věci skladuješ :-)

    Mám půjčený elektrický bublání do vany, tak se třeba o víkendu taky naložím, i když není Valentýn. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, řeknu Ti to takhle, v pokojíčku se nemám kam hnout:D

      Vymazat
  2. Do těch srdíček bych se spíš zakousla :) Jinak Valentýna vůbec neřešíme a neslavíme, radši mám 1. máj, ten květen jde k lásce prostě líp :)

    OdpovědětVymazat
  3. škoda, že máme jen sprchový kout :-( bára.kára

    OdpovědětVymazat
  4. Děkuji za návod! Nedávno jsem na podobné koukala v Lush a cena bude dosti rozdílná :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Vypadá to krásně, chvilkama bych se snad i bála, že to s ním:D

    OdpovědětVymazat
  6. To zni opet bajecne,ale kdo ma porad prikupovat ty ingredience?:) Asi to zkusim upatlat z toho co dum dal a zkusim letos teda slavit valentyna-ale jen kvuli te vane se srdicky:))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, dobrý důvod!:D Upatlat to jde samozřejmě různě:-)

      Vymazat
    2. Bee,prosimte jeste jedna otazecka,mas nejaky tip kde sehnat takove nebo nejake podobne formicky?Po obchodech moc nechodim a v Ikei na kterou jsem sazela jsem nic vhodneho nesehnala...dekuju:)

      Vymazat
    3. Ahojky, formičky mám z eshopu Tvořivý svět (odkaz je někde v článku o tom, kde nakupovat suroviny, v postranní liště), stála myslím něco málo přes 100 kč, a mají jich spoustu různých:-)

      Vymazat
  7. Taky moc nechápu tu vlno nenávisti vůči Valentýnu. Však my si klidně oslavíme ten i první máj. :) Jinak to vypadá moc hezky, jen tedy s přítelem máme jen sprchový kout. :)
    Letos si k valentýnu nadělíme hlavně mazlíčka, to bude radosti. :) Jinak si neodpustíme lahvinku dobrého vína (mužova režie) a dobrou večeři (moje režie) :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také nadšeně slavím obojí:-) Jé, mazlíčka závidím, já se pořád snažím prosadit aspoň křečka, ale díky bohu, že v tomhle je přítel racionálnější, protože ten náš pidipokojíček na koleji sotva pojme nás dva:)

      Vymazat
  8. Na Valentýna slavíme výročí, takže to je vždy báječný den. Tvá srdíčka jsou velmi lákavá.

    OdpovědětVymazat
  9. Hmmm, mangové máslo.Voní aspoň trošičku po mangu?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem naivně doufala, že trochu ala mango zavoní :) i když je to logicky hloupost :)))

      Vymazat
    2. Kávové máslo prý voní, kakaové má krásnou vůni, ale mangové ani ťuk:D

      Vymazat
  10. Super! :) Můžu se prosím zeptat, kde si koupila ten mega balík včelího vosku? Díky za odpověď :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) Já bych právě chtěla udělat svůj první nákup a nemůžu se rozhodnout, jestli na ekokoze, nebo tvorivem svete...No jeste to budu muset promyslet :)

      Vymazat
    2. Na ekokoze je větší výběr, i když vím, že Tvořivý svět má u něčeho nižší ceny a objednáš tam levně i obaly... Dilema:-)

      Vymazat
    3. Tak nakonec vyhrala ekokoza :) Uz se tesim, az zacnu. Diky moc za Tvuj blog, je proste nejlepsi a plny inspirace :)

      Vymazat
  11. Ahoj :-) Chci se zeptat, jestli se dá kakaové máslo nahradit (plně ve všem) máslem mandlovým? :-) Děkuji :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peti, určitě ano, akorát bych přidala více vosku;-) Snad budou srdíčka hezky držet i tak.

      Vymazat
  12. Ahoj, nejdriv bych ti chtela napsat, ze mas super blog a jsi moc sikovna :) A kdyz jsi tak zbehla v te vyrobe kosmetiky, chtela bych se rovnou i zeptat, jestli nahodou nevis o nejakem shopu, kde by prodavali trpytky rozpustne ve vode? Mam projety fler, ekokozu atd., ale nic takoveho jsem neobjevila... Coz me privadi k dalsimu dotazu - kdyz pouzivas ty "obyc" trpytky, nemusis potom drhnout vanu nebo tak? :D Omlouvam se za mozna blbou otazku, ale docela mi to vrta hlavou, a navic mam fobii z ucpaneho odpadu :D Diky za odpoved. A pardon, ze nepisu s diaktritikou, ale jsem v zahranici a nepisu ze sveho pocitace (:

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Královno tykví, otázka není hloupá, a ano, po dostaveníčkách s bath melts vždy vanu přejedu cifem - ale za tu půlhodinku pohody a vůně mi to stojí:-) Růžičky vždy z vany vybírám, než ji vypustím, abych předešla ucpanému odpadu. Co se týče směsi olejů a másel, většina se nachytá na pokožku.

      Jinak s třpytkami bohužel neporadím:-( Zkusila bych ebay;-)

      Vymazat
  13. Já ho moc neslavím. Jakože.. když ho chce slavit přítel, tak proč ne, ale raději slavím 1. máj :) S přítelem jsme se dohodli, že Valoše slavit nebudem. Ale je pravda, že ve skrytu duše stejně trošililinku doufám, že mi dá aspoň čokoládku :D
    (Ale jsem rozmazlená! On mi pořád nosí růže a já si budu ještě vymýšlet... :)) )

    OdpovědětVymazat
  14. Pěkný nápad :-))
    http://beautyane.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  15. Ahoj, chtěla bych se zeptat odkud máš kokosový olej v té petce. Já ho kupuji v lékárně, avšak mám takovou spotřebu (zuby,vlasy, pleť =D), že bych brala větší balení. Děkuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, tento kokosák mám tuším z eshopu Tvořivý svět. Je ale rafinovaný, tudíž na vnitřní použití (a ani na zuby) to hitparáda nebude:-)

      Vymazat
    2. A voní stejně rafinovaný jak ten panenský? Nebo méně?

      Vymazat
    3. Voní velmi podobně, ne-li stejně;-)

      Vymazat
  16. Miso, zkousela jsem je vcera, vice mene podle Tveho receptu, ale bez vanilkoveho oleje, dala jsem misto nej lzici hroznoveho, vune badyanova... Tuhnou dobre, ale pred vyklopenim je na chvilku soupnu do mrazaku. Jen jedna vec me zarazila - maji na sobe spoustu tecek. Jsem si jista, ze vsechny oleje jsou v poradku, nic zkazeneho, takze tipuju jen diskoloraci. Nenapada Te, cim to muze byt?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo a vosk jojobovy namisto vceliho.

      Vymazat
    2. Romy, to mě vůbec nenapadá, čím by to mohlo být... Tmavé tečky to jsou? Nebo bublinky? Mně se sem tam udělá bublinka kvůli vzduchu v poupátkách, ale většinou se jim i vyhnu...

      Vymazat
    3. Spíš světlejší tečky - skoro jako povlak na staré čokoládě :) Uvnitř je to nemá.

      Vymazat
    4. Jéj promiň, nějak se mi popletly účty dohromady... jsem pořád jedna a ta samá (popletená) osoba :)

      Vymazat
    5. Zvláštní, vůbec netuším, čím by to mohlo být:-( Ale účel to asi nijak neovlivní:-)

      Vymazat
  17. Ja proti Valentýnu ako takému nemám nič, len proti tým komerčným veciam okolo :) Škoda len, že tento rok budem sama .. Ale tie srdiečka vyzerajú super ! :3

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...