středa 11. prosince 2013

DIY: Třpytivý voňavý tělový pudr s kapkou hydratace


    Tohle DIY jsem vyrobila poprvé tak trochu jako z nouze ctnost už minulý rok, když jsem se chystala na ples a k černým šatům jsem se nutně potřebovala na ramenou a zádech lehce třpytit; letos už jsem pudr dávala i na vlasy, kde vypadal úžasně. Navíc, kromě hezkého vzhledu, i božsky voní a hydratuje. A protože je vážně jednoduchý a nastává nám pomalu plesová sezona, tady ho máte!

   
    Potřebujete:
  • bramborový škrob
  • třpytivý pigment (já jsem použila stříbrný od Essence z řady Crystalliced)
  • najemno nastrouhané kakaové máslo - např. zde
  • vůni nebo vonnou silici (zkoušela jsem se silicí i s parfémem a oboje fungovalo báječně)
  
    No, a teď už jen mícháme. V tomhle DIY vážně nejde o postup, jen o nápad nebo skladbu surovin. Škrob a hoblinky kakaového másla dávám v poměru 2:1, s voňavkou je to kus od kusu různé, záleží také na tom, jak intenzivní vůni chcete. Pro nafocený návod jsem použila pomerančovou silici (víte, že jsem pomerančový úchylák – a to jste ještě neviděli moje cukroví, pomerančová kůra je pomalu v každém druhém), když jsem pudr vytvářela s oblíbeným parfémem (Versense od Versace), spotřeba byla o něco větší.

   
     Jediné, co se dá v tomto případě pokazit, je množství třpytek – opravdu to nepřežeňte, třpytky jsou sice velmi jemné, ale pokud zrovna nejdete na karneval za diskokouli, jedno dvě šmrncnutí pigmentem budou dostačující. Vždy směs nejdříve promíchejte a vyzkoušejte, jak bude pudr na kůži vypadat, než další várku třpytek přihodíte.
 
    S pudrem většinou popráším dekolt, ramena a záda, v poslední době častěji nanáším do vlasů. Což je mimochodem dobrý tip pro ty z vás, kterým se vlasy lehce zpotí a pramínkovatí či pro majitelky ofin – škrob má schopnost nežádoucí mastnotu či vlhkost vsáknout a vlasy vypadají déle čisté.

   
     Pudrování těla jsem si oblíbila, asi si tím doháním deficit pudrování obličeje (poslední dobou téměř nepudruji) – vyrobím si i nějaký bez třpytek na denní nošení. Mimochodem, cenově vás pudr vyjde zhruba na, řekněme, 15 korun? V Lushi nabízejí podobné složení za 200+.
 
    To je k dnešnímu tipu vše – jak se zdobíte na ples vy? Byly jste letos už na nějakém? Blýsknete se rády?
      
    Mějte se krásně,

    M.




P.S. Recepty si vytvářím sama, mnohdy mi to zabere určitou dobu a několik pokusů, než vyladím ten správný poměr surovin. Ráda je s vámi sdílím, avšak ocenila bych, kdyby se stejný či velice převelice podobný recept neobjevoval na cizích blozích bez udání zdroje. Děkuji za pochopení.

21 komentářů:

  1. Ty jsi vážně dobrá! Třpyt můžu, všude na všem :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Včelička je moc krásná. :)
    Pudr taky. Achjo, asi budu muset přestat být líná, nebo co... :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, já na ní furt koukám, krásnej nezvyk, mít tam včelku!

      Tohle Ti, An, zabere 5 minut, tohle na lenost neshodíš!:D

      Vymazat
  3. Super! Koupila jsem se do tanečních třpytky z limitky Essence twilight (:D) a jsou tak děsně třpytivé, že se dají vzít fakt jenom na karneval... Takže o víkendu začnu ředit škrobem, díky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, Twilight šly taky málem do košíku:D Já mám obecně Essence pigmenty moc ráda, s jinými ani nepracuji, jsou většinou za dost dobré ceny:) Řeď a blýskej se!:)

      Vymazat
  4. Další super nápad :-)
    Jaká včelka? Já nic nevidím :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! Včelka se zatím zobrazuje jak komu, na liště by ale měla být vidět:) Mně třeba zatím Chrome nic nezobrazí, ale Explorer poctivě už od rána:)

      Vymazat
    2. Aha, tak to bude možná tím, já používám výhradně Chrome :-D Explorer mám taky, ale hlásí mi neustále nějaký error, takže nejde spustit....Tak snad včelka bude brzy všude :-)

      Vymazat
    3. Taky doufám, miluju jí!:D

      Vymazat
  5. Žeby konečně náhrada za Silky Underwear od Lush, který miluju a pomalu mi dochází? A pudr s vůní aktuálního parfému (mmch, taky mám ráda Versence), to je geniální!!
    Včelku taky nevidím.. fňuk..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Včelka už mi naskočila při opětovném načtení stránky :o)

      Vymazat
    2. Joo, jen do toho! Uděláš toho tři kila za cenu Silky Underwear;) Vítej do Versense klubu! Lepší vůni neznám:)

      Vymazat
  6. Na druhej strane, ked to pretryptkujem, aspon sa budem blyskat na plese! Ani sa nenazdame a plesova sezona je tu, no nie? :))

    A Maaaaju vidim :)) jedna z najkrajsich favicon, ake som kedy videla ^^

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem z ní taky totálně nadšená:) Sama bych si jí asi vyrobit nezvládla, nebo by mě to nenapadlo, teď furt nahoru zírám jaký je to nezvyk:)

      A už mám dva plesy za sebou!:D

      Vymazat
  7. Bezvadný nápad :-) Může se při použití menšího množství třpitu hodit skvěle jako rozjasňující pudřík na obličej :-) Tedy myslím :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Ahojky, už to tak vypadá, že mám další hloupý dotaz, ale- používáš na pudr klasický štětec nebo jakým způsobem to na tělo nanášíš? A není to potom rozprášené všude kolem? Ulpí to dobře na těle? Omlouvám se, ale jsem zcela neznalá tělových pudrů :D
    Díky! L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Luci, tenhle pudr naťukávám houbičkou, kterou mám z nějakého pudru - přijde mi, že pudru ulpí míň, netřpytím se jako diskokoule a navíc to tolik nepráší:-) Ulpívá dobře, já se ještě před tím lehce natřu tělovým olejem a to se potom nehne:)

      Vymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...