pátek 6. prosince 2013

DIY: Vánoční potpourri


    Ahoj všichni, dnes netradičně nekosmeticky a rychle:) Nějak se mi před Vánocemi všechno valí na hlavu a kosmetické návody, které přeci jen vyžadují přesnější popis, rozhodně nechci odbýt. Ale nebojte, pořád mám v zásobě spoustu takových, které do Vánoc stihnete vytvořit. Na druhou stranu, i vánoční potpourri je pěkným dárkem. Navíc je velmi rychlé, má spoustu variací a ingredience budete mít určitě doma.


    Připravte si:
  • sušené pomeranče, jablka, brusinky...
  • koření (pro mě Vánoce voní po badyánu, skořici a hřebíčku)
  • případně sušené růžičky
  • třpytky a lepidlo, pokud se vám do toho chce
  • vonné oleje (použila jsem pomerančový + Litsea Cubeba do aromalampy)
  • dózičku/sáček
  • pěkně potpourri vypadá i s menšími vánočními ozdobami nebo perníčky (což dělám běžně já, ale kvůli všemu tomu shonu ještě nemáme napečíno)
     Krok jedna: pusťte si Christmas FM. Krok dvě: vytvořte potpourri. S těma vánočníma písničkama to jde fakt rychle. Fantazii se meze nekladou. Já mám ráda relativně přírodní verzi, sem tam přejedu směsí lepidla a třpytek kousek skořice či jablečnou křížalu, obecně to ale nepřeháním. Jednotlivé části potpourri do misky spíše aranžuji, než že bych je tam naházela. Pro intenzivní vůni, která trvá (a trvá, a trvá...) vám stačí pár kapek vonných olejů.

    Myslím, že tohle DIY je opravdu jednoduché, variabilní a efektní, a i když úplně nepatří k těm, které tu najdete často, vzhledem k tomu, že ho dělám rok co rok (a rok co rok si ho užívám), si zaslouží tu být s ostatními.

    Máte taky nějakou vánoční dekoraci, bez které si už advent neumíte představit? Podělte se! A co potpourri, láká vás vyzkoušet? Nebo ho už tvoříte?


    Mějte se krásně,
    M.

P.S. Recepty si vytvářím sama, mnohdy mi to zabere určitou dobu a několik pokusů, než vyladím ten správný poměr surovin. Ráda je s vámi sdílím, byla bych ale ráda, kdyby se stejný či velice převelice podobný recept neobjevoval na cizích blozích. Děkuji za pochopení.

P.S. Jo, úvodní fotka má hroznou kvalitu. Na druhou stranu Canon na koleji by potpourri vycvaknul bez úžasný Roxiny v pozadí. A to nechceme.

12 komentářů:

  1. Ty jsi neskutečný zdroj inspirace! Potpourri mám moc ráda a ta kočička je nádherná!!
    Jdu tvořit.. :o))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za sebe i za Roxinu děkuju! Ona je miláček, šišlám na ní víc jak na malý děcko:) Ať se tvoření daří!:)

      Vymazat
  2. Tak jak se na to tady tak dívám, tak mě napadají dvě věci: Za prvé - nutně potřebuju sušičku na ovoce, páč kupovat plátky pomerančů na tvořivém světě á 11 kč za jeden je finanční sebevražda a za druhé - já to tu denně hlídám, kdy už přijde konečně domácí Rudolph a ono nic! =D Mně totiž stačí kochat se jen Tvými fotkami o tom, jak to vaříš a to se nemusím kolem sporáku ani mihnout a mám dobrý pocit =D

    To mi připomíná, koukala jsem ne Ekokozu a myslím, že mám nakupovací syndrom - asi 30 položek za 3200,- a potřebovala bych pevnou ruku a někoho, kdo těm ingrediencím rozumí, aby mi ten seznam zkrotil, nepomohla bys mi? =)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ha, to mi vypadlo.. "nepomohla bys mi, prosííím?" =)

      Vymazat
    2. Sem se seznamem a nejméně potřebné Ti vyškrtám (akorát hrozí, že po všem budu toužit taky:D). Ale v krocení jsem docela dobrá, na ekokoze nakupuju s rozumem a přes 1700 většinou nejdu.

      Rudolph bude v pondělí na blogu, slibuju!!! Býval by byl dneska, jenže mám blbec zejtra zkoušku z angličtiny, dneska ještě brigádu a ples, zejtra večer další ples, takže do toho Rudolpha nenacpu:(

      Vymazat
    3. :D:D:D Kouzelný slovíčko vždycky funguje;)

      Vymazat
    4. Si piš, žebudeš, já tam objevila takových nádherných věcí!!! Uáááááh, to je mor! Posílám do mailu, ať si taky užiješ ;) jo a na mou obhajobu, chtěla jsme něco koupit i třeba ze Saloosu, hlavně oleje, ale na ekokoze mají větší balení a levnější, takže jsem volila prakticky, navíc trochu pomstychtivě (bo já a Saloos,. že..) a byla jsem velice rozumná =D

      no tě pic, dva plesy a sobotní zkoušku z AJ? A já myslela, že státní učitelé se přeceňují.. klobouk dolůů.. né, vlastně já vím, to je ta CAE, že? Tak moc držím palce ;) a na Rudolpha se těším, až vyjde..

      Vymazat
    5. Je to mor, ta Ekokoza! :o)) to je jako když vlezu na Cestu přírody pro zubní pasty a balík za dva tisíce! :o) Strašně návykové věci.. ale tak, jsou vánoce.. :o))

      Vymazat
    6. Jojo, Saloos má výhodu dostupnosti, ale cenově je to fakt většinou lepší na ekokoze, pomstychtivko:D

      Tenhle víkend se prostě asi zbláznim. Na zkoušku jsem samozřejmě ani nehla prstem:D No nic, uvidíme. Taky se na Rudolpha těším, na potvoru!

      Vymazat
  3. Enko, nojo, máš recht, cestaprirody si s tím nijak nezadá, až na to, že když Ti přijde balík od nich, můžeš ty věci rovnou používat, kdežto věci z ekokozy jsou jen suroviny, takže mě pak leží další dva měsíce ve špajzu, než si jich všimnu =D

    OdpovědětVymazat
  4. já jediné, co jsem schopná sama vytvořit je vánoční věnec :D ale zas super tip
    Once Upon a Time

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...