středa 18. prosince 2013

DIY: Zázvorovo-kakaový scrub na rty


    To je zas umělecká fotka, co? Nojo, vždycky, když tvořím něco, co chci nafotit, jako na potvoru nechám regulérní foťák na koleji. Na tom, že je peeling, na který mám dnes pro vás návod, famózní a tak dobrý, že vždycky málem vylizuju nádobku (a někdy to "málem" neplatí), to ale nic nemění:)

    Pokud vám s vánočními dárky hoří koudel u zadku a chcete nějakou drobnost pro kamarádky, scrubík je podle mě ideální záležitostí. Také proto, jak je variabilní. Já si svůj recept postupem času různě obměňovala, až jsem dosáhla toho, s kterým jsem nejvíce spokojená, klidně si ale zahrajte na Babicu, kakaové máslo nahraďte bambuckým a mandlový olej vynechejte.

   
    Budete potřebovat:
  • kakaové máslo - např. zde
  • třtinový cukr
  • med
  • kokosový olej - např. zde
  • mandlový olej - např. zde
  • kakao
  • zázvor (občas dávám chilli, já to ráda štiplavé... samozřejmě lze také vynechat)

    Ve vodní lázni rozehřejte lžičku medu a lžičku kakaového másla, mezitím nastrouhejte zázvor (nebo chilli papričku). Pokud máte v nastrouhaném zázvoru nitky, zbavte se jich hned, jsou v hotovém scrubu děsně otravné. Do směsi přidejte lžičku kokosového oleje a po jeho rozpuštění odstavte z plamene.


    Přidejte lžičku mandlového oleje (pokud vynecháte, dejte do směsi více kokosového - jde tu o správnou konzistenci, kakaové máslo s třtinovým cukrem dokáží bez pomoci olejů utvořit konzistenci podobnou šutru - ale místo bonbonu dobrý). Teď přijde celá ta sranda, šoupněte tam kakaa, co je libo (dávám dvě lžičky), třtinový cukr (tady většinou improvizuji a přihazuji, dokud směs není téměř nasycená - nezapomeňte, že kakaové máslo a kokosový olej budou tuhnout, nechte si rezervu), lžičku zázvoru (nebo trochu chilli, tam se krotím) a v podstatě máte vystaráno!


    Recept je úžasně jednoduchý a hlavně hrozně dobrý. Miluju zázvor, miluju čokoládu, miluju scruby a miluju kombinaci toho všeho. Pocit obroušených rtů vyživených kakaovým máslem a oleji je taky k nezaplacení, stejně tak vědomí toho, že v tom nemám žádné hnusy a můžu to jíst. A celá ta sranda vás vyjde na sakra málo kačekScrub na rty je něco, co bych si v obchodě asi nikdy nekoupila, ačkoliv třeba Lush miluji a jejich scrubíky nadšeně očuchávám.


    Jak jste na tom se scrubováním vy? Kupujete si scruby na rty, vyrábíte je nebo si vystačíte s kartáčkem na zuby? Myslíte, že to rty potřebují? (Třeba moje už bez toho nemůžou být... Nebo jsem já závislá na té chuti:))

    Mějte se krásně,
    M.


P.S. Recepty si vytvářím sama, mnohdy mi to zabere určitou dobu a několik pokusů, než vyladím ten správný poměr surovin. Ráda je s vámi sdílím, avšak ocenila bych, kdyby se stejný či velice převelice podobný recept neobjevoval na cizích blozích bez udání zdroje. Děkuji za pochopení.

22 komentářů:

  1. Mám doma jeden z Lush a chystám si vyrobiť vlatsný :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jakýpak máš, klasický žvýkačkový?:)

      Vymazat
  2. To je super recept, ale chybí mi kakaové máslo, které asi v supermarketu nekoupím. Neva, budu na to myslet. Díky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kakaové máslo klidně něčím nahraď, scrubík bude dobrý i tak:)

      Vymazat
  3. aa, starý známý Cocon :D já naprosto ujíždím na žvýkačkovém Lush scrubu, i když si většinou vystačím jen s kartáčkem, tak prostě aspoň jednou do roka si ho musím koupit (i za ty hříšné peníze), pak ho během dvou týdnu sním a je po srandě :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cocon:D No jo, já tu plechvoku snad musim nějak omejt:D Radost se dělat musí, já si takhle ujíždím na Each Peach, ta vůně nemá konkurenci:)

      Vymazat
    2. nee, chudák cocon, nech ho :D
      ten Each Peach jsem konečně o víkendu použila, měla jsem ho ze Senzaboxu a voní fakt nádherně! a stačí ho na masáž fakt kousíček, odkrojila jsem ho tak cm na cm a bylo to akorát, krásně se rozpustil. ale jako krém, jak psali na obale, bych ho asi neupotřebila, na to je až moc mastný a chvíli to teda trvá, než roztaje, na to nemám trpělivost

      Vymazat
    3. I na mě je dost mastný, na masáž je ale úžasný, vůně neskutečná! Cocon vydrží, dobře, bude se na Tebe zas těšit, až ho do něčeho připatlám:D

      Vymazat
  4. Skvělé, to by se mi hodilo. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Ja som si vzdy zatial vystacila s kartacom. Ale na cokoladu mam strasnu chut vzdy :))

    OdpovědětVymazat
  6. Jej, určite vyskúšam.. Ja som si akurát včera robila domáci medovo-citrónový telový píling :-)

    Silvestrovský Giveaway od Papi Lapi

    OdpovědětVymazat
  7. Upřímne moc je nepoužívám:/ Líbí se mi,ale asi by mi doma ležely, ale kolega mě navnadil, má jeden od Lush a vždy večer musím poctivě v práci odrbat !! :) Takže si asi možná doma vyrobím :)

    OdpovědětVymazat
  8. Krásné, praktické, jednoduché a výborné na chuť, co víc si přát :)

    OdpovědětVymazat
  9. Já jsem si taky jeden vyráběla a dopadlo to celkem dobře, ale tak nějak jsem ho přestala používat a teď mám zase chuť ho vytáhnout :) Já ho dělám ještě jednodušší. Sice je dobrý jen pár dní, ale stačí :)

    SIMPLE LIFE

    OdpovědětVymazat
  10. jů, tohle prostě musím vyzkoušet :D hned zítra si jdu sehnat zázvor, jeho vůni úplně miluju, a na nějaký scurbík na rty si brousím zuby už nějakou dobu :D
    Chtěla bych tě jen poprosit o radu, čím by podle tebe šlo nejlépe nahradit kakaové/bambucké máslo, aby to bylo něco co by šlo v pohodě sehnat v supermarketu/drogérce? :) (nebo pokud jde přímo třeba to bambucké máslo někde sehnat, tak kde:)) předem děkuji za odpověď :)

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj, četla jsem nějaký recept na scrub, který byl pouze z třtinového cukru a olivového oleje (klasického na vaření), myslíš, že je tento scrub taky kvalitní? Já si tedy olivovým olejem odličuji oči a v pohodě, tak snad by měl. Případně dá se to udělat jen z kokosového a z třtinového cukru?
    A ještě jedna stupidní otázka: ohledně dezinfikování těch lahviček na výrobky - tím grepovým extraktem to vytřeš?:-) Mám extrakt, který používám vnitřně při nemoci, ale je to strašně husté, tak nevím, jestli je to to samé, ale když zadám do googlu, vyjedou různé druhy, tak to bude asi vše stejné. Potřebovala bych vydezinfikovat lahvičku od make-upu, tak tímhle to asi nepůjde, tak asi klasická dezinfekce bude muset postačit.
    Moje otázky jsou asi fakt dementní, ale jsem v tomhle amatér, ale tvé pokusy mě velice zaujaly:-) Díky! -A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj A., žádné otázky nejsou dementní, dementní může být maximálně odpověď - ale vynasnažím se, aby nebyla:-) Olivový olej a třtinový cukr používá jako scrub spousta lidí a nevidím důvod, proč by to nemělo fungovat - cukr krásně peelinguje a olej vyživuje. Osobně bych to ale používala spíše jako scrub na tělo, kombinace olivového oleje a třtinového cukru by mi moc nechutnala (spíše bych to míchala s kokosovým), ale je jasné, že je to subjektivní, mně se při scrubování vždycky povede trochu slíznout a jsem ráda, když mi to alespoň chutná.

      K té dezinfekci - provádím to tak, že na ubrousek nakapu extrakt a kelímek vytřu:-) Grepových extraktů je spousta, teď mám nově i jeden v prášku, ten, který používám na desinfekci, je od Dr. Popova a je to vyloženě vodička. Pokud to ale půjde provést s gelem, proč ne, kdyžtak bych to klidně naředila vodou, jako desinfekce to fungovat bude určitě!

      Vymazat
    2. Moc děkuji za rychlou odpověď, určitě vyzkouším!:-) -A.

      Vymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...