pondělí 9. prosince 2013

DIY: Zklidňující maska (á la Rudolph od Lush)


    Přiznám se bez mučení, to, co se mi na této masce od Lush líbilo nejvíc, bylo to, že je součástí vánoční limitované edice. Tak jsem si při nákupu vyžádala vzoreček právě Rudolpha a zjistila jsem, že se jedná o fajnovou věc. A podle složení nic složitého na výrobu. Tak už mám Rudolpha taky. Vlastního. I s tím červeným nosem.

   
    Potřebovat budete:
  • 1/2 okurky
  • namleté ovesných vloček
  • marocký jíl, popřípadě jakýkoliv jiný (tedy, kosmetický, samozřejmě) - např. zde
  • zelený čaj, jak jeho drcené listy, tak uvařený
  • gel z aloe vera - např. zde
  • pro ještě lepší schopnosti i vitamin C a glycerin - např. zde a zde
  • želé bonbonek na nos:)
    Postup je už opravdu jen míchání. Okurku velmi najemno nastrouhejte, přidejte 4 lžíce ovesných vločeklžíci nadrceného zeleného čaje a zhruba 8 čajových lžiček čaje uvařeného. (V tomto stavu jsem směs mixovala, prosím pozor, tyčovým mixérem. Masku jsem dělala na koleji, kde jsme ve stavu těžké nevybavenosti, co se výroby kosmetiky týče. Ale překvapivě se to tyčáku povedlo i bez zaprasení všeho kolem.) Následně do směsi kápněte glycerin (možno vynechat) - opravdu jen kapku, do 5% obsahu ve směsi je glycerin velmi hydratační, nad 5% dělá přesný opak, přidejte lžičku gelu aloe vera, špetku vitaminu C (též možno přeskočit) a zhruba 5 lžiček jílu - toto množství se může lišit, samozřejmě, pokud je maska příliš tekutá, jíl přidejte, pokud je naopak příliš tuhá, kápněte do směsi trochu čaje.


     A to je vlastně všechno. K dokonalosti zbývá už jen ten pověstný červený Rudolphův nos - mně pro účel fotografií posloužil červený hrošík od Jojo (mňam, byla ho docela škoda). Maska by v ledničce měla pár dní vydržet v dobrém stavu, vitamin C/grepový extrakt/vitamin E to potom jistí.

Rudolph po focení dostal ještě trochu jílu.
    Rudolph je přímo nabitý zklidňujícími složkami a má se starat o pleť namáhanou mrazem, což se posledních pár dní docela hodí (jupí, sníh!). V původním receptu je maska obohacená o kokosový olej (který mně na pleti nedělá dobrotu, a když jsem to zkoušela s jojobovým, maska mi poklidně plula z tváře dolů, takže tudy cesta nevede), o mátu (z posledních lístků jsem si v pátek večer chytře udělala čaj) a o levandulový extrakt (nevedu, bohužel). A potom je tam nějaká ta chemie navíc. Ugh.
    Jaká maska na zimu je tou vaší pravou? Zkoušely jste Lusháckého Rudolpha? Máte v zimě červený nosy? (Já hrozně!) 


    Mějte se krásně,
    M.

15 komentářů:

  1. Ahoj, další návod, který mě nalákal. Lush výrobky mám ráda, ale co mě trochu mrzí je cena a to, že tam nějaká chemie přecejen je. Jo a včera jsem udělala druhou várku bath bombs pro spolubydlící k Vánocům a tentokrát se mi povedly ještě líp než napoprvé :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tak gratuluju! Mě čeká velké patlání o víkendu:D

      Vymazat
  2. To je úžasné. Takto si připravit bohatou na ingredience masku.

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to fakt není náročný!! I ingredience mám doma...večer ukuchtím a naplácám k televizi :D perfektní, díky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není zač, ať se povede! Mimochodem, aplikace není bůhvíjak snadná, ale tak to má i původní Lushácký Rudolph:D

      Vymazat
  4. Ahojte dievčatá, mám jednu otázku k Lush :), ktorý už mi na SVK nemáme (dúfam, že sa tu niekto spämatá), ale ako dlho držia Vianočnú limitku v obchode po Vianociach, neviete? Vored ďakujem za odpoveď. Btw. Rudolfa by mi ani nepadlo vytvoriť, šikulka.:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc dlouho ne, dokud se nevyprodá, ale hned po Vánocích začíná její výprodej za půlku, čili to mizí fakt rychle i z e-shopu.

      Vymazat
    2. Vďaka za odpoveď, budem striehnuť.:)

      Vymazat
  5. Rudolfa jsem nezkoušela, a jediné, co mě teď pekelně štve je to, že nemám doma tyčový mixér. Budu muset napsat ježíškovi, nebo si ho naježit sama. Tvůj rudolf se mi líbí, fakt že jo!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně naježila minulej rok babička, od tý doby jíme konstantně krémový polívky:D Ale tyčák byl v tomhle případě z nouze ctnost, doma bych to s ním nedělala!

      Vymazat
  6. Konečně Rudolph!! =D ale víš co? Něco mi tam chybí.. když koukám na ty složky, tak tam nějak nevidím nic vyživujícího, což bych o zklidňující masky po mrazu chtěla.. nejde tam dát třeba nějaký olej? Nebo bambuc?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S olejem, který jsem házela do první várky, si jezdil Rudolph krásně dolů po obličeji...:-/ Ale bambucké máslo by tam asi zašlehat šlo, to jsem zase neměla u sebe:D

      Vymazat
  7. Ďakujem ti za túto úžasnú masku!!! Keď spotrebujem väčšiu časť kúpených masiek, chystám sa pripravovať si viac vlastných, takže snáď aj túto. Chcem sa ťa však spýtať, kde kupuješ ten íl a glycerín? Predávajú to v lekárni?
    A zaujala si ma natoľko, že ťa okamžite začínam sledovať, aby som neprepásla podobné super tipy ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, děkuju za takovou obrovskou pochvalu!:) Glycerin i jíl kupuji přes eshop ekokozy (více v článku v pravé postranní liště) ;)

      Vymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...