pondělí 11. listopadu 2013

Dry brushing - základ pro zdravou pokožku těla


    Ahoj všichni, dnes bych vás ráda seznámila se svou staronovou obsesí; metodou vylepšování stavu pokožky těla zvanou dry brushing (tedy "suché kartáčování"). Někdy na jaře jsem si koupila kartáč, nadšeně ho začala denně používat, potom ho úspěšně ztratila, a poslední tři týdny kartáčuji zase jako divá, protože jsem ho, celá šťastná, znovuobjevila.
    Pokud hledáte něco, co vám pomůže se suchými lokty a koleny, zatočí s celulitidou (aspoň trošku), odstraní mrtvé buňky, projasní tón pleti, zlepší cirkulaci krve a zaručí, že se vaše pečující přípravky dostanou do hlubších vrstev pokožky, jste na správné adrese. Stačí vám kartáč s přírodními štětinami a pět minut času před sprchou.

      Jak?


     Provedení samo o sobě je strašně jednoduché. Před sprchou celé tělo (suché!) exfoliujete suchým kartáčem. Nedoporučují se kruhové pohyby, k čemuž jsem našla u některých zahraničních youtuberek sklony; naopak ideální jsou delší plynulé tahy, a to vždy směrem k srdci; nebudu dělat, že tomu rozumím, to fakt ne, údajně to má ale podporovat proud lymfy. V oblasti břicha byste měly kartáčem kroužit proti směru hodinových ručiček. Co se týče tím, čím začít, doporučení se různí; já preferuji cestu od lýtek nahoru.
 
 
    Čemu se vyhnout?
 
    Vyhněte se oblasti hrudníku (předpokládám, že tento článek nečte nějaký chlap, který dry brushing touží vyzkoušet) a samozřejmě tato metoda není vhodná pro obličej. Déle se potom zaobírejte partiemi, které považujete za nejvíce problémové. Kartáčování se doporučuje i pro oblast krku, samozřejmě co nejjemněji, opět směrem k srdci; údajně má předcházet vráskám.

     Celý proces by vás rozhodně neměl bolet (i když narovinu, bůhvíjaká slast to také není). Netlačte na kůži, štětiny udělají dobrou práci i při jemnějších tazích. Pokud máte vyrážky, silné akné či otevřené rány, partiím, kde se tyto problémy vyskytují, se rozhodně vyhněte. Akné nebo vyrážky byste si dokonce mohly roznést dále po těle.


    Jak to funguje?
 
    Kartáčem obrousíte mrtvé kožní buňky (první dva tři dny se doporučuje provádět dry brushing už ve sprchovém koutě, protože pokud nejste zvyklé na peelingy, mohl by vás pod nohama překvapit jemný "kožní" prach.)  Zároveň se vám více otevřou póry, díky čemuž pokožka lépe vstřebá výživné krémy, pozor ale na to, čím ji budete mýt (čím šetrnější přípravek, tím lepší). Výhoda je, že moc mýdla nepotřebujete; dry brushing vás povrchových nečistot zbaví.


    Co z toho budete mít?
  • hladší tělo
  • sjednocenější a jasnější tón pleti
  • účinnější následnou péči
  • ústup celulitidy (s tím nemám zkušenosti, díkybohu se mi zatím vyhýbá, obecně jsem ale četla názory, které toto potvrzují) – kartáčování totiž rozpouští a uvolňuje toxiny nastřádané v oné problémové oblasti
  • pevnější pokožku (opět nemohu potvrdit osobně, ale na spoustě fór jsem se dočetla, že při pravidelném kartáčování si ženy všimly pevnější kůže na vnitřní straně stehen a na pažích)
  • stimulovaný lymfatický a krevní oběh – údajně má nakopnout imunitní systém a zlepšit detoxifikaci
  • pořádné probuzení; kartáčování vás nakopne, na to vemte jed, proto to není ideální na dobrou noc
¨
  
    S čím a kolikrát týdně kartáčovat?

    Vyhněte se syntetickým štětinám a sáhněte po kartáči s těmi přírodními. Já svůj kartáč kupovala v Rossmannu nebo v DM, teď si nejsem jistá, oba řetězce ale mají něco takového 100% v nabídce. Cenově to bylo určitě do 100 kč. Já jsem spokojená s kartáčem s poutkem, i kartáč na delší násadě má ale určitě svá pozitiva. Kartáč minimálně jednou týdně opláchněte ve vodě s jemným šamponem či pár kapkami tea tree oleje. 

    Pro viditelné výsledky byste měly dry brushing provádět minimálně dvakrát týdne, nejlepšího efektu dosáhnete denním kartáčováním.


 
     A co na to kůže? 

    Asi vás už napadlo, jestli takto hrubá denní exfoliace pokožce naopak neuškodí, zvláště v zimě. Za sebe můžu říct, že rozhodně ne, ani jsem se nesetkala s názorem, který by něco podobného naznačoval. Minulý rok na podzim a v zimě jsem měla pokožku na těle tak vysušenou a svědivou, že jsem s tím musela chodit ke kožnímu a mazat se lékárenskými extrahutnými mastičkami. Neříkám, že tento rok se mi problém vyhnul právě kvůli kartáčování, každopádně chci říct, že k citlivé pokožce mám sklony a dry brushing mi problémy rozhodně nedělá.



    A tím mám řečeno asi vše! Slyšely jste o této metodě? A co na ní říkáte?

    Mějte krásný den,
    M.

11 komentářů:

  1. urcite odporucam, len potrebujete dobry kartac - ja mam taky kozetrhac, ze u mna je to ako za trest... asi si poprosim novy na vianoce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Au, no věřím, že to může dost bolet:-/ Já jsem s tímhle naštěstí v pohodě, koukala jsem na něj nejdříve s nedůvěrou, protože za těch 70 kč nebo kolik stál jsem zázraky nečekala, ale je překvapiě fajnový:)

      Vymazat
  2. ještě jsem o tom neslyšela, zatím se jenom peelinguju. ale byla jsem teď v saunách (v Aquapalace) a spousta lidí se tam drhla kartáčema v té páře, čili úplný opak :D já tam zkoušela jenom solný peeling a pak se v sauně namazat obyč jogurtem a mělo to taky úžasný efekt! no ale tohle můžu dělat i doma, po tom kartáčk se mrknu. cokoliv, co by pomohlo na celulitidu, beru!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V páře? Wow, to bych se docela bála, to mi nepřijde jako úplně šetrná metoda, dřít už párou otevřené póry... Auvej. Solný peeling zní výborně - a tím jogurtem ses mazala přímo v sauně? O tom jsem ještě neslyšela, ale zní to skvěle:) Já jsem poprvé o dry brushing zavadila právě v tureckém hamamu, kde mě před masáží celou vydrbala turecká bába, no dřelo to jak blázen, ale pokožku jsem měla jemnou jak nikdy (i když na to měly určitě vliv následné procedury), každopádně si vždycky při kartáčování připadám jako v lázních:)

      Vymazat
    2. jo, bylo to děsně komické - speciální Lady rituál, jenom ženy, sedělo nás tam tak 30, všechny úplně nahatý (ten saunový svět tam je totiž komplet bez plavek, docela jsem s tím měla nejdřív blok, ale pak jsem si nějak zvykla, ale byla to sranda), ale samozřejmě na prostěradlech. po pár minutách, jak už jsme byly hodně mokré, nám slečna kydla do dlaně lžíci bílého jogurtu a mazaly jsme se, vcuclo se to skoro hned, vůbec bych neřekla, že jsem měla na sobě jogurt! měla jsem potom večer po všech těch párách atd. fakt nádherně jemnou kůži
      hamam mě láká, oni tě tam pak i nějak namydlí nebo tak něco, že?

      Vymazat
    3. Fakt se to až tak vsáklo? Páni, asi udělám kamarádovi útok na saunu a zkusím to:D V hamanu je těch procedur strašně moc, mě nejdříve odrbala turkyně kartáčem, pak mě nějakej turek masíroval bahnem, potom mě zahrnuli nějakejma bublinkama (dodnes netuším proč:D), potom přišla na řadu sauna, ledová koupel, pára, nakonec ještě nějaká masáž, potom zábal... Těch programů je straně moc, ale bylo to super:) A naštěstí jsme mohly mít plavky (i když si dovedeš představit, jak moc pěkně vypadaly po tom bahýnku:D).

      Vymazat
    4. Tu jsem byla v sauně a chci chodit, ale běžně je zakázané tyhle věci dávat, aby to tam měli čisté. achjo :-/

      Vymazat
  3. Podle značky je kartáč z Rossmanna. ;) Zajímavá metoda, obzvlášť účinná by mohla být po návratu z puťáku, kde není možnost se umýt, vždycky zírám, kolik ze mě po pár dnech nemytí padá kůže... M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jak se peelinguji téměř pořád (samozřejmě jen extrajemnými věcmi), tak ze sebe nic padat nevidím, ale věřím, že pár dní bez toho by udělalo velký rozdíl:)

      Vymazat
  4. Včera jsem koukala zrovna na tenhle kartáč v Rossmanu ale zavrhla jsem ho s tím, že stejně až se do toho přestanu nutit, bude mi ležet ve skříni....jak už to tak bývá. Podobně např.masážní zvonek (u nějž navíc pochybuju o zdravotní nezávadnosti - ten vakuový, jestli znáš).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, to neznám, ale toho bych se teda taky bála:-O Závidím, že nad věcí dokážeš takhle uvažovat, já impulzivně házím do košíku:D

      Vymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...