neděle 19. ledna 2014

DIY: Nadupaný oční krém


    Internetama se šíří názor, proklamovaný zejména značkou Paula's Choice, že oční krém je zbytečnost. Proč? Váš pleťový krém by měl být výživný a napěchovaný jen pro pokožku přínosnými věcmi sám o sobě, a měl by tak očnímu okolí bohatě stačit. S tím se dá souhlasit. Lákadla na obalech očních krémů, slibující hypoalergenní složení, jsou naprosto stupidní a akorát naznačují, že se z ostatních výrobků dané značky osypete. I tak ale oční krémy nadšeně používám. Protože mě prostě baví se patlat další věcí. 

    Krém, na který tu dnes najdete návod, je na ingredience poměrně náročný, ale nezapomínejte, že mandlové máslo můžete vždy nahradit bambuckým, místo určitého oleje přidat více toho, který máte... (Aneb hrajeme si na Babicu. Citron do toho, prosím, nedávejte. Ani limetu.)


    Já tvořila s použitím následujícího:
  • mandlové máslo - např. zde
  • bambucké máslo - např. zde
  • kakaové máslo - např. zde
  • jojobový vosk - např. zde
  • grepový olej - např. zde
  • arganový olej - např. zde
  • konopný olej - např. zde
  • sezamový olej
  • mandlový olej - např. zde
  • jojobový olej - např. zde
  • vitamin C - např. zde
  • vitamin E - např. zde
  • mletá káva

    Oleje, které ve výčtu najdete, jsou podle mých průzkumů nejlepší v boji s předčasně stárnoucí pokožkou a volnými radikály; másla jsou všechna velmi výživná, bambucké má i přírodní SPF faktor; vzhledem k tomu, že krém je určen na oční okolí, komedogenicita kakaového másla by neměla být problémem. Káva, která nepřijde do krému samozřejmě "jen tak", má v očních krémech zpevňující funkci. Respektive kofein, teda. 


    Jak na to:

    Nejdříve dejte do vodní lázně oleje (slila jsem k sobě trochu ode všech kromě konopného a grepového) s mletou kávou. 3 g kávy jsem zalila cca 15 ml směsi olejů. Po půl hodině sejměte z plamene a přeceďte skrz kávový filtr (který, pokud, stejně jako já, doma nevedete, nahraďte prázdným čajovým sáčkem). 

 
    Kakaové, bambucké a mandlové máslo a jojobový vosk rozpusťte v poměru 1:1:1:3 ve vodní lázni. Přichází čas na oleje. Na celkové množství cca 15 g směsi másel a vosku jsem přidala 7 ml "kávového", 1 ml grepového a 2 ml konopného oleje. A samozřejmě, přidejte špetku vitaminu C a vitaminu E. 


    A tím je vlastně hotovo. Teď už stačí přelít krém do kelímku a čekat, až vychladne:-)


    Co vy a oční krémy? Používáte/nepoužíváte? Zastáváte názor Pauly, nebo si nedovedete představit nemít zvlášť oční a zvlášť pleťový krém?

    Mějte se krásně,
    M. 


P.S. Recepty si vytvářím sama, mnohdy mi to zabere určitou dobu a několik pokusů, než vyladím ten správný poměr surovin. Ráda je s vámi sdílím, avšak ocenila bych, kdyby se stejný či velice převelice podobný recept neobjevoval na cizích blozích bez udání zdroje. Děkuji za pochopení.

57 komentářů:

  1. Míšo, nutně potřebuju, aby sis založila už svůj obchůdek! Zn. Spěchá :D
    Jinak já s výrokem na začátku článku nesouhlasím. Oční krémy preferuju hutnější, které mi mé suché oční okolí pořádně vyživí. A takový krém bych si na zbytek obličeje zrovna nedávala. Takže já kopu za oční krémy. A taky mě baví se patlat :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, zrovna dnes jsem umíchala první dávku krémů "pro obchod", tak se to stává čím dál reálnější:-) Tak to kopeme za stejný tým!

      Vymazat
  2. Oční krém je nutnost! Ano pokud má člověk pleť na celém obličeji suchou a má kvalitní krém na obličej může ho pokud nevadí nanášet i kolem očí. Ale jakmile už má člověk pleť smíšenou, mastnou nebo aknozní nesmí krém na obličej používat i na oční okolí!!! jelikož by byl málo výživný.Jinak hlavní je používat ho ráno i večer. To je nutnost. Tvůj krém se mi moc líbí, jen nevím co ta káva...i když na otoky kolem očí a zadržování vody by mohla mít super účinek. Na suchou už bych byla opatrná. Ale strašně se mi líbí ta směs olejů, bude to výživná bomba!! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta je tam zejména kvůli kofeinu, který vypíná pokožku a posiluje, ani na suchou pleť bych se nebála, množství tam není velké, navíc jde jen o extrakt, který se louhuje těch třicet minut v oleji ve vodní lázni:-)

      Vymazat
  3. Musím říct, že oční krémy poněkud flákám a mažu všechno najednou, ale nejspíš to přehodnotím. Super návod :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! Já flákám spoustu věcí, ale oční krém zatím ne:D

      Vymazat
  4. Mám ráda oční krémy, ale docela flákám mazání. :) Ale musím říct, že tenhle drobek vypadá naprosto dokonale. :) Míšo, opravdu už musíš začít prodávat. :) Moje peněženka už se připravuje na velký nákup tvých produktů. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Tak moje peněženka se těší!:D

      Vymazat
  5. no vzhledem k tomu, že já používám především krémy na problematickou pleť, tak bych si je pod oči nelajzla. navíc mám pod očima své specifické problémy, hodně tenoučkou kůži, jemné vrásky, olympijské kruhy... takže já poctivě krémuju oči ráno i večer! mám radši hutnější krémy, rozhodně ne gely a takové ty vodičky. teď mám od Ryoru Kaviderm, speciálně na kruhy... a zatím je jako všechno ostatní bez efektu :D
    tenhle vypadá parádně! já si někdy večer pod oči máznu jen tak avokádový olej, ten mi to okolí taky hezky vyživí... jestli budeš na prodej vyrábět i tenhle krémík, tak si jeden rezervuju :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, avokáďák je perfektní, já si ráno máznu většinou jojobový, krém je přeci jen pod makeup dost mastný, ať žijou oleje!:)

      Vymazat
  6. Opět další luxusní nápad a připojuji se ke komentáři č. 1 - už aby byl obchůdek! :-)
    Já oční krémy používám, a nejvíc mi zatím seděl extra levný krém od Rival de Loop. Doporučuju ho kde můžu. Ohledně problematiky nutnosti používání očních krémů si myslím, že je to dané určitě i "masáží" kosmetických firem. Nutí nám zvláštní krémy na nohy, na ruce, na prsa, na zadek, na obličej, na krk, na oční okolí a dokonce jsem viděla i krém na rty. Otázkou je, jestli bychom tyto speciální krémy používali (jestli by nás vůbec napadlo je používat) sami od sebe

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak o Rival de Loop slyším poprvé:-) Je pravda, že takové extrémní dělení krémů je až legrační, trvalo by mi dvacet minut jen se natřít:-)

      Vymazat
  7. Do toho nejdu, chci obchůdek! :o))) Ale opět mi zůstává rozum stát nad tvou alchymistickou dovedností.. a jen se bojím, že až ten obchůdek otevřeš, dopadneš jako Penny v Big Bang Theory, když prodávala na netu vlasové ozdoby :D jsi doufám smířená s tím, že skončíš se školou a osobním životem, protože se ti zakázky jen pohrnou.. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Haha, na ten díl jsem skoro zapomněla! No, kdyby to tak náhodou bylo, zákazníci budou muset být hodně shovívaví:-)

      Vymazat
  8. Oční krém používám, jelikož moje kůže v okolí očí potřebuje větší dávku výživy než zbytek tváře. Je pravda, že by možná stačilo si koupit nějaký mastnější krém v klasickém balení....Je to otázka zvyku. Až spotřebuji svůj aktuální, tak asi budu mazat jenom bambuckým máslem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě to udělá větší divy, než jakýkoliv kupovaný krém:)

      Vymazat
  9. obchůdek, obchůdek, obchůdek :)

    OdpovědětVymazat
  10. Chceme obchod! :-) jen tedy je tam ten zádrhel s prodejem kosmetiky, pokud to má být ofiko dle pravidel... to už je pak horší, snad se s tím nějak popereš :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Plánuji prodávat přes Fler a zatím jsem v pravidlech na žádná pravidla ohledně kosmetiky nenarazila, tak doufám, že jsem četla správně:-)

      Vymazat
  11. Odpovědi
    1. Už od toho není cesty zpět, vedle postele mám obří krabici s kelímky na krémy, tubičkami na balzámy a tak dále, nevím, co bych s tím dělala:D

      Vymazat
  12. Ach, tak ten vypadá luxusně. Musím už konečně něco zkusit!
    Oční krémy mám moc ráda. Moje oční okolí můžu krémem na obličej klidně mazat, ten, co mám, mu nevadí, ale nestačí to v hydrataci. :) Zvlášť teď, když jsem nemocná, a permanentně slzím. :) Zkrátka bez očního krému to nejde! :)

    OdpovědětVymazat
  13. Tohle bych neumíchala, tak doufám, že si to budu moci koupit, protože já kopu za oční krémy, vždycky si pro oči vybírám něco lepšího :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Do obchodu je plánuji zařadit:-) Ale zvládla bys to levou zadní!

      Vymazat
  14. Já s tou paní od jiste doby souhlasím :) Mám krem od Cannadermu z konopného oleje a mažu ho na celý obličej. A to mám prosím problematickou pleť, ale krém rozhodně není málo výživný ani pro oči :) Myslím si, že vlivem propagace komerční kosmetiky spousta žen žije v mylných představách, jak se o svůj typ pleti starat, bohužel.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ách, ten krém od Cannadermu jsem naprosto milovala, než jsem si na něj vyvinula alergii, spotřebovala jsem tři balení!!!:-)

      Vymazat
  15. Pro mě je oční krém už nezbytná nutnost:) Těším se na obchůdek!

    OdpovědětVymazat
  16. Technicka otazka: nefarbi ten krem? Predsa len ma tmavsiu farbu z kavy. Ja mam desne tmave kruhy pod ocami a nejako sa mi ta hneda farba kremu v kombinacii s kruhmi pod ocami nezda. Keby bol bez kavy, tak som nadsena.
    A ked si davas pod oci olej, cim si prosim navlhcujes pokozku? Vodou, termalnou vodou, micelarkou? Ja som zatial este nenasla olej, ktory by mi vyhovoval pod oci.
    Aj ja sa uz tesim na tvoj obchod :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojda, krém nebarví, jak je vidět na první fotce;-) Barva je ve skutečnosti trochu světlejší, stín z hlubokého kelímku ji ztmavuje. Aby krém zanechal nějakou barvu, musela bys nanést pod oči asi tak celý obsah kelímku naráz:-)

      Olej si pod oči nanáším na noc a dávám ho na suchou pokožku, používám pod oči jojobový, který se krásně vsákne sám - zkoušela jsi ho už?:)

      Vymazat
    2. Tak to som rada, ze nefarbi :)
      Dakujem za tip na jojobovy olej. Ten som este neskusala. Len som si zakazala kupovat dalsie oleje, kym nejake neminiem, takze neviem, kedy pride jeho cas :)

      Vymazat
    3. Tak takový zákaz bych taky potřebovala! Jojobový se Ti určitě neztratí, ze všech svých olejů ho používám snad nejčastěji a momentálně se velmi obstojně pere s atopickým ekzémem:-)

      Vymazat
    4. Milá Kiss a bee,
      ale nevadí oleje na suchou kůži? vždy jsem všude četla, že olej jedině na vlhkou a sama mám tu zkušenost, že na suché moc velkou službu neudělají a někdy dokonce jen vysuší.

      Vymazat
    5. Luci, já takovou zkušenost nemám, četla jsem oba názory a zdá se, že každému to vyhovuje jinak; já osobně přímo na obličej aplikuji jen jojobový, který se, možná vzhledem k velké podobnosti s kožním mazem, docela pěkně vsákne a nevysuší, naopak s ním mám tu zkušenost, že aplikuji-li ho na vlhkou pokožku, hrozně dlouho na ní "sedí" a ve finále musím obličej oťukat ubrouskem.

      Vymazat
  17. Ja som po nejakom case ocne kremy prestala pouzivat..a na ocne okolie pouzivam normalne pletove hydratacne kremy, ktorymi si mazem celu tvar. Ziaden ocny krem totiz nemal ziaden ucinok na moje jemne vrasky ft. kruhy a boli vzhladom na mnozstvo dost drahe..
    KissBee handmade balzam by som ale moc rada vyskusala a stupam si do radu na jeden kelimok ^^ :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No je fakt, že u některých značek podezřívám, že pouze odlijí trochu hydratačního krému do malého kalíšku a ztrojnásobí cenu:D

      Vymazat
  18. ;-) vyzera uzasne ,si neskutocne sikovna a originalna ..tesim sa na tvoj obchod ...snad budes exportovat aj na slovensko ..inak emigrujem :-D

    OdpovědětVymazat
  19. Jak víš, co mi zrovna dochází? :)

    OdpovědětVymazat
  20. ...tak ja už varím.:D Kávovému očnému krému proste nešlo odolať.:-) A teraz to tu náádherne vonia, káva+kakaové maslo - dokonalé! Ingrediencie a la: čo som našla na kozmetickom stolíku a kuchynskom stole;-), ale snáď to vyjde. Už nech je to stuhnutéé! Teším a ďakujem!:-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak snad budeš spokojená, držím palce, ať se vydaří, i když asi není co zkazit!:-)

      Vymazat
  21. Nepatřím mezi flákače očního krému, ale rovnou mezi ignoranty. Možná je to tím, že mi chybí jakýkoliv vzor - moje čtyřiačtyřicetiletá maminka bez jediné vrásky budiž tomu důkazem :)

    ...Jinak se přidávám k ostatním a tudíž už šetřím! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heh, nebude to stát svět!

      Závidím skvělé geny:)

      Vymazat
  22. Wow jsi skvělá! Podle tvých příspěvků pořád něco tvoříš! :) Já jsem lenoch, takže nevím, jestli si raději pro něco nedoběhnu do lékárny! :) Já vcelku tyhle věci flákám, ale poslední dobou si říkám, že bych se na to měla více zaměřit! Každopádně tleskám! :)

    http://miss--xy.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  23. Čekám na arganový olej a jakmile dorazí, jdu na to! :)) Zatím používám oční krém z kozí řady od Ziajy a je taky moc fajn (i když účinek možná ocením až za pár let, vrásky zatím moc nemám, i přes můj skorotřicátný věk), ale tenhle rozhodně vyzkouším- jsem taky patlací typ ;))

    OdpovědětVymazat
  24. Ahoj, vypadá to fakt super! :) akorát prosímtě je z toho to kafe nějak cítit? Popř. musí tam být? :) já ho totiž vyloženě nesnáším a ten puch :@ :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, kafe není moc cítit, ale určitě jde tahle fáze i vynechat;-)

      Vymazat
  25. Ahoj, jak to vypadá s tvým obchůdkem? :) Určitě bych měla zájem od tebe něco koupit :))

    OdpovědětVymazat
  26. ahoj, máš fakt super nápady. Chtěla jsem se zeptat- jojobový vosk jde v pohodě nahradit tím včelím, že? popř. změní to nějak výsledné účinky na pleť? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, děkuju! Jojobový vosk nahradt půjde, ale včelího přidej méně, než bys přidala jojobového.

      Vymazat
    2. Děkuji za radu. :) Jinak hodně energie do tvoření nových receptů! Já dneska objednávám potřebné ingredience a hned se do té alchymie vrhnu. Taky jsem chtěla vytvořit vlastní zubní pastu, uvažovala jsi o ní?

      Vymazat
  27. Fíha!! Krém jsem až nyní a třesu se na výrobu jako ratlík :-)).
    Jen si potřebuju ujasnit jednu věc...resp. vlastně dvě...můžu mandlové máslo nahradit olivovým máslem a kávu čistým kofeinovým práškem?? Protože mám jinak všechny ingredience a nechce se mi objednávat jen jednu..pokud mohu použít kofeinový prášek, prosím, v jaké fázi přidat a musím ho roztlouct, nebo se rozpustí??
    Moc děkuji za info i za tvé nápady ;-))!

    OdpovědětVymazat
  28. Ahoj, chcem sa spytat, ked su na zaciatku oleje spolu s kavou pol hod vo vodnom kupeli, ma sa voda varit alebo len zahrievat? A neznehodnotia sa zahrievanim tie oleje? Dakujem pekne za odpoved.
    Uz som si z tvojej stranky urobila par veci a nielen ja, ale aj obdarovani su velmi nadseni ;) Jana

    OdpovědětVymazat
  29. Co bys doporučila kdyby problém nebyly vrásky, ale kruhy pod očima? Co zesvětluje a dalo by se použít do očního krému? Po tom co jsem si začala míchat krémy sama nechci už ty z drogerky ani lekárny :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...