úterý 5. listopadu 2013

Lusmánie: Tabletky na čištění zubů

 
    Lush obsese pokračuje. Tabletky se objevily už v článku o fluoridu v zubních pastách a v patlacím tagu, samostatný článek si ale více než zaslouží. Od té doby, co je mám, se totiž čištění zubů nemůžu dočkat.
 
    Idea těchto tabletek je vytvořit něco ekologického, na cesty vhodného a zařící úsměv zaručujícího. Lush přišel se sedmi různými příchutěmi tabletek, mezi nimiž nechybí ani klasický mentol (tabletky Dirty) pro ty, které si čištění zubů bez příchutě běžných zubních past neumí představit.
 
    Mě tyhle experimenty naopak nehorázně baví a zvláště tabletky Sparkle (bělící varianta s citrnonovým a grapefruitovým olejem a pepřem) chutnají naprosto skvěle. Doma mám pár dní také tabletky Atomic, které mi už chutnají méně, ale svěží dech zajistí zrovna tak; voní silně po hřebíčku a dále obsahují mimo jiné skořici, pepř a zázvor. V merku mám variantu Chou Chou I Love You, která je květinová.
 

 
    Krabičky jsou prťavé (nejdelší rozměr nepřekračuje 7 cm) a lehoulinké, balení mi připadá praktické, s filosofií krabiček od sirek. Každá obsahuje 40 malých tabletek, z nichž půlka vám na perfektní vyčištění a vytvoření bohaté pěny stačí. Bohužel ani Lush nevytvořil perfektně zdravou a ekologickou zubní pastu; obsahuje mimo jiné hodně velký podíl jedlé sody, ingredience známé pro své bělící účinky. Při nadměrném používání může poškodit sklovinu, i když názory na internetu se různí (asi tak jako názory na všechno);střídám tabletky s bezfluoridovými pastami a s čištěním kokosovým olejem (Oil Pulling Method, coming soon).
 
    Lush tabletky zkoušel pod dohledem zubních lékařů a hygienistů a po tříměsíčním testování tabletek na personálu (na rozdíl od spousty jiných firem, kde by se testovalo na králících) došli k závěru, že nejenže tabletky nezpůsobují přecitlivělost zubů a zuby neničí, ale že je čistota ústní dutiny oproti vstupní prohlídce vyšší. Tady může být spoustu dalších faktorů, které toto zapřičiňují, je samozřejmě na vás, do jaké míry tomu budete přikládat váhu.


    Použití je jednoduché. Tabletku zkrátka rozkoušete (nebo půlku tabletky, že), namočíte kartáček a jedete si obvyklým způsobem. Po použití jsou zuby perfektně vyčištěné (takové to hladké vyčištění, kdy máte pořád potřebu si po zubech přejíždět jazykem). Trochu jsem se bála, jak to bude s dechem, ale neměla jsem sebemenší problém. Sice už nemám mentolový dech, ale svěží vůně to je tak jako tak, dokonce mi připadá, že ten čerstvě vyčištěný pocit trvá déle než s klasickými zubními pastami; na tom mají asi největší zásluhu štiplavější ingredience.
 
    V diskuzích jsem se setkala s tím, že po nějaké době šly jiným majitelkám Toothy Tabs tabletky špatně rozkousnout, že s časem jaksi "zatvrdly" (údajně kvůli vlhkosti či co), to se mi ale nikdy nestalo, a to si mé krabičky sedí nad umyvadlem na poličce a každý týden se mnou cestují domů a zpět na kolej.
 


    Lush věnoval tabletkám i písničku, která mě naprosto dostala; už kvůli ní bych si asi nějakou krabičku pořídila, nemít doma už dvě:
 
 
    Abych to shrnula, doporučit tuhle parádu můžu všem, protože už to rozkousávání tabletky je tak dekadentní a úžasné, že se opravdu vyloženě těším, až popadnu kartáček a zuby si vyčistím. Na cestování je tohle balení perfektní a pokud nebudete používat výlučně tyto tabletky, nic by se vám nemělo stát, naopak, váš úsměv bude zářit ještě víc. (Já bohužel případné vybělení nemohu posoudit, protože v září mi skončila několikatýdenní kúra bělení zubů pod dohledem zubařky. Každopádně mi zuby bílé zůstávají.)
 
    Cena tabletek je od 115 do 155 kč, což si myslím, že je rozumné vzhledem k tomu, kolik je s tím srandy, jak dlouho to vydrží a jak to krásně funguje.
 
    Zkoušely jste některou z variant? Kterou a jak vám chutnala? Láká vás tahle inovace?

    Mějte krásný den,
    M.


16 komentářů:

  1. Já jsem je měla, ale extra mě to nezaujalo. Hlavně proto, že i to přijde jako rozkusávat paralen, a to mě neláká...:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Paralen jsem nikdy nerozkousávala, takže nepříjemné asociace se mi díkybohu vyhnuly:D Mě to čištění děsně baví, právě kvůli té neotřelosti, ale je mi jasné, že to nebude pro každého.

      Vymazat
  2. dneska do Lush jdu, tak je asi zkusím! každopádně zůstanu konzervou, vezmu si ty mentolové :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Natálko, zkus si alespoň na zkoušku poprosit o tabletku těch Sparkle, při minulé návštěvě Lush jsem je tak trochu vnutila kamarádovi a je z nich unešený, taky si nemohl představit cokoliv nementolového:)

      Vymazat
    2. tak já si poprosím, oni jsou vždycky strašně ochotní :) možná by mě víc lákaly ty Atomic, ta kombinace zní divně, ale tyhle chutě mám ráda

      Vymazat
    3. Nebo si popros rovnou od každé jednu, oni jsou fakt strašně hodní:D

      Vymazat
    4. tak jsem si koupila ty mentolové a Atomic i Sparkle mám na ozkoušení :) a malý Snow fairy sprcháč, protože tu vůni naprosto miluju. moje dokonalá kombinace je SF, žvýkačkový peeling na rty a Melting Marshmallow do koupele <3

      Vymazat
    5. Jé, Melting Marshmallow, v tom bych mohla být naložená navěky věků:) Ten peeling na rty jsem nikdy nezkoušela, odrazuje mě cena, ale každý si ho chválí... No pěkný nákup máš za sebou, to jsem zvědavá, které z těch tabletek ti budou chutnat nejvíc:)

      Vymazat
  3. Tak o tom jsem ještě neslyšela:) to si budu muset koupit:) hrozně mě to zaujalo:))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě se Ti s nimi budou čistit zuby samy:)

      Vymazat
  4. jééé, to je super! No já jsem zrovna teď přemýšlela, že bych mohla mít bělejší zuby, tak jsem začala s opravdu důkladným čištěním, koupila si modrou Listerinku, ale tohle mě fakt nadchlo. Akorát nejsem moc fanda těch bělících past, kvůli tomu, jaký mívají dopad na sklovinu, takže jsem věrná Elmexu. Ale za zkoušku by to možná stálo, sem tam by to snad nijak uškodit nemohlo:)
    TheHugeLover

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na celoživotní používání to asi nebude, i když podle dentistů, kteří tabletky testovali, jsou v pořádku, já to prostřídávám právě s tím kokosákem nebo jinými pastami... Ale co si budeme povídat, s tímhle mě to čištění baví víc:D

      Vymazat
  5. Vypadá to hodně zajímavě a ta sranda za vyzkoušení stojí :-)
    Děkuji za tip.
    Just be yourself by Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že něco takového zaujme každého:)

      Vymazat
  6. Dívala jsem se na tento produkt v Lush minulý týden a na pohled mne zaujal :-). Ale odvahu k vyzkoušení jsem nenašla, takže se mi Tvá recenze moc hodí, děkuji ! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vážně za to vyzkoušení stojí, kdyžtak Ti i Lush víly dají jen dvě tabletky na ochutnávku, jsou úžasné:)

      Vymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...