neděle 8. prosince 2013

DIY: Scrub bars


    Přeju co nejkrásnější adventní neděli a přináším další home-made tip na dárek! (Nebo na sebedárek, žejo.) Pokud jste v Lushi propadly kouzlu Buffy nebo Aqua Mirabilis, dnešní DIY je pro vás tak trochu must-have. A o dost levnější must-have. Ale troufám si tvrdit, že úžasné zhruba na stejné úrovni, ne-li úžasnější.
 

    Budete potřebovat:
  • pokud chcete, tak i další přírodní máslo (já sáhla po mandlovém) - např. zde
  • kokosový olej (kvůli schopnosti jakž takž zatuhnout) - např. zde
  • popř. i jiný olej (jo, v mém případě též mandlový, poslední dobou jsem na něj dost ujetá) - např. zde
  • včelí vosk - např. zde
  • ovesné vločky
  • mletou kávu
  • silikonové formičky
  • špejli/dřevěnou špachtli
    Do vodní lázně dejte rozpustit másla s včelím voskem cca v poměru 5:1. Z másel by mělo mít největší váhu kakaové jakožto to nejtužší. Mezitím namixujte vločky na požadovanou hrubost. Jako jasně, daly by se použít celé, ale myslete na ty ubohý chlapy, který by po vás oducpávali sprchovej kout.

  
     Až bude směs krásně rozpuštěná, přidejte kokosový olej, popřípadě i nějaký jiný, opět platí, že kokosový by měl mít větší váhu, aby vám bábovička hezky ztuhla. Olejů vám stačí zhruba tolik, co vosku.
  
     Směs můžete odstavit z vodní lázně; přimíchejte požadované množství namletých ovesných vloček a mleté kávy. Dávám jich zhruba stejně, obě ingredience mají peelingový efekt bez toho, že byste se bolestivě poškrábaly, ovesné vločky pomáhají pokožku zjemnit, káva bojuje proti těžko rozpustným tukovým buňkám způsobujícím pomerančovou kůži.

    
    Vlijte do formiček, během procesu promíchávejte, ať nemáte první bábovičku bez vloček a poslední celou vločkovou; holt se ty těžké částečky chtějí usazovat na dně. A proto zde náš proces NEKONČÍ - během tuhnutí směsi obsah formiček promíchávejte špachtlí či špejlí, dokud směs nebude tuhá natolik, že vločky neklesnou ke dnu, ale zůstanou rovnoměrně rozmístěné v bábovičce. V tomto stavu můžete formičky umístit do lednice, pár hodin ještě počkat a tadá, vaše vlastní scrub bars jsou na světě!

   
    Já si scrub bars strašně užívám, protože je to opět takové 2v1 - peeling a zároveň bohatá hydratace pokožky. A co vy, preferujete peeling a následné natření, nebo si proces, stejně jako já, krátíte? Vyzkoušíte scrub bars? A zkoušely jste ty lushácké?
    
    Mějte se krásně,
    M.

P.S. Recepty si vytvářím sama, mnohdy mi to zabere určitou dobu a několik pokusů, než vyladím ten správný poměr surovin. Ráda je s vámi sdílím, byla bych ale ráda, kdyby se stejný či velice převelice podobný recept neobjevoval na cizích blozích. Děkuji za pochopení.

41 komentářů:

  1. Jej, tak to je super! Budu muset zas tvořit! Mýdla se mi povedla, takže jsem nabuzená.. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Gratuluju k mejdlům a děkuju za pochvalu!

      Vymazat
  2. Tak to je parada! Urcite vyzkousim. Se scrub bars zkusenost nemam,pouzivam klasicky peeling, ale libi se mi, ze usetrim cas a nemusim se mazat. Peknou adventni nedeli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, doufám, že budeš spokojená!:)

      Vymazat
  3. Božíí jako vždy! :-) Od Lushe jsem měla Aqua mirabilis, Buffy a Mouřenína :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mouřenína jsem jako jediného neměla, ale taky mě dost láká:) Tyhle scrub bars nejvíce připomínají mou oblíbenou Aqua Mirabilis:)

      Vymazat
  4. Další skvělý návod! a moje bath bombs nakonec dopadly skvěle! jednu jsem hned vyzkoušela do vodní lázěn na nohy a parádní :)

    OdpovědětVymazat
  5. Návod pěkný, o tom žádná, jen si tak při pročítání prvního odstavce říkám, zda je čeština skutečně tak chudá, že si musíme vypomáhat tolika anglickými výrazy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono bude na vině možná to, že jsem článek psala poté, co jsem strávila osm hodin zkouškou CAE (to to dopadlo s češtinou ještě dobře:D), taky je to nemoc z povolání, ale slova jako must-have nebo home-made mi připadají už jako ustálené výrazy a opravdu v češtině lepší nenacházím. Každopádně díky za komentář:)

      Vymazat
    2. Must-have= nutnost, home-made= domácí výroby (home-made scrub bar= masážítko domácí výroby). DIY= udělej si sám. ;-)

      Vymazat
    3. Tak scrub bar není masážítko, že. (To tu mám zase jako massage bar/lotion bar:)) DIY se opravdu nevzdám, i nadpisy mých článků by byly přes tři řádky. Must-have a nutnost nevnímám jako synonyma a i kdyby, příležitostné angličtiny se nevzdám, mám ten jazyk ráda, češtinu považuji za zbytečný přežitek a Národní obrození za chybu. Ale budiž, to už jsou mé poněkud radikálnější názory sem nepatří:)

      Vymazat
    4. Jako pardon, ale teda must-have a nutnost rozhodně nejsou synonyma. To, že něco musím mít a to, že je to nutný, jsou - zejména v kosmetice - dvě naprosto odlišné věci :-)

      Vymazat
    5. Nebýt národního obrození jako přihlášení se k české identitě, možná bychom byli stále součástí Rakouska a mluvilo by se tu německy. Angličtinu mám ráda, ale češtinu taky, neb je to můj mateřský jazyk a je to jazyk krásný a krásně přesný. Osobně považuji nadužívání anglických slov v českém textu spíše za zbytečnou snahu být moderní či neochotu hledat český ekvivalent. Nicméně toto je Tvůj blog, patří sem vše, co Ty chceš, napsáno jak chceš. Nevím, co studuješ, ale jestli překladatelství, pak by sis měla uvědomit, že většina národa anglicky neumí a třeba home-made pro ně ustálené spojení není. Tady na blogu tomu nejspíš všichni rozumí, ale například do volně prodejné kuchařky by to asi nepatřilo :-).

      Vymazat
    6. Reno, záleží i na kontextu věty. V určitých případech ten význam může být velmi podobný.

      Vymazat
    7. Jako bývalá překladatelka rozhodně souhlasím. Ale v tomto kontextu to tak prostě není, protože domácí obrušovací kostka pro nikoho nutností prostě není. Myslím, že pokud se cizí slova používají adekvátně, tak v tom není problém. Každý jazyk má velkou část slovní zásoby převzatou odjinud (dobře, každý úplně ne, třeba islandština je dost puristická a je jich určitě víc) a ta adekvátní prostě zdomácní. Myslím, že to každý překladatel ví, jak je někdy těžké najít synonyma i pro úplně normální slova, protože každý jazyk klade důraz prostě na něco jiného. A třeba si myslím, že blog je zrovna formát, kde je to naprosto bezproblémové.

      Vymazat
    8. Tak s rozdílem mezi must-have a nutností to vystihla Rena skvěle, jak jsem to já nedokázala. Přesně proto národní obrození považuji za chybu, a myslím, že Česko ztratilo i tím, že už není součástí většího celku. Ale to sem opravdu nepatří a jde o konspirační teorie, samozřejmě.
      Překladatelství nestuduji, ale to, že spoustu lidí anglicky neumí, si samozřejmě uvědomuji, to se neboj. Lidi, které blogování zajímá a na internetu čtou články denně, ale spojení jako je "home-made" určitě nezarazí a i do kuchařky bych ho směle dala, vydávala-li bych nějakou, zkrátka je to dle mého názoru slovní spojené, které se pomalu stává skoro přejatým.
      Opravdu se užíváním cizích slov nesnažím působit "cool", jak jsem psala, asi je to zčásti nemoc z povolání, způsobuje to určitě i fakt, že podobné články vyhledávám na zahraničních webech sama. A nadužíváním bych tři anglické výrazy v článku asi nenazývala, troufám si říct, že v ostatních se jim spíše vyhýbám.
      Ale ok, bouchlo Tě to do očí. Já zase nemusím slova jako giveaway nebo wishlist, ale už jsou tak rozšířená, že bych je sotva někomu vyčítala.

      Vymazat
    9. sice o par let pozdeji se taky pridam s tim, ze nektere anglicke vyrazy proste nemaji v cestine adekvatni vyraz, ktery by presne vyjadroval odstin toho anglickeho. kdo anglicky dobre neumi, tezko muze pochopit. uz jen samotne slovo scrub, ze jo. v clanku mi to prislo tak akorat.

      Vymazat
  6. tak ty jsem ještě nikdy nezkoušela ani z Lushe! vypadají krásně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, nějaké zkus, je to hrozně pohodlné!:D

      Vymazat
  7. To vypadá opravdu pěkně!:)
    Třeba to vyzkouším a daruji jako dárek:)

    OdpovědětVymazat
  8. Přiznám se, že mě domácí výroba kosmetiky samotnou příliš neláká, ale v poslední době jsem začala k ručně vyráběné kosmetice docela inklinovat a kupuju si ji ráda. Nemusí to být úplně striktně příroda (taky nežvýkám syrového mamuta jako moji zaručeně přírodní praprapředci, o vlastním sepětí s přírodou si obklopena elektřinou a tekoucí teplou vodou iluze nedělám), ale oceňuju kosmetiku, u který nemám pocit, že je to z laboratoře vzešlý chemický koktejl. Když si přečtu seznam surovin, je jich tam pět a já rozumím tomu, z čeho se to vyrobilo, tak to ve mně vzbuzuje o fous větší důvěru než výčet připomínající Mendělejevovu soustavu prvků. Zastávám převážně názor "vím, co kupuju", ať je to jídlo nebo kosmetika. Proč bych měla jíst něco, co je nacpáno aromaty a barvivy, když můžu mít jídlo ze základních surovin. Přičemž se nehroutím z toho, že jídlo obsahuje konzervanty a bylo chemicky ošetřeno, to je holt daň za to, že mám na stole citrony, který u nás jaksi nerostou a můžu si koupit kdykoli cokoli a nemám v zimě hlad, neb toho tu touhle dobou moc nevyroste. Podobně to mám i v kosmetice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máme to naprosto stejně. Tohle bylo impulsem, proč jsem si vlastní věci začala tvořit sama - přírodní kosmetika je, dle mého názoru, dost drahá (tak jasně, když se platí hodně i za chemický hnusy, za kvalitu se platí trochu víc), takže ta výroba nějak přirozeně vyplynula. Když si čtu složení i v obecně přírodně vnímaném Lushi, tak se směju, když su vzpomenu, jak jsem si myslívala, bůhvíjak nechemické to není.

      Vymazat
    2. No, tak do spekulací nad cenami se nechci pouštět, něco stojí marketing a doma si taky nezaplatíš čas, který jsi strávila nad tou výrobou, zatímco zaměstnanec mzdu chce. Ono to s tou přírodou prostě není tak horké, konzervanty a podobné věci jsou daň za to, co všechno máme dostupné a v jakém množství. Jasně, že si můžu bezkonzervantově něco umíchat, ale taky mi to vydrží dva dny v lednici a musím to spotřebovat. Asi bych se přece jen na oltář přírody nevzdala pohodlí, že když mi dojde krém, můžu si ho jít prostě koupit do drogerky, nemusím si ho tam chodit kupovat každý týden a už vůbec nemusím každý týden trávit čas mícháním kosmetiky. Klidně zaplatím nejen náklady, ale i čas a propagaci někomu, kdo to udělá místo mě. Ryze přírodní kosmetice jsem nepropadla, ale s klidem se mažu obyčejnou Indulonou. Zejména moje pleť nemá přemíru složek ráda. Ale určitě to není jediná správná cesta a uznávám, že klasická kosmetika jistě spoustě lidí vyhovuje. U dekorativky je navíc tohle ještě složitější, takže odmítám přemýšlet, co skončilo v mojí řasence, než jsem si ji koupila. Taky slušný chemický koktejl. :-) Samozřejmě, péče je základ, neudržovaný, leč pečlivě nalíčený "obal" je k ničemu, barvičky bonus, ale obejít se bez nich přece jen nechci. :-)

      Vymazat
  9. Teeda ty mi dáváš :) Opět super nápad, a teď si do konce soutěže asi budu muset okousat nehty napětím když vím že tam je tahle luxuska :)

    OdpovědětVymazat
  10. Ach, čítam len tvoj druhý článok, ale už som do teba úplne zamilovaná... Ver mi, že som!
    Ja si robievam telový píling z olivového alebo kokosového oleja, hrubozrnného cukru a prípadne nejakej esencie. Odkedy som si ho spravila prvýkrát, na žiadny iný som sa už ani nepozrela. Ten pocit pri pílingovaní je úchvatný, no a po ňom tá hladučká pokožka. Je jasné, že najlepšie veci sú tie najjednoduchšie :)

    OdpovědětVymazat
  11. Po Vánocích udělám pěkně velký nákup na tvořivém světě a po toneru, krému, pudru a páskům na nos zkusím scrubíky (pže Buffy z Lushe je moje láska) a taky se chystám na tělové máslo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Téda, tos už toho vyzkoušela hodně, to mě hrozně těší! Ať se všechno daří:)

      Vymazat
  12. Můžu se zeptat co znamená to DIY už to vidím po několikáté a vůbec netuším.Anglicky ani neumím,takže pokud je to anglická zkratka mohla bys mi jí vysvětlit a napsat i foneticky?Děkuju.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, DIY (dý áj váj) je zkratka pro do it yourself - udělej si sám:)

      Vymazat
    2. Aha,tak to děkuju moc to by mě v životě nenapadlo :-)

      Vymazat
  13. Ahoj, dělala jsem scrub bars podle tvého receptu a uplně se mi roztékal pod rukama. Ten poměr je 5:1 jako máslo : vosk nebo je to naopak?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, poměr máš správně, tedy 5 dílů másla na 1 díl vosku. Vůbec Ti nezatuhly? Jaký jsi použila olej? Já jsem je dělala od doby uveřejnění vícekrát vždy stejně a vždy mi to zafungovalo... Zkus tedy směs rozehřát ve vodní lázni, klidně i s vločkama, a přidat vosku ještě trochu. S těmi ingrediencemi je to trochu zapeklité, stačí změnit jednu věc a hned to nemusí fungovat:-)

      Vymazat
  14. moc pěkný, jen bych to udělala spíš jako mejdlíčko ;)

    OdpovědětVymazat
  15. A to se používá až po koupeli,takže už se to neoplachuje?:-) je to tedy jako scrub a tělový mléko v jednom?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Během koupele, jak je to mastné, na kůži to lehký oplach vydrží a natírat potom není třeba:)

      Vymazat
  16. ahoj, jakou asi tak konzistenci to ma pred danim do formicek mit? :) respektive kolik jsi davala te kavy a vlocek? a u obojiho stejne jako vosku?

    dekuji :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Domčo, záleží na tom, jak intenzivní chceš scrubík mít, já dávám většinou tak 1 díl peelingových ingrediencí na dva díly máslovo-olejové směsi:)

      Vymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...