neděle 17. listopadu 2013

DIY: Tuhý parfém

    
    Jsem úplný úchylák na vůně. Ne, že by mi jich vonělo moc, to já jsem v tomhle směru hrozně vybíravá; často projdu Sephorou ovoněná vším možným a ani jedno si na sobě nedovedu dlouhodobě představit. Mou milovanou stálicí se stala vůně Versense od Versace, a vůbec zjišťuju, že jiný, než ovocný a svěží vůně u mě úspěchy moc neslaví. A protože se ráda navoním i přes den, ale skleněnej flakón s sebou tahat nehodlám, řeším to tuhými parfémky. (Od Versense mám zrovna i miniaturku, která je do kabelky teda super, ale bůhvíjak prakticky řešený to není, páč nemá žádný dávkování, ale prostě jenom otvor.) Ty, které jsou nafocené v návodu, jsou vyrobené  (mimo jiné) s pomerančovou silicí, klidně ale silici nahraďte pár kapkami svého vyvoleného parfému.


   
    Budete potřebovat:
  • vosk (já doporučuji jojobový, protože nemá tak výraznou vůni jako třeba včelí, který se s mnohými vůněmi dost bije - třeba s levandulí je to vyloženě humáček) - např. zde
  • olej (opět nějaký méně aromatický, třeba hroznový nebo mandlový, pokud vůni hodláte ladit do kokosova/čokoládova, klidně ale sáhněte po kokosovém) - např. zde
  • vonnou silici/parfém (já jsem zvolila pomerančovou, a protože budou Vánoce, přidala jsem do směsi trochu skořice)
  • kalíšek nebo tubu na hotovou směs
   
     Postup je pekelně jednoduchý. Ve vodní lázni rozehřejte vosk (popř. mix vosků; protože je jojobový vosk o dost dražší, většinou k němu trochu včelího přihodím). Přidejte olej; přesné dávky vosků a olejů záleží na vámi požadovaném množství, osvědčil se mi ale poměr 3:4. Já jsem použila mandlový olej a grepový olej, který pomerančovou vůni hezky podtrhává.

   
    Směs odstavte z plamene. Přidejte vonnou silici či parfém; z mých zkušeností stačí zhruba 15 kapek silice, s parfémem to bude individuální, každý je jinak pronikavý. Přidala jsem i špetku skořice.

    Pokud chcete, přisypte třpytivý pigment. Blíží se plesová sezona, já se na krku a ve výstřihu vždycky ráda třpytím, tak proč k tomu i nevonět, žejo.


   
    Finální směs nalijte do tubiček či kelímků a nechte ztuhnout, není to na dlouho. Pokud jste hodně velký hračičkové, kupte si samolepící papír a po dvaceti pokusech, co buď špatně napíšete nějaké písmenko nebo se netrefíte tak, aby byla etiketa symetricky, budete mít dílo i popsané.


    Mimochodem, ještě se mi nepovedlo namíchat solidní parfém s pěknou květinovou vůní; zkoušela jsem růži a levanduli a vždycky byl výsledek takový... Meh. To ovoce a čokoláda vychází mnohem, mnohem líp.

   
    Láká vás toto DIY? Co vy a tuhé parfémy, máte je rády, nebo je považujete za zbytečnost? A jaká vůně je "ta vaše"?

    Mějte se krásně,
    M.

P.S. Recepty si vytvářím sama, mnohdy mi to zabere určitou dobu a několik pokusů, než vyladím ten správný poměr surovin. Ráda je s vámi sdílím, avšak ocenila bych, kdyby se stejný či velice převelice podobný recept neobjevoval na cizích blozích bez udání zdroje. Děkuji za pochopení.

33 komentářů:

  1. Tuhým parfémům poslední dobou celkem propadám. Vlastní jsem si dělala zejména kvůli tomu, že jsem si z dovolené dovezla nějaký olejový parfém a ten mi přišel celkem nepraktický, tak jsem si z něj udělala tuhý a jsem spokojená jak kotě :) a přemýšlím, že to udělám i s jinými parfémy, které mám ráda.
    Gleys is Here

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Spokojená jak kotě, to je pěkný:D No vidíš, o olejovém parfému slyším poprvé, zní to teda zvláštně, vyřešila bych to asi stejně:)

      Vymazat
    2. Příjde mi, že je to něco jako bylinný výluh, akorát základem je olej.

      Vymazat
  2. Tohle vypadá hodně zajímavě a nejspíš i vyzkouším!:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super, budu ráda, když dáš vědět, jak se ti parfémky povedly a jakou jsi vybrala vůni:)

      Vymazat
  3. ty si fakt hrozně šikovná, další super typ na vyráběni:)
    Once Upon a Time

    OdpovědětVymazat
  4. Tuhé parfémy mě v poslední době dostávají. :-) Miluju parfémy celkově, ale taky jsem vybíravá a jen tak něco mi nesedne. :-) Moc pěkné DIY. :-) Těším se na další návody, vždycky u tebe narazím na něco zajímavého.

    OdpovědětVymazat
  5. Tuhé parfémy miluju jsi šikula no fakt, typ na květinovou voňavku skus- jasmín a litsea cubeba . ZUZANA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, vyzkouším, třeba se mi konečně ta květinová taky povede:)

      Vymazat
  6. Já chci další DIY :) Takhle před vánoci se to hodí. Mně třeba udělá hodně velkou radost dárek vyrobený ručně a dělaný z lásky :)

    SIMPLE LIFE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Během týdne budou hned další tři minimálně:) S tím ručně vyrobeným dárkem to vidíme stejně:)

      Vymazat
  7. žádný tuhý parfém jsem ještě nikdy neměla, ani jsem se na ně vlastně v Lushi nikdy nedívala. jak je to třeba s výdrží? já mám problém, že jak něco používám delší dobu, tak to sama necítím, ale lidi okolo jo. Ježíšek už má doma schovanou Daisy, dokonce je v nějakém balení s malým flakonkem, tak jsem zvědavá, za jak dlouho ji přestanu vnímat :D třeba tu Coco už na sobě necítím vůbec!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, mám to stejně, Versense cítím tak první dvě minutky:D Výdrž záleží dost na dávce esenciálního oleje, já si ji ze zápěstí cítím třeba 2 hoďky pěkně, potom už je to slabší, za tři hodiny už spíš nic než něco. Na ty Lushové jsem koukala, ale všechny mi hrozně smrdí, navíc barví:-/
      Ježíšek má doma schovanou:D Koukáš Ježíškovi do krabiček, jo?:D

      Vymazat
    2. nene, ale už mi vrátil moji Sephora kartičku, kterou si nedávno půjčoval :D

      Vymazat
  8. Mohla bych se zeptat, kde nakupuješ tyto tubičky, vosk, silici a podobně? :) Jsem z Prahy, ale nikde takovéhle věci nemůžu najít. :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, tubičky objednávám přes ebay (najdeš je třeba tady: http://www.ebay.com/itm/5-10-50-100-Clear-Black-White-Empty-lipstick-Lip-Balm-Container-Tube-Caps-/330930914096?pt=US_Skin_Care&var=&hash=item4d0d050330;) Pokud by se Ti nechtělo je objednávat ze zahraničí, mají je třeba na ekokoze (http://www.eshop.ekokoza.cz/).

      Vymazat
    2. Jo, a co se vosků a podobně týče, vše najdeš v článku Kde nakupovat suroviny na DIY & Jak by měla vypadat začátečnická sestava?, který mám trvale umístěný v postranní liště;)

      Vymazat
  9. No tak to je skvělý nápad:)) to by mě vůbec nenapadlo!! Tak to hnedka příští víkend vyzkouším:)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super! Dej mi vědět, jakou vůni namícháš!

      Vymazat
  10. wooow, skvělý nápad :) každým článkem sem vždycky tak nakousnutá, že se brzy pustím do vytváření :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Paráda!:) DIY je úplně úžasné odreagování:)

      Vymazat
  11. Už to asi nebude úplně aktuální, ale možná by se ta květinová vůně dala zařídit tím, že by se nechaly sušené květy vyluhovat v tom oleji, ze kterého ten parfém dělaš, místo používání EO's?
    Já se na výrobu parfémů zatím jen chystám, takže to mě jen tak napadlo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono jde spíš o to, že ta květinová vůně není pěkná v kombinaci se včelím voskem a kakaovým máslem (mám nerafinované, takže přirozeně voní), dalo by se to zařídit jiným voskem a volbou jiného másla...

      Vymazat
  12. Zajímalo by mě,jaký je rozdíl mezi EO a kosmetickou vůní. Dá se v receptech nahradit jedno druhým?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Esenciální oleje jsou oleje přímo z dané rostliny/plodu/kůry atd., mají i léčivé vlastnosti, oproti tomu kosmetické vůně jsou vyloženě vůně, nikoliv oleje a s danou rostlinou apod. mají společnou opravdu jen vůni, mohou být chemicky vyrobené, nenesou žádné zvláštní vlastnosti a do parfému ok, ale třeba do pleťového oleje bych si je nelajzla;)

      Vymazat
    2. ahaaa uz tomu rozumim,diky za vysvetleni:)

      Vymazat
  13. Ahoj, měla bych dotaz, dala by se ta silice nahradit jenom pár kapkama šťávy z pomeranče nebo popřípadě jiného ovoce??? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Michi, určitě ne. Silice jsou stabilní extrakty z ovoce; ovocná šťáva sama o sobě nejen že nemá zdaleka tak výraznou vůni, ale způsobila by brzké kažení produktu.

      Vymazat
  14. Tak dneska jdu vyzkoušet udělat svůj první tuhý parfém podle tvého receptu :-) jako vůni mám jasmín, růži a orchidej <3 tak jsem zvědavá jak to dopadne :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...