středa 15. ledna 2014

DIY: Tónovací voňavé lotion bars


    O tom, že se na plese ráda blejsknu, jsem vám psala již v článku o tělovém pudru. A protože jsem v zimě nejen bílá, ale snad až průhledná, chtěla jsem vytvořit něco, co dodá té bělobě trochu šťávy - s kakaem a třpytivým pigmentem vznikly lotion bars, které opravdu pokožku o nějaký ten půltón zabarví, dodají trochu třpytu, hydratují a ještě báječně voní. A opět se nejedná o nic složitého.


    Budete potřebovat:


   Ve vodní lázni rozpusťte jojobový vosk (nebo jiný, samozřejmě, tento jsem použila, protože narozdíl od včelího nemá aroma), kakaové máslo, bambucké máslo a kokosový olej v poměru 3:2:1:1. Toto složení vám zajistí velmi klouzavé lotion bar (takže, pokud vám to nevyhovuje, přijdete vosku, popř. kakaového másla, uberte oleje). 


    Jakmile je směs rozehřátá a spojená, odstavte z plotny a přidejte třpytivý pigment (používám Essence, který stojí cca 59 kč a jsem s ním velmi spokojená - nemáte někdo zkušenost s mica pigmenty, jestli jsou opravdu lepší?). Množství pigmentu se nebojte a nešetřete s ním. 

    Za nejsložitejší na tomto receptu považuji přidání kakaa tak, aby výsledek opravdu trochu tónoval. Přidávala jsem pouze po špetkách (jak vidíte, sklepávala jsem kakao ze špejle), klidně bych do toho šla ale lžičkou. Vyrobila jsem dva odstíny, tmavší tónuje tak akorát a odhaduji, že na  cca 80g směsi padla lžička kakaa. Bohužel, každý máme pokožku jinak pigmentovanou, takže nelze než experimentovat:-) Z vlastní zkušenosti ale radím, že v tomto případě je více více - kakaa se nebojte. Směs másel jde na kůži krásně rozetřít.


    Po důkladném promíchání nalijte do silikonových formiček, počkejte, až hmota ztuhne (zezačátku sem tam promíchejte špejlí, všimla jsem si, že ač jsou lehounké, mají třpytivé pigmenty tendenci sedat dolů) a nebojte se blýsknout!


    Celé DIY trvá chviličku a zatím jsme spolu sice na plese nebyli, doma mi ale efekt přišel pěkný. Líbí se mi, že vzhledem k tomu, že nanášení je krémové, vám třpytky až tak "nevylezou" a kůže působí, že se takhle báječně leskne sama. Mi tak nějak dochází, že "pěkná záda, ramena a výstřih" v šatech jsou pro mě důležitější než vymakaný makeup. (Asi proto, že jsem s makeupem nešika a třeba tmavší stíny mi vůbec nesluší...) Jak se čančáte před plesem vy? A jak se vám zamlouvají tónovací srdíčka?

    Mějte se krásně,
    M.



P.S. Recepty si vytvářím sama, mnohdy mi to zabere určitou dobu a několik pokusů, než vyladím ten správný poměr surovin. Ráda je s vámi sdílím, avšak ocenila bych, kdyby se stejný či velice převelice podobný recept neobjevoval na cizích blozích bez udání zdroje. Děkuji za pochopení.

21 komentářů:

  1. To bych moc ráda zkusila, vypadá to výborně! :) Miraculous Style GIVEAWAY

    OdpovědětVymazat
  2. no já se čančám hodně, makeup miluju.. což je asi zřejmé :D. ale tohle se mi teda líbí moc, pokud se nebudu třpytit jak disko koule, tak do toho jdu:).. ehm, pokud to zvládnu
    Once Upon a Time

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky s tím makeupem umíš krásně kouzlit (i když na krásné pleti a velkých očích se to kouzlí, žejo:D). Právě že ty máslíčka udělají jen takový "shimmer", působí na mě jako hodně jemný krémový rozjasňovač:-) Zmákneš levou zadní!

      Vymazat
  3. Já na ty třpytivé věci moc nejsem, ale určitě to bude použitelné jako tónovací krém bez třpytek, že? :)
    gather moments

    OdpovědětVymazat
  4. Taky moc nejsem na třpytky, ale jako mazání to vypadá moc dobře! Řekla bych, že tím podělím dámy na příští vánoce! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mazání je to fajnové, když vynecháš kakao a třpytky, v podstatě jsou to obyčejné lotion bars/massage bars, trochu jiné, než původní recept:-)

      Vymazat
  5. Niečo takéto si chcem vyrobiť na letnú dovolenku (ak nejaká bude:)). Rozmýšľam, že by som do toho pridala bronzer od Alverde, ktorý nepoužívam. Mylne som si myslela, že sypké výrobky mi budú vyhovovať.:)

    OdpovědětVymazat
  6. Já asi budu vypadat jako z jiné planety, ale tyhle "bars" tu vidím poprvé a napadá mě ohledně nich hned spoustu otázek :D Chtěla bych s zeptat, jak se to používá? To se při styku s kůží začne rozpouštět? Jak a v čem se to tedy skladuje, musí to být v chladnu, aby se to nerozpustilo? A jak dlouho jedna "bar" vydrží? A ještě poslední otázka, to kakao ti pak neobarví šaty?
    Vážně se omlouvám za hloupé dotazy, ale zaujalo mě to a kdyžtak děkuji za odpovědi :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Nine, dotazy nejsou hloupé, nemáš se za co omlouvat! Ano, funguje to v podstatě jako tuhá směs olejů a másel, která má poměry nastavené tak, aby tála s dotekem s kůží, ale bez tohoto kontaktu byla vcelku. Lotion bars uchovávám ve skleněné míse, v minulosti jsem je třeba nechávala ve formičce, do ledničky jsem je dávala v brutálních letních parnech (což bylo potom fajn, protože krásně chladily:-)) Bohužel nejsem schopná říct, jak dlouho Ti taková věc vydrží - záleží na tom, kolik jí naneseš, jak často používáš, jak velkou vyrobíš... Kakao by obarvit šaty nemělo, jednak proto, že v množství, které ve finále na kůži naneseš, ho je velmi málo, proto, že je vázané ve směsi másel a olejů a "nesedí" tak na pokožce (a také proto, že ho budu nanášet na místa, kde šaty nemám:-))

      Snad jsem nějak rozumně odpověděla, kdyžtak se klíďo ptej dál:-) M.

      Vymazat
    2. díky moc za odpovědi! tento blog jsem objevila teprve nedávno a moc se mi tu líbí, tvoje DIY kosmetika mě uchvátila, jen tak dál :)

      Vymazat
    3. Já díky za chválu, krásně se to čte, jsem ráda, že se Ti tu líbí:-)

      Vymazat
  7. Jako nápad a věcička rozhodně super. Pro mě ale jaksi k nepoužití. Třpytky skoro vůbec nepoužívám, když už, tak jen na očích :) Navíc na plesy ze zásady nechodím, takže ani nevím, kam bych to vynesla :D Pak musíš rozhodně ale přidat fotku v akci :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já je zase nemůžu mít na očích, vždycky vypadám spíš ubrečeně než oslnivě (jak jsem psala výše, s makeupem bůhvíjaká kouzelnice nejsem a večerní makeup se v podstatě ničím neliší od mého denního makeupu:-)) V akci se to pokusím zachytit, i když narozdíl od 99% blogerek jsem ve focení sama sebe naprosto neschopná:D

      Vymazat
  8. Ty jsi ale šikovná. Moc se mi to líbí. Třpytky používám k netřpytivým šatům. Ráda bych viděla efekt na kůži. Já se ráda třpytím i v létě nejen na plesech.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Efekt zkusím vyfotit, i když se moc fotit neumím:D Také se třpytím zásadně s netřpytivými šatky:-)

      Vymazat
  9. Tak a jelikož jsem se rozhodla tyto krasotinky vyrobit, ale vůbec je neznám, mám taky "poněkud hloupou" otázku- používá se to na sucho- roztíráním po kůži a nebo ve sprše jako mydééélko? :-))))
    Díííky!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ha, jsem ráda, že si Tě tak získaly! Používají se na sucho roztíráním po kůži:-)

      Vymazat
  10. Můžu se zeptat, ten poměr 3:2:1:1 je pro pořadí ve výčtu surovin, jako bambucké máslo, kakaové máslo, kokosový olej a jojobový vosk nebo to je pro pořadí, které je uvedeno v postupu přípravy, tedy jojobový vosk, kakaové máslo, bambucké máslo a kokosový olej? Nechtěla bych to mít špatné konzistence. Díky za odpověď. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Evi, ano, poměry vždy vypisuji postupně:-) Může to být trochu matoucí, za což se omlouvám, ale připadá mi to více user-friendly než vypisovat gramáž, když toho každý děláme asi jiné množství:-)

      Vymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...