neděle 15. prosince 2013

DIY: Odličovací balzám


    Pamatujete si, jak jsem psala, že mi pudr dal pěkně zabrat? No, hahaha, zlatý pudr! Protože odličovací balzám jsem dělala, milé dámy, na pětkrát (jen si představte to množství vyplácaných ingrediencí, které mi byly jediné od začátku jasné). Ale vychytat poměry a hlavně způsob výroby balzámu, to byl oříšek. Napoprvé jsem z toho měla jakési tvrdé cucky ve směsi méně tvrdých až mazlavých cucek. Podruhé nastalo zlepšení, kdy se jednalo o tvrdé cucky v jakž takž balzámovité směsi.

    Upřímně, párkrát mě popadla chuť se na balzám vykašlat, ale jsem povaha bojovná a nutkání vyhrát nad nevysvětlitelným selháváním mých kosmetických pokusů bylo silnější. A postupně se ta směs balzámu více a více podobala. A heuréka, tady je TEN recept!



    Budete potřebovat:
  • včelí vosk - např. zde
  • mandlový olej - např. zde
  • růžovou vodu (návod zde)
  • vitamin C (nemusí být) - např. zde

    Ingredienčně krásně nenáročné, že? Původně jsem chtěla zahrnout i propolis (jo, koupila jsem si propolis v medu, jsem naprosto nadšená, že ho mám doma, poslední dny o něm jen čtu a čtu a čtu, takže o něm budete brzo číst i vy, budu ho cpát do všeho možnýho a tak, a doufám, že se moje alergie na topicky aplikovaný med umoudřila, protože ho na sebe strašně chci patlat), no, ale říkala jsem si, nač to komplikovat, kor když předchozí pokusy byly katastrofický. 

    Co se hlavních ingrediencí týče, včelí vosk, mandlový olej a růžovou vodu budete potřebovat v poměru 2:3:3. Vosk rozpusťte ve vodní lázni, přidejte mandlový olej a směs odstavte z plamene.


    Přidejte teplou růžovou vodu. To "teplou" je sakramentsky důležitý. Já jsem použila vodu přímo čerstvě vydestilovanou. Pokud by vaše voda byla chladnější než směs, dovedete si představit, jak by se na studenou tekutinu zatvářil vosk.

    Směs důkladně promíchejte, můžete přidat i vitamin C, mimo jiné sloužící jako konzervant, a nalijte do připravené nádobky. A teď přichází ta legrace.

    Ta směs vám samozřejmě jen tak neztuhne do supr balzámu. Chce to počkat, až trochu vychladne, až se na vosku začne dělat krustička, a v tu chvíli směs začít promíchávat. Směs musí být stále teplá (aby vám vidlička nenadělala z vosku cucky), zároveň ale ne horká, protože by se složky oddělily znovu. Zkrátka něco mezi. Vidličkou směs opatrně šmrdlejte, dokud nebudou jednotlivé složky krásně spojené. Chce to obrnit se trpělivostí a zásobit se ubrousky, protože růžová voda, potvora, ráda utíká ven (já jsem vodu přidávala i během této fáze). Promíchávání každých pár minut opakujte. Hmota vám bude chladnout do žlutého, necuckovatého, skvělého odličovacího balzámu.

    No a potom už si jen užívejte. Já si to užívám každopádně, zvláště po tom, co jsem to zkoušela i s těmi cucky. Tenhle balzám je paráda. K výrobě mě inspiroval Ultrabland od Lush, který mám velmi ráda, ale na jedno odlíčení je nutné vzít o dost více směsi a který obsahuje nějaké hnusíky, které na pleti úplně nechci.

    Balzámové odličování jsem si oblíbila a jiné už nechci, pleť je po něm čistá a jemná. Balzám je navíc vhodný pro všechny typy pleti, suchou zvláčňuje, aknózní neucpává, pomáhá regulovat produkci mazu tím, že s makeupem nebere i přirozenou  a potřebnou vrstvu mazu.

    Dříve jsem se odličovala mandlovým olejem, což bylo fajn, ale balzám je přeci jen pohodlnější, jak na cestování, tak na aplikaci. Směs makeupu a balzámu půjde dolů jako po másle s vatovými tamponky namočenými v teplé vodě. S balzámem odlíčíte v pohodě i oči (na to ale osobně stále preferuji kokosový olej).


    Čím se odličujete vy? Propadly jste balzámům, které poslední dobou, zdá se, zažívají boom?

    Mějte se krásně,
    M.


P.S. Recepty si vytvářím sama, mnohdy mi to zabere určitou dobu a několik pokusů, než vyladím ten správný poměr surovin. Ráda je s vámi sdílím, avšak ocenila bych, kdyby se stejný či velice převelice podobný recept neobjevoval na cizích blozích bez udání zdroje. Děkuji za pochopení.

P.P.S. Vidličku, nádobky, vše, s čím přišel balzám do styku, jsem pro zachování co největší čistoty směsi otřela ubrouskem pokapaným grepovým extraktem.

49 komentářů:

  1. Super dnes se na něj chystám, jen jsem našla nějaký jiný poměr surovin tak zkusím ten a pokud to nevyjde, vrhnu se na tvůj recept...snad se mi povede, jak čtu určitě mám menší trpělivost než ty...myslím že už po třetí by vše letělo oknem :))) A tu růžovou vodu musím konečně koupit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ať se podaří!:) Růžovou vodu si raději vytvoř, snad ve všech kupovaných, na které jsem narazila, je alkohol...

      Vymazat
    2. Ahoj, já měla růžovku od Purity Vision, alkohol v ní nebyl. (Ne že bych to teda poznala podle vlastností nebo tak, ale ve složení je jen růžová voda a nic víc ;-) http://www.purityvision.cz/p/ruzova-voda.html
      A růžová voda od Khadí je podle jejich stránek taky bezalkoholová. http://www.khadi-cz.cz/cz/e-shop/330882/c11412-ruzova-voda/khadi-ruzova-voda.html

      veru

      Vymazat
  2. Páni, ty mě těmi svými návody vždycky navnadíš, že to chci okamžitě všechno vyzkoušet! Včera jsem si udělala zásobu balzámů na rty, takže je jasné, co bude můj příští cíl!
    Jinak jsem sehnala včelí vosk.. hádej kde! Doma na půdě, neboť děda byl včelař, a všechny věci k tomu určené neprodal.. :)
    Wonderfull Today

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, to je super! Balzám vyzkoušej, až na závěrečnou fázi, která je docela otravná, je fakt snadný:)

      A vosk závidím, teda, to by mě nenapadlo, když jsem si přečetla "na půdě", mrkla jsem se radši ještě jednou, jestli jsem nečetla špatně:D

      Vymazat
  3. Tak to je paráda... nicméně bych to nezvládla :( :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, zvládla! Až na fázi s vidličkou je to hračka:)

      Vymazat
  4. Momentálně mám vlastní dvoufázový odličovač- jojobový olej+heřmánková voda+konzervant. Je mi trochu záhadou, jak se spojí voda s olejem bez emulgátoru. No možná to bude tím, že růžová voda není čistá H2O. Balzám zkusím, až spotřebuju odličovač, neb vyrábět mnoho kosmetiky jen pro radost z výroby a pak to zkažené vyhazovat by se příliš prodražilo.

    Z propolisu se dá vyrobit vlastní tinktura tak, že se propolis naloží do alkoholu, já jsem použila Pražskou vodku :-). Tikturu pak přidávám do pleťových vod nebo ji kapu na uchošťour a používám k lokálnímu vypálení pupínku. Alkohol v nízké koncentraci mi nevadí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tinktura zní dobře, díky! Alkohol mi též nevadí, pokud má nějaký smysl, jen by mi vadil v odličovacím balzámu, který v případě cestování plánuji používat i na oči - proto domácí růžová voda. Jak je možné, že se voda s olejem spojila, nevím, ale díky bohu za to!:D

      Vymazat
    2. Olej se spojil s vodou proto, že je tam jako emulgátor ten vosk ;)

      Vymazat
  5. Zní to báječně. Budu si muset nakoupit nějaké ty suroviny a pak se podle tvých postupů pustím do tvoření, snad se mi to podaří. Už teď si sepisuji co budu potřebovat, a že toho je :D

    R. Giveaway o paletku a rtěnku NYX

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To znám, já bych za přírodní suroviny nechala tisíce a tisíce:)

      Vymazat
  6. téda:) balzám si plánuju spíš koupit, tohle je na mě už moc, tady je dost možné, že se to nepovede a nerada bych plýtvala surovinama, musím se teprve učit na lehčích věcech, podle tvého doporučení si už nějakou dobu odličuju oči kokosovým olejem, je to asi to nejlepší odličovadlo očí, takže tohle byla opravdu rada nad zlato:) Jinak pleť si odličuju ricinovým a olivovým olejem, tahle kombinace mi sedí, někdy pro změnu zkusím ten mandlový. Balzám chi v budoucnu vyzkoušet tento http://www.feelunique.com/p/Balm-Balm-Frankincense-Deep-Cleansing-Balm-100-Organic-30ml

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že kokosák vyhovuje, taky ho miluju:) Balzám opravdu není těžké vyrobit, těžké bylo přijít na to, jak:D

      Vymazat
  7. Seš kouzelnice! Miluju odličování balzámem, je to fakt neuvěřitelně příjemný, rychlý a efektivní. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlas, samé klady to má! Kouzelnice kéž by, to by to šlo už napoprvé:D

      Vymazat
  8. Ty jsi vážně neuvěřitelně šikovná! Zatím jen pozoruji, ale možná časem něco zkusím. Zatím ani netuším, kde se kupují všechny ty suroviny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, koukni na článek v pravé postranní liště - měl by Ti poradit s tím, kde suroviny koupit;)

      Vymazat
  9. Ahoj, taak toto vyskúšam.:) Odličovanie balzamom som si obľúbila v poslednej dobe. Najhoršie ale na tom je, že všetky DIY veci budem kuchtiť 23.decembra. Doma ma asi budú chcieť zabiť!:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aďko, já přesně proto celý víkend strávila mícháním kosmetiky, abych se tomu třiadvacátému vyhnula:D

      Vymazat
  10. tak tohle už je teda vyšší dívčí :) já se odličuju micelárkou, nějak mě balzám neláká, mám hodně citlivé oči a jen tak něco mi nevyhovuje, tak bych se bála, navíc ještě po takovém složitém procesu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není, jen se to tak tváří!:) Jo, pokud Ti micelárka vyhovuje, asi není důvod přesedlávat:)

      Vymazat
  11. Ježišmarja, proč já musím být tak hrozný poleno na všechny ruční práce?:D
    Mě ty balzámy dost lákají, zatím používám micelárku a odličovací mléka, tohle bych teda ale nedala:D

    OdpovědětVymazat
  12. To je super. :) Píšu si na seznam toho, co chci určitě zkusit. :)

    OdpovědětVymazat
  13. Skvělé, na tenhle recept jsem se těšila jak malá :)
    Mám doma zbyteček meduňkové vody, tak se do toho o Vánocích pustím. Akorát tam mrsknu makadamiový olej, protože mandlový teď nemám.
    A létě se plánuji vrhnout na květovou vodu z levandule (teď jaksi nekvete ;-), máme jí na zahradě plno, tak to případně rozjedu ve velkém!

    veru

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hmm, makadamiový olej zní taky skvěle:) Ono lze použít v podstatě jakýkoliv lehčí olej. Taky se těším na léto, až budu moct destilovat kytičky ze zahrady:)

      Vymazat
  14. super recept,taky jsem si teď vyrobila odličovací balzám,akorát v něm mám trošku více surovin,ale nic jiného na odličování už nechci :) chválím blog,jsi šikovná :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu! Copak dalšího jsi přidala do svého?:) Já příště vyzkouším přidat propolis.

      Vymazat
    2. propolis zní dobře! díky tobě jsem úplně propadla diy kosmetice,až to hezký není :D a ten cleansing balm jsem dělala ze včelího vosku,karité,jojobového a mandlového oleje,trošku ricinového oleje,vit. E,kapku rakytníkového oleje a esenciálního levandulového oleje(levanduli můžu všude a pořád :) )..a pak míchat a míchat :)

      Vymazat
  15. Jéé Míšo, tím mi jdeš úplně na ránu. Zrovna jsem si říkala, že si zkusím vyrobit njaký balzámek doma. Super, zkusím to podle tebe! Já jsem totiž balzámování zcela propadla. Neodličuji už ničím jiným a rozhodně už ani nebudu. Pleť je potom srašně fajnová a krásně hladká a jemná! Díky moc za návod :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že se návod hodí! Souhlas se vším, co bylo řečeno, také už nechci k odličovní nic jiného:)

      Vymazat
  16. Zdravím, před pár dny jsem objevila Tvůj blog a chci ti za něj moc poděkovat. Budou to dva roky co jsem propadla kouzlu Lushe, ale brzdily mě vždycky ty ceny. Ale díky němu jsem naprosto změnila pohled na kosmetiku. A i když jsem už několikrát přemýšlela, jak by se daly některé věci vyrobit nebo nahradit,samotná bych se k tomu asi nikdy nedostala. A Ultrabland ... moje nejvíc nejoblíbenější lushí věc, a já si ji teď díky Tobě budu (možná:) umět vyrobit!!? Dokonalé :) Nejlepší kosmetika je vážně jen o přírodě a to co z ní zvládly za pár posledních let udělat firmy a jiné instituce a ještě na tom nehorázně vydělávat, k tomu už se vážně nechci nikdy vracet. Tak ještě jednou DÍKY, jsi skvělá :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Elvin, moc děkuju, Tvůj komentář mi udělal hroznou radost, culím se od ucha k uchu! Souhlasím, i u mně byl mezníkem Lush a právě jeho ceny mě k vlastnímu tvoření popohnaly:) Ať se výroba kosmetiky daří, není to žádná věda a je to velká radost, když se něco podaří:)

      Vymazat
  17. Tak už míchám míchám...Zjevně jsem to měla moc horké, jelikož se mi složky "pěkně" oddělily a teď to vypadá dost nechutně...Tak ti nevim, co s tím budu dělat (vyhodit se mi to nechce)...Ach jo, jak mi to zezačátku šlo (krémy, masky, pleťová voda), tak poslední dva týdny se mi vážně nedaří :-/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teri, pokud to správně chápu, šla jsi na to dobře! Všechny složky by měly být horké, když je smícháš, a jakmile se začnou oddělovat, promíchej je vidličkou,a za chvíli zas, a potom zas, výroba je nejnáročnější vlastně v tom, že musíš míchat jaksi průběžně. Pokud máš ještě tu směs, která es vzájemně oddělila, zkrátka ji zahřej a udělej to takto:-) Copak se ještě nezdařilo?:(

      Vymazat
    2. Ahojky, mám obdobný problém jako Terka. I když tedy úplně poprvé se mi (asi nějakou náhodou) odličovací balzám povedl, zkoušela jsem ho teď po druhé (a rovnou pro kamarádku) a jak už to tak bývá, když se člověk snaží jak blázen, tak se to nepovede :D Taky se mi to scuckovalo- a i když jen jemně, ty kousíčky včelího vosku tam opravdu nejsou příjemné :/ Míšo, neměla bys ještě nějakou radu ohledně toho prvního smíchání? Mám pocit, že jsem to asi poprvé začala vymíchávat, když to bylo ještě moc horké....ale já se bála, že to pak zase bude už moc studené :))
      Jinak si ho nemůžu vynachválit, je boží a večer už neodličuji ničím jiným- je voňavý, lehoučký a krásně hydratující!!! =)

      Vymazat
    3. Bee a ještě mám jednu otázku- píšeš, že růžovou vodu jsi přidávala i během fáze promíchávání- znamená to, že poprvé jsi tam nenalila všechnu a pak postupně přidávala u druhého, třetího,...míchání? A kolikrát vlastně to míchání cca opakuješ? Já vím, že je to asi taky trochu individuální záležitost, ale tak aspoň zhruba... :)) Díky moc!

      Vymazat
    4. Vodu jsem dolévala, pokud bylo potřeba, respektive pokud balzám ještě byl schopen nějakou pojmout - pokud je vody moc, od balzámu se oddělí a máš čistou růžovku zpět:-) Jinak co se míchání týče, osvědčila se mi taková ta "spatula" - nevím jak je to česky - nejlépe balzám promíchává. Momentálně dělám větší dávky a abych je nezkonila, míchám od začátku do konce, hmota se lépe pojí a úspěch je zaručen;-)

      Vymazat
    5. Takže tedy mícháš HNED od té doby, co směs odstavíš z plamene a přidáš teplou růžovku? A od té doby stále mícháš amícháš a mícháš? Vynecháváš úplně tu fázi, kde píšeš, že se to má nechat trošku vychladnout, až se vytvoří krustička a PAK teprve míchat? :D Hej pardon, strašně se omlouvám, ale už jsem takhle zkonila 2 dávky a je mi moooc líto přísad :) Díky díky díky!!!!

      Vymazat
  18. Míši, nebude vadit,když pro začátek použiju koupenou růžovou vodu,než se dopracuju k vlastní výrobě :-) Ta mě pro začátek připadá malinko složitá :-) V kuchyni jsem tedy jako doma,co se pečení a vaření týká,ale růžovou vodu jsem ještě nikdy nedestilovala :-) A jak tak koukám na příspěvky zde,tak mě došlo,že jsem tady na 100% služebně nejstarší obdivovatelka Vašeho blogu (nebo tvého).....jsem o 20-cet let starší (to je hrůza),tak nevím,zda mám vykat a nebo tykat :-)))) Děkuji moc za zprávu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vadit to určitě nebude, nebo se dá použít i obyčejná destilka;-) Vykání/tykání je samozřejmě na Vás/Tobě, já jsem pro tykání, koneckonců, blog není o politické situace na Ukrajině, ale o babských blbostech:)

      Vymazat
    2. Dobře Míši,takže já jsem také pro tykání,není to snad až tak o věku :-) Ta květinová voda bude v odlič.balzámu určitě luxusnější.........mám doma levandulovou, pokud by se dala zaměnit za tu růžovou. A snad se dopracuju i k samotné výrobě, jak se trošku otrkám :-)

      Vymazat
  19. Ahoj Míšo, jde použít i jiný olej než mandlový? :)

    OdpovědětVymazat
  20. Ahojda, tak jsem si dnes vyzkoušela balzám a po vychladnutí mi pustil dost vody, ale cucky v něm nejsou, tak snad to s ním půjde i tak :-D jinak máš úžasný blog, vážně super!! mám to tu moc ráda :-)

    Díky, že to děláš ;)

    Zuza
    http://zuzatvori.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  21. Tak jsem se k tomu dneska po téměř dvou letech dostala, a vypadá to, že super! Příště možná přidám ještě dílek oleje, ať je trošku více user friendly, ale jinak super, díků dík za recept ;-)

    OdpovědětVymazat
  22. Tak jsem se po půl roce odhodlala a ono se to překvapivě povedlo...úžasný balzám, myslím, že v odličování už mám jasno ;) díky moc :)

    OdpovědětVymazat
  23. Taky jsem to teď zkusila a super. Za tepla šlehám kapučínovačem a nádobku pak přendám do studený vody, jde to krásně a nic se neodděluje :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...