pátek 24. ledna 2014

DIY: Ultralehký hydratační krém


     Fíha, čtyřdenní pauza je u mě dost neobvyklá. Myslím ale, že dnešní recept by ty proflákané dny bez příspěvků mohl s hrdostí vyvážit. Protože... Netoužíme snad každá po přírodním krému, který je neskutečně lehký, ihned se vstřebá a báječně vyživuje? Tak tenhle mandlovo-růžový kritéria splňuje na jedničku.

    Budete potřebovat:
  • mandlové máslo - např. zde
  • bambucké máslo (chybí na fotce, má mou omluvu) - např. zde
  • mandlový vosk - např. zde
  • mandlový olej - např. zde
  • jojobový olej - např. zde
  • třešňový olej (oleje můžete samozřejmě dle libosti substituovat) - např. zde
  • destilovaná růžová voda (návod zde)
  • glycerin (není nutný) - např. zde
  • arabská guma - např. zde
  • vitamin A (není nutný) - např. zde
  • vitamin C (není nutný) - např. zde
  • vitamin E (není nutný) - např. zde
  • ovesný protein (též se photoshootu neúčastnil, pardón; není nutný) - např. zde
     Upřímně? Na celém tom patlání je největší opruz, že nehlídáte jeden plecháček, ale rovnou dva. V jednom totiž rozpouštíte mandlový vosk, bambucké máslo a mandlové máslo (ode všeho stejný díl), zatímco v druhém zahříváte destilovanou růžovou vodu (čtyřnásobné množství, než kolik dáváte vosku). 

    Do směsi másel a vosku přidejte oleje; poměr jednotlivých olejů je na vás (já dávala větší díl mandlového a jojobového, menší díl třešňového), celkem by jich mělo být stejně, jako dohromady másel. Přidejte trochu vitaminu A a E, které jsou rozpustné v tucích. 

    Do růžové vody odměřte cca 1% jejího množství arabské gumy (tzn. pokud máte vody 100ml, přidejte 1g); důležité je přidat gumu za stálého míchání až poté, co je voda zahřátá. Růžová voda by po tomto kroku měla být jaksi zahuštěnější. Přisypte špetku vitaminu C a přikápněte glycerin a ovesný protein, máte-li, ve stejném množství, v jakém do směsi přišla arabská guma. 

    Teď přijde ta největší sranda. Na chvíli obě směsi odstavte, nechte směsi lehce vychladnout (teplota by neměla klesnout pod 60 stupňů, já si to amatérsky dovolila odhadnout); poté začněte vlévat vodu do směsi olejů, vosku a másel za stálého míchání metličkou, popř. šlehání. Šlehejte zhruba další tři minuty (měla by vám vzniknout spojitá bílá směs), nádobku vložte do studené vodní lázně a lehce promíchávejte do vychladnutí krému.  
   

   No a teď nezbývá, než si tu parádu dostatečně užít! Arabská guma užívá v potravinářství označení E414, což by mohlo řadu lidí zvednout ze židlí, tento přírodní stabilizátor a emulgátor je ve skutečnosti pryskyřice mízy akácií. Jen abychom měli jasno. V kosmetice se používá pro vyhlazení jemných vrásek, zpevnění pokožky a její ochranu před vysoušením.

    Ovesný protein též napomáhá hydrataci pokožky, měl by se dobře prát se suchými šupinkami. Jako antioxidanty působí vitaminy A, C i E, všechny se svými přidanými hodnotami např. ve formě ochrany proti stárnutí nebo rychlejšímu hojení ranek.

    Másla a oleje pleť vyživují; jojobový olej má strukturu nejvíce podobnou našemu mazu, měl by být tedy pro pleť přirozený. Třešňový olej jsem zahrnula mimo jiné kvůli jeho údajným schopnostem mírnit ekzém (po mém už není skoro ani památky, jupíjej, všichni povinně zaklepat!). Podobné účinky má mít i mandlový olej, kromě celé řady dalších, o kterých se plánuji v brzké době rozepsat, protože tenhle olej se pomalu, ale jistě vyšplhal do mých top ten olejů. (Tak jo, lžu. Rychle a jistě. Pomalu se to nekonalo.)
    

    Krém je na pleti velmi příjemný, rychle se vsakuje, ale není to tak, že po dvou minutách přemítáte, jestli jste se namazaly, nebo ne. Konzistencí bych ho zařadila někam mezi pěnovou a hustou gelovou. Pro mě se stává krémem na den, zatímco jeho starší brácha zastává nadále funkci mazadla na noc. 

    
    A čím se mažete ráno vy?:-)
  
    Mějte se krásně,
    M.



P.S. Recepty si vytvářím sama, mnohdy mi to zabere určitou dobu a několik pokusů, než vyladím ten správný poměr surovin. Ráda je s vámi sdílím, avšak ocenila bych, kdyby se stejný či velice převelice podobný recept neobjevoval na cizích blozích bez udání zdroje. Děkuji za pochopení.

55 komentářů:

  1. Zajímavé, nic o tom nevím, a tak mě překvapuje, že třeba do patlátka na pusu stačí 3 věci a do krému tolik. Ráno se mažu L´orealem Triple Action pro suchou pleť a občas teda ten pocit "Namazal ses?" mám. No, nechci se opakovat, ale počkám si na tvůj eshop, kdy už??? :-)
    Hezký víkend, J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, neboj, už jsem ty balzámky taky upgradovala a brzy uploadnu recept na složitější, které mají podle mého názoru naprosto ideální konzistenci:) Eshop brzy, počítám do dvou týdnů!:)

      Vymazat
  2. Tak tohle je hooodně zajímavé, zaujala mě arabská guma a protein :) Ale neee nepujdu to hned všechno koupit, mám doma velkou zásobu z první objednávky na ekokoze tak s tím musím trochu zahýbat a až pak objednat nové :) a mám i hafo patlátek klasických booože občas bych potřebovala mazat ještě někoho abych si mohla brzo něco umíchat..krásný návod :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ekokoza je hrozná potvora, co?:D Nejradši bych skoupila celý sortiment!:)

      Vymazat
  3. Mohla by si mi spraviť krém? Naozaj by to bol krém, ktorý by sa hodil mojej pokožke. To by bolo fajn. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adrianko, brzy bude v provozu prodej formou Fleru, teda pokud vše půjde, jak má, tak snad do dvou týdnů..:)

      Vymazat
    2. Akonáhle bude tak to tu prosím vyves :) Díkes :) A držím palce.

      Vymazat
    3. Za dva týdny? Přestávám utrácet! :)

      Vymazat
  4. Já s úspěchem používám tvůj multifunkční krém. Budu si muset uvařit další várku..
    Tenhle recept se mi taky moc zamlouvá, ale nechce se mi kupovat další ingredience.. takže bych taky uvítala tvůj eshop! :))
    Wonderfull Today

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eshop už se rýsuje, prvních pár dávek balzámů, krémů na obličej i oči už mám!:)

      Vymazat
  5. Já se ráno mažu Steamcreamem, ale nevím. Moje pleť je poslední dobou dost mimo a ať hydratuju večer jak chci, ráno mám stejně na některých místech šupiny :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to na ní asi Steamcream nestačí, i když nevím, co jsem ho tak koumala, měl by být hydratační relativně dost...:-/

      Vymazat
    2. Mně doteď vyhovoval, až tak poslední měsíc, dva pozoruju tyhle šílený stavy. Přitom je letošní zima dost vlídná, žádné pořádné mrazy a moje pleť si stejně dělá, co chce. Míšo, čekám, že mě spasíš svými krémy!! :-)

      Vymazat
  6. Tak to zní parádně...ale je tam vážně moc ingrediencí, asi počkám až dojde Steamcream a pak se do toho pustím. Jinak díky moc za tvoje úžasné recepty, vše co jsem navařila rodince na Vánoce si moc pochvalují :)

    OdpovědětVymazat
  7. Míšo, pořád přemýšlím, jestli je něco z kosmetiky, co nedokážeš udělat :) Vážně žasnu, ty máš hutný krém, lehký krém, oční krém :) Čekám už jen nějaký parfém nebo rtěnku :) A samozřejmě obchůdek na Fler, na ten se těším :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, takových věcí je, Niki, a kdybys věděla, kolik je za některými recepty zmařených pokusů:D Každopádně děkuji!:)

      Vymazat
    2. Kdyby si ty věcičky vyšvihla takto dokonalý při prvním pokusu, taky bych si myslela, že jsi nějaká nadpřirozená bytost :D Ty chyby aspoň zdokonalují výrobky na nejvyšší level dokonalosti ;) A věřím, že zmařených pokusů určitě mnoho nebylo :) A není vůbec za co :))

      Vymazat
  8. Super! Já už se několikrát(a neúspěšně) pokoušela zabudovat do domácího krému vodu, a ať jsem se snažila jak chtěla, tak po pár dnech jsem stejně měla místo krému kelímek plný oleje ve vodě :D tentokrát to teda snad klapne :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně vím o čem mluvíš...Když jsem se snažila vytvořit odličovací balzám, taky se nezadařilo a byly to jen hrudky oleje a vosky plovoucí v růžové vodě...Nejvíc je mi líto toho množství mandlového oleje...Pořád jsem přemýšlela, co s tím...Ale asi to už vyhodím :D

      Vymazat
    2. A co nakonec doporučuješ, aby se to teda neodelovalo:/?

      Vymazat
    3. Já si myslím, že je to přešleháním nebo nedošleháním krému, ale chemik nejsem, takže je to jen domněnka...:-/

      Vymazat
  9. Krém vypadá skvěle, u toho staršího jsem si říkala, že bych to umíchání možná i zvládla, ale tohle už je vyšší liga, radši počkám na eshop :)

    OdpovědětVymazat
  10. Tak tenhle krémík vypadá skvěle (a nutně potřebuju něco hydratačního, jelikož mám poslední dobou nějakou vysušenou tu pusu - paradoxně potom, co jsem přestala používat chemický krémy a používám jen multifunkční a olejíčky)...Už taky ale nebudu kupovat další ingredience (arabská guma a ovesný protein nevedu), jelikož už toho mám plnej koš :D Tak si asi taky počkám na tvůj shop :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono prý pokožce trvá, než si na přírodní kosmetiku zvykne, byla zvyklá na chemii a teď dostává něco úplně jiného:-)

      Vymazat
  11. Musí být moc fajn ale na mě dost ingredienčně náročný, nejdřív zkusím ten krém na pleť z aloe vera a s vit.E :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je fakt, že to míchání je u něj i jednodušší:-)

      Vymazat
  12. To je skvělé. :) Moc se mi krém zamlouvá!:)
    Jinak já se ráno mažu krémem od Natura Siberica pro citlivou a suchou pleť, ten je fajn, je lehoučký a přitom hydratuje velmi slušně.:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mmmm, Natura Siberica se mi moc líbí, měla jsem od Natálky nějakou tělovou masku a byla super:)

      Vymazat
  13. Uz aby byl eshop! priznam se, ze na tohle jsem jednak lina a hlavne nesikovna, takze uz se chystam na oteviraci den a doufam, ze na me neco zbyde! Hlavne ocni krem, ktery potrebuju jako sul:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Očních krémů mám umíchaných dost!:)

      Vymazat
  14. Další dokonalý krém. :-) Už se těším, na eshop, začnu šetřit. :-) Určitě si tohodle frajera spolu s jeho bráchou musím koupit. :-)

    OdpovědětVymazat
  15. zajímavý! já teď právě dostala ten výše zmiňovaný Steamcream, jsem na něj dost zvědavá, první test na ruce a na tělo zatím dost průměr...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Steam cream mě láká hlavně kvůli těm krásnejm plechovkám!:)

      Vymazat
  16. Ahoj, neví náhodou někdo, co se stalo s blogem od Lili?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Lili bohužel skončila (i když stále doufám, že se vrátí). Podívej se k Černé Mooře na diskuzi pod článkem o spolupráci, měla bys tam najít nějaké informace.

      Vymazat
    2. Děkuji moc za reakci.

      Vymazat
  17. My jsme s Klárkou dle tvého návodu vyrobily ten krém s aloe vera a Klárka si ho hrozně pochvaluje :) Na můj jsem už neměla dostatek aloe, tak přemýšlím o tomhle, zní to skvěle, ale trochu se bojím toho, že nezvládnu přípravu, přece jen jsem amatér :D Jen se chci zeptat, jaký olej bys doporučila pro suchou pleť? Kromě tvého nadupaného krému bych chtěla používat čistě jen olej, předtím tedy použít termální vodu. Děkuji moc za radu, Michaelko :)!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Kami, co se týče olejů místo krému, já jsem zastánce jojobového, je pro pleť nejpřirozenější, měla by si ho umět nejlépe zpracovat. Používala jsem ho, než jsem se zbavila atopického ekzému, a ačkoliv nakonec muselo dojít na kortikoidy (respektive tatínek mě dotáhl ke kožnímu, protože nemohl to moje nadávání ustát:)), z nejhoršího mě dostal právě jojobák v kombinaci s třešňovým olejem. Ekzém jsem měla velice suchý a zarudlý, ke kožnímu jsem šla už jen s téměř neviditelným reliéfem a většina té sušinky byla pryč. Navíc patří k nejlehčím olejům a je téměř nekomedogenní. A samozřejmě si můžeš udělat mix olejů, na to já se pořád chystám, přidala bych možná konopný, mandlový, trochu arganového... Ono kombinací je nespočet, 90% olejů se udává jako vhodných pro suchou pleť:-)

      Vymazat
    2. Dekuji mockrat za odpoved :) doma mam avokadovy, jojobovy, arganovy a jeste merunkovy :) taky jsem se chtela zeptat, jestli si myslis, ze olej z vitaminu e by mi take pomohl? :) mam doma jeden z bodyshopu, tak se ptam :) dekuji moc!

      Vymazat
    3. Tak si udělej třeba rovnou mix, osobně bych prskla do jojobového nějaký ten argan:-) Vitamin E rozhodně pomůže, na suchá místa je perfektní!

      Vymazat
  18. Těším se na e-shop jako blázen! Tenhle krém vypadá totiž taky skvěle! :-) Fascinuje mě, jak píšeš postup výroby takovým stylem, že člověk má dojem, že by to třeba zvládl taky... :-D Já ráno používám hluboce hydratační krém z řady Super Aqua od Misshy, ale není vůbec tak moc hydratační, jak bych potřebovala. :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilko, ono to opravdu není složité!:-) Jojo, toho Super Aqua jsem měla kdysi vzoreček, ale na to, jak měl být ultrahydratační, mi přišel jako takový průměr...

      Vymazat
  19. prosím prosím, prodávaj už na Fleru :)

    OdpovědětVymazat
  20. Ahoj Bee, který myslíš, že je lepší: máslo nebo olej (např. mandlové máslo-olej)?

    OdpovědětVymazat
  21. Budou tam drobné úpravy (xanthanová guma, rýžový protein, máslo aloe), ale o víkendu se pustím do tvorby!
    Mám ovšem obavy, že hladký a sametový krém jako od včelky to nebude :( Krémy se mi nějak nedaří.

    OdpovědětVymazat
  22. Ahoj, jaký má být cca poměr růžová voda : másla, oleje??? Díky ;-) Petra

    OdpovědětVymazat
  23. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  24. Ahoj,
    děkuju za krásný blog. V noci jsem nešla spát a četla a četla a ráno objednávala :-).
    Jen jsem trochu nechápavá a nechci to hned pokazit, tak mám pár otázek. Té růžové vody má být 4x tolik co směsi všech vosků, takže 3 vosky a 12 vody? A hlavně ty poměry měříš na váze nebo na množství (třeba na lžičky)? A pak by mě zajímala trvanlivost krémíku.
    Děkuju moc a těším se na další články

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Luci, děkuju za milý komentář a předem se omlouvám za ruinování peněženky!:D Jinak přesně, jak píšeš, 3 díly vosku a 12 dílů vody, ve většině receptů používám objemové množství místo váhy, pokud už používám gramy, je to v textu uvedené:) Trvanlivost tohoto krému je nižší než většiny, ale mám zkušenost, že 3M by vydržet měl.

      Ať jde míchání podle představ!:)

      Vymazat
    2. Ahoj.
      Minulý rok jsem dělala dárky k vánocům podle tvých receptů a sklidila jsem ohromný úspěch, takže ti chci moc poděkovat! Můžu se ještě zeptat, čím to je, že je trvanlivost tohohle krému menší? Myslíš, že přidáním vit E a třeba grepového oleje by se zvýšila? Děkuju! :)

      Vymazat
  25. Ahoj, tak jsem si dneska dost dobře zaexperimentovala, vedená Tvým receptem a výsledek předčil mé očekávání! Použila jsem mandlový, babassu a malinový olej, meruňkové máslo a shea butter, jojobový vosk, prášek z medu, ureu, protein z hedvábí, růžovou vodu, arabskou gumu, A, C, E a levandulový olej. Šlehala jsem ikea šlehátkem až do vychladnutí. I přesto, že jsem všechno dávala od oka a poměr vody a vosku jsem vůbec nehlídala, našlehal se mi nádherný krém. Je to třetí pokus v pořadí, při prvních dvou jsem dodržovala postup i poměry a nepovedly se :) Aneb já a recepty. Každopádně moc díky za inspiraci!

    OdpovědětVymazat
  26. Ahoj, chcela by som len upozorniť nato že denné krémy s vitamínom A sú nevhodné, pretože vitamín A pomáha prepúšťať nebezpečné UV žiarenie, čiže može hlavne v lete dojsť k spáleniu pokožky. Naopak do nočných krémov, a nočných očných krémov je vhodný.

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...