neděle 5. ledna 2014

DIY: Jednoduchá maska proti černým tečkám


    
    Černý tečky jsou pěkný potvory. Zatím jsem nenarazila na jediný produkt, který by s nimi byl schopen zatočit a předcházet jim. Teda, až na tuhle masku, která je poslední dobou mým největším miláčkem. Nečejte, že s jedním použitím veškeré problémy zmizí, ale zas bych dala ruku do ohně za to, že nějaké zlepšení bude vidět už po první aplikaci. Navíc to není maska drahá, potřebujete na ní všehovšudy dvě dostupné ingredience a příprava vám zabere... 30 sekund? Tak jdeme na ní!

 

    Ingredience:
  • kosmetický jíl (marocký, zelený...) - např. zde
  • jedlá soda - např. zde

    Sodu s jílem smíchejte v poměru 1:1. 

    Směs ve finále stačí smíchat s vodou. Každý jíl má jinou absorpční schopnost a každé z nás asi vyhovuje jiná hustota masky, já většinou ředím cca v poměru 4:3 až 1:1. Před aplikací je vhodné pleť lehce napařit nebo opláchnout teplou vodou, aby nebyly póry zatažené. Masku nechte na obličeji 10 - 15 minut.

    Jíl má schopnost do hloubky čistit a stahovat póry, navíc masku báječně pojí. 

    Jedlá soda je jedním z nejlepších bojovníků proti černým tečkám (což jsou v podstatě směsi mazu a povrchových nečistot, které ucpávají póry a kvůli vystavení vzduchu oxidují a tmavnou). Účinně je rozpouští, navíc je výborným exfoliantem, takže pleť je po použití rozzářená a jemná. Vyrovnává pH pokožky, díky čemuž reguluje produkci mazu. Soda není přehnaně agresivní, tudíž není problém masku používat vícekrát týdně, v případě většího výskytu černých teček lokálně denně.

    Ačkoliv masku vnímám primárně jako bojovníka právě proti těm potvorám, nanáším ji na celý obličej, který je po použití rozjasněný a hlaďounký. A s klasickým pupínkem taky dokáže zatočit. 

    
    Teda, musím se přiznat, že se skoro stydím, psát na něco tak jednoduchého návod... Ale ta maska je vážně bezvadná! 

  
    Baví vás i jednodušší recepty, nebo raději vaříte náročněji? Jak bojujete proti černým tečkám vy? Kamarádíte se s jedlou sodou v oblasti péče o pleť?

    Mějte se krásně,
    M.


P.S. Recepty si vytvářím sama, mnohdy mi to zabere určitou dobu a několik pokusů, než vyladím ten správný poměr surovin. Ráda je s vámi sdílím, avšak ocenila bych, kdyby se stejný či velice převelice podobný recept neobjevoval na cizích blozích. Děkuji za pochopení.

58 komentářů:

  1. Sodu používám občas jen na zuby,ale na pleť jsem ještě nezkoušela díky za tip. Dnes vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak přeju podobně skvělé výsledky, jaké má maska u mě:)

      Vymazat
  2. Za sebe také můžu doporučit! Ještě si tam akorát kápnu trochu olivového oleje - hezky pak maska voní a tolik nevysuší :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můj jíl se s olejem bůhvíproč nesnese, jakmile přidám byť sebemenší kapku, klouže mi po obličeji dolů a připadá mi, že tak nějak "stojí" mezi pletí a maskou, zkoušela jsem jojobový, olivový, hroznový a bez úspěchu:D

      Vymazat
    2. Tak to musí být jednoznačně značkou, i když tomu teda moc nerozumím, jak je to možné :-D Teď mám od značky Nobilis a před tím jsme měla Argital a taky super - krásně drží...ale je pravda, že jak tak koukám na tu tvojí fotku s ukázkou masky, tak já mám spíš takové bahýnko. Zkus jinou značku ;)

      Vymazat
    3. Já mám bahýnko také (na fotce je maska možná příliš zředěná), jinak si s jílem perfektně rozumím, používám ho téměř denně, ať už jako masku nebo místo šamponu, ale s tím olejem si prostě nesedí:D

      Vymazat
    4. A co zkusit míslo oleje třeba jogurt?

      Vymazat
  3. Já si ten jíl fakt budu muset objednat :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Jo, jakmile člověk jednou do těchto věcí zabředne, skoro není úniku:D

      Vymazat
    2. Já taky, asi kilo :D

      Já bojuju černou maskou, miluju ji! Ale až dojde, tak si ten jíl fakt koupím, přísahám.

      Sodu znám spíš na vlasy, metodou no poo...

      Vymazat
    3. A nemáš to Jani vyzkoušené? Já sodu na vlasy ještě neprubla:-)

      Vymazat
  4. Ahoj Bee,vubec nemyslim ze by bylo zbytecne psat tenhle recept.ja treba miluju jil,je ti jeden z mych nejlepsich objevu lonskeho roku protoze na cerne tecky trpim x-let a ted jsem konecne nasla neco co vazne funguje a navic stoji jen par korun.A soda je bajecny napad,ktery by me nenapad:) takze opet supr trupr tip,diky z nej,co nejdriv tenhle sodovy upgrade vyzkousim!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda!:-) Doufám, že se Ti bude sodový upgrade zamlouvat a bude u Tebe slavit podobné úspěchy, jako u mě:)

      Vymazat
  5. Já už delší dobu používám zelený jíl bez té sody. Nedávno jsem začala před maskou obličej i napařovat podle tvého návodu a musím říct, že výsledky jsou vážně ohromující. Vždycky jsem měla velké černé tečky, teď mám pleť hlaďounkou. A opravdu i s pupínky to něco dělá... hlavně s těmi podkožními, kterých se člověk tak těžko zbavuje. No, to jsem zvědavá jaký teprve bude výsledek i s jedlou sodou :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že napařování takhle pomáhá! Věřím, že soda to vytáhne ještě na vyšší level:-)

      Vymazat
  6. Jednoduché ale geniální. Líbí se mi tvé recepty, zvlášť ty jednoduché.

    OdpovědětVymazat
  7. U nás ve zdravé výživě teď mají kosmetiku Tiande (lékárenská plus přírodní kosmetika, podle čínské receptury a ještě myslím, že altajské), vzala jsem si masku na černé tečky a moc od toho nečekala, ale je to první maska, která vytáhne tečky, podobně jako porestrips, je slupovací, to mě fakt dostalo, akorát mám hodně takových malých, které nepobere a nestáhne příliš dobře póry, tak do toho se pustí asi jíl, děkuji za tip:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hmm, to zní dobře, jakmile nějaká kosmetika zavání dálným východem, má mě koupenou! (Nebo spíš já jí:-)) Snad jíl pomůže!

      Vymazat
    2. Pracuji v hotelu, kde bylo pár přednášek TianDe. Chlápek si mě odchytl a navnadil. Dlouho jsem projížděla sortiment na internetu, ale odrazovaly mě ty ceny. Když už jsem byla odhodlaná udělat nákup, jedna známá přede mnou vytáhla krém na ruce. Koukla na složení a málem se vyvrátila. Přirovnala bych to k Ryoru. Sice přírodní, pravděpodobně kvalitní suroviny, ale doplněné ropou, barvivama, konzervantama a dalšíma obvyklýma mňamkama :( Jedno velké WTF.

      Vymazat
    3. Díky za reakci, aspoň vím, za co neutrácet, ačkoliv to zní na první pohled fajnově:-)

      Vymazat
  8. já černé tečky skoro nemám, takže tohle je snad první recept, co nevyzkouším... ale zas ho ukážu mamce, která určitě bude nadšená:)
    Once Upon a Time

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, to Ti závidím... Ale ty máš po všech stránkách pleť naprosto dokonalou:-)

      Vymazat
  9. Ahoj holky,doporučíte mi nějaký jíl? Nikdy jsem nic podobného nekupovala....děkuji!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Radu, můžu Ti doporučit marocký (psala jsem o něm článek zde: kissabee.blogspot.cz/2013/12/prirodni-tip-marocky-jil-rhassoul.html); objednáš ho např. z eshopu ekokoza.cz, 200g za 130 kč.

      Vymazat
  10. Zajímavá myšlenka. Jen nevím, co by to udělalo s citlivou pletí... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moje pleť je hodně citlivá, je rudá a pálí i když si zapomenu smýt klidně masku z jílu a místo dvaceti minut jí mám půl hodinky... Ale tohle jí nevadí:-)

      Vymazat
  11. Jíl je super věc a sodou si myju vlasy, ale dávat ji na obličej mě nikdy nenapadlo... púřitom je to fajn věc, soda krásně čistí a zároveň není agresivní. Tudíž to určitě zkusím. Poslední dobou (se změnou péče) se mi černé tečky celkem vyhýbají, ale sem tam mám ucpaný pór, třeba to na ně taky zabere. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já sodu zase nezkoušela na vlasy, i když to delší dobu plánuji... Já je ob jedno mytí myji jílem, tak možná masku zkusím i na ně:-)

      Vymazat
  12. Páni, takový jednoduchý recept, pecka, musím to hned otestovat :)

    OdpovědětVymazat
  13. Ahoj včelko!
    Prvně musím říct že miluji tvůj blog a miluji tvoření, takže jsi mou velkou inspirací! K Vánocům už jsem podle tvých návodů vyrobila pár dárečků a setkaly se s úspěchem :))
    Masku mám chuť vyrobit si okamžitě... ale jíl je teprve na cestě, tak musím holt chvíli počkat :)) Objednávala jsem z Ekokozy také marocký... ale docela se mi zamlouvají i ty ostatní, myslíš že u těch klasických je rozdíl jen v barvě, nebo má každý jiný účinek? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojda, děkuji za pochvalu! Jsem ráda, že se dárečky povedly:-)

      S ostatními jíly z ekokozy zatím zkušenosti nemám, i když mít plánuji; zběžně jsem to zkoumala někdy před půl rokem a zelený by měl pleť více zbavovat mazu než třeba červený a žlutý, žlutý je nejvhodější pro suchou pleť, červený je takovej zlatej střed:-)

      Vymazat
  14. já mám doma odsypanou sklenici zeleného jílu od kamarádky, hrozně si ho chválí, já ho zatím nezkoušela, tak možná dneska, buď samotný nebo zkusím doma najít sodu (jsem výborná hospodyňka :). nějak se mi poslední dobou ty mrchy rozmnožily kolem nosu, a to na ně normálně netrpím! díky za tip a vůbec nevadí, že je to jednoduché, mně by to třeba vůbec nenapadlo! :)
    a že to jsou ty odměrky z Globusu? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já sodu kupuju speciálně kvůli tomu, jinak bych nevěděla, co si s ní počít, jsem hrozná:D Jojo, jsou to ty Globusácký:-)

      Vymazat
  15. Tak samozřejmě jsem to musela hned jak jsem přišla domů vyzkoušet :D
    Dřív jsem používala francouzskej jíl od Nobilisu, ale na tvé doporučení jsem koupila marockej a super :)
    Namíchala jsem tam navíc ještě bílej a pár kapek směsi olejů (pupalkovej, jojobáč a šípkovej), ale stejnak mě to trošku vysušilo :(
    Ale nevadí, protože nakonec vždycky používám tenhle (http://mojesminky.cz/odlicovani-a-cisteni-pleti/1361-msm-beauty-scrub-60ml.html) olejovitej peeling a ten mi pleť zase pěkně "zhydratuje" :D
    No nic, to jsem se zas rozjela :D
    Nicméně děkuji za super nápady a jen tak dál! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, tohle rozhodně není maska na hydrataci, bohužel, potom to chce pleť trochu uklidnit:-)

      Vymazat
  16. Já si teď frčím na bahně z Mrtvého moře. Ale příště si do jílu tu sodu taky frknu, dobrý nápad. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ať žijou bahna všech zemí a druhů!:-)

      Vymazat
  17. Ahojky, zelený jíl se dá koupit v lékárně nebo někde jinde? :-) Předem díky:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Veru, tou lékárnou si nejsem jistá, já objednávám online;)

      Vymazat
    2. Míšo děkuji včera jsem skočila do lékárny a paní mi to objednala:-) tak jsem zvědavá každopádně děkuji

      Vymazat
    3. Díky za informaci, to jsem netušila! Snad budeš spokojená:-)

      Vymazat
  18. Díky Tobě jsem objednala a zítra mi příjde. Chtěla bych se zeptat - když už se ta směs smíchá s vodou, může se to pak takhle nechat v kelímku třeba týden ležet?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to doufám, že budeš spokojená, když jsem viník:-) Jinak když se to smíchá s vodou, spíše bych si tipla, že se voda vypaří a jíl ti opět ztuhne. Ale nevím teda jak s tou sodou, bohužel:( Já tyhle masky dělám raději spíše vždy čerstvé (nebo smíchám větší množství jílu se sodou a vždy smíchám s vodou jen malé množství.

      Vymazat
    2. Doooobře, budu míchat jen co vypotřebuji :) Hned zítra jdu na to! :) Ještě, že Tě máme :)) :D

      Vymazat
    3. Nojo, na mě stojí společnost:D Doufám, že budeš s maskou spokojená:-)

      Vymazat
  19. Jaképak stydění se? Jednoduché návody jsou pro nás lenochody ideální a přidat do masky sodu by mě samotnou ani ve snu nenapadlo! Víc takových "receptů" :)
    x

    OdpovědětVymazat
  20. Ha !! včera sem narazila na tvuj blog a už ho mám skoro celej pročtenej konečně něco zajímavýho :) jen tak dál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Týnko, děkuju za pochvalu!:-) Jsem ráda, že se Ti tu líbí:-)

      Vymazat
  21. A kde se koupí jedlá soda? :) (Asi blbá otázka, nicméně už si delší dobu říkám, že si ji pořídím a nějak nevím, kam zamířit...)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V potravinách, používá se totiž mimo jiné na pečení.

      Vymazat
  22. Hm, tak jíl sám ano (to jsem zkoušela tak dva týdny zpátky a aspoň žádná negativní reakce nevyběhla), ale sodu tedy moje pleť opravdu nechce. Už je to několik hodin a já jsem pořád zarudlá skoro jako když jsem jíl a sodu smyla:( (a byla jsem rudá hodně). Snad to šípkový olej do rána trochu srovná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě moc mrzí, a to jsem si říkala, že to, že má citlivá pleť žádné reakce nemá, je dostatečnou zárukou na šíření... Držím palce, ať reakce co nejdříve přejde. Neměla jsi směs na obličeji dlouho?

      Vymazat
  23. Děkuji za super jednoduchý recept, černé potvory mě dost trápí a to i na čele. Teď mám na cestě černé africké mýdlo a když nepomůže - objednávám jíl a sháním jedlou sodu ;)

    OdpovědětVymazat
  24. Ahoj Bee,můžu použít Bentonit místo Marockého jílu? dík Jana

    OdpovědětVymazat
  25. Jen tak dál s experimentováním, já ovšem sodu na pleť nedoporučuji. Nemám citlivou pleť ale po její použití se mi hodně vysušila a poškrábala...(a to mám smíšenou pleť a byla jsem hooodně opatrná!!!) já používám kafe a med, jako peeling, a zatím supr. Jíl musím zkusit!!!! Dík za hezký článek

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...