pondělí 4. listopadu 2013

DIY: Tělové máslo s aloe vera


    Vítám vás u dalšího DIY, tentokrát na supervýživné a přesto lehké a krásně se vstřebávající tělové máslo. Já nevím jak vás, ale od určitého věku mě začaly tělová mléka tak nějak nudit a másla vyhledávám čím dál víc. Asi mám pocit, že se ta pokožka víc nacucá nebo co. Každopádně s koupenými másly jsem často měla problém: buď se hrozně špatně nanášelo (Balea je jeden příklad za všechny), na můj vkus nedostatečně hydratovalo a nebo, což mě naštvalo nejvíc, se spíše než o tělové máslo jednalo o tělové mléko v kelímku (že ano, Avone, Ziajo...). A co lepšího se dá v takové situaci udělat, než umixovat si vlastní máslo (a případný vztek si vybít pouze na sobě, na kterou jsem většinou méně přísná?) Správně, nic. Takže tu máte (extrémně jednoduchý) recept. 
    Budete potřebovat:


     Fajnšmekři přidají:
    Másla a včelí vosk rozpusťte ve vodní lázni. Jakmile se všechny tři suroviny perfektně smísí, odstavte hrnec a plecháček se směsí nechte nějakou tu dobu odpočinout v lednici. Mně stačilo 45 minut, záleží ale na vaší lednici; důležité je, aby byla hmota ve stavu, kdy ještě není úplně tuhá, ale když zakvidláte hrnečkem, nic se nepohne.


    Na suroviny kydněte gel z aloe vera. Já jsem ten svůj kupovala zde. Pokud stejně jako já milujete a uctíváte olej vitaminu E, šup tam se dvěma třemi kapslemi. A straka ve vás jednoznačně ocení přítomnost třpytek. (V této konkrétní dávce nejsou, občas jich tam ale nadšeně pár vysypu.)
  
    Přichází čas vašeho šlehače; mrskněte ho do toho všeho a míchejte, dokud suroviny nebudou perfektně spojené. Stojí za to s mícháním na chvíli přestat, všechno pořádně do rohů prošmejdit lžičkou, určitě se tam najdou urputné zbytky směsi másel a vosku, které by se vmixování jinak vyhly.

  
     Hotové našlehané máslo by mělo být krásně nadýchané a spíše tužší. Roztírá se naprosto perfektně, ihned se vstřebává do kůže (fakt se vám nestane, že by vám zbyl nějaký mastný povlak na povrchu) a jemně voní po kakaovém másle. 
  
    Mimochodem, vzhledem k tomu, že ho na vyživení větší části pokožky stačí tak malinko, máslo vám vydrží hooodně dlouho. Z mé zkušenosti (jedna dávka mi vydrží až měsíc) není třeba skladovat máslo v lednici, naopak mu tím uškodíte, protože by mohlo ztratit svou máslovitost. (Teda, já jsem fakt češtin...) Nad topením mu místečko nedělejte, ale v nějaké tmavší, chladnější části pokoje/koupelny mu bude hej. 
  
  
    Vyrábíte si vlastní tělová másla nebo jste spokojené s nějakým koupeným? Lákalo by vás vyrobit si podobné? A preferujete másla nebo mléka?

    Mějte krásný den,
    M.


P.S. Recepty si vytvářím sama, mnohdy mi to zabere určitou dobu a několik pokusů, než vyladím ten správný poměr surovin. Ráda je s vámi sdílím, avšak ocenila bych, kdyby se stejný či velice převelice podobný recept neobjevoval na cizích blozích bez udání zdroje. Děkuji za pochopení.

22 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. A momentálně rudá jak rak, děkuju:) Opravdu to ale není nic složitého;)

      Vymazat
  2. Jéé, super!:) Musí úžasně vonět!
    TheHugeLover

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Voní perfektně, ale nejraději na něm mám tu rychlost vstřebání:)

      Vymazat
  3. Ahoj,narazila jsem na tvuj blog, kdyz jsem hledala navod na diy telove mleko. Mas ho opravdu uzasny, moc diky za skvele navody...budu se sem urcite vracet a tesit se na dalsi diy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se budu těšit na Tvé návštěvy, díky moc za pochvalu:) Kosmetiku vyrábím čím dál více a vymýšlým i zkouším čím dál více receptů, takže tohle je směr, kterým se blog bude více vyvíjet:)

      Vymazat
  4. Nějak nemůžu uvěřit, že se to máslo hezky vstřebá, ale když to říkáš, tak asi jo:-) Dá se tam přidat ještě nějaký olejíček pro vůni, nebo by přebil tu původní vůni a je to škoda?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, pokud máš na mysli esenciální olejíčky, já nejsem moc velkým fandou, je to pro kůži zbytečná zátěž a kromě vůně v podstatě žádné benefity nemají, pokud máš na mysli ale třeba kokosový, klidně bych ho tam šoupla, vůni kakaa ještě podpoří. Nebo s meruňkovým to může být super, ten mi přijde po víkendu, tak to s ním vyzkouším:)
      Jinak z esenciálních olejíčků bych tam co se vůně týče klidně přihodila pomeranč, skořici nebo čokoládu, kdysi jsem zkoušela recept, který obsahoval kakaové máslo a šoupla jsem do něj nějakou květinovou vůni a dopadlo to hrozně, máslo je samo o sobě dost aromatické, takže jen bacha na vybranou vůni.
      To dobré vstřebávání má na svědomí zejména gel aloe vera, pokožka je po chvíli vážně hydratovaná a zároveň nemastná, zkus a uvidíš:)

      Vymazat
  5. Variantu s aloe nepoznám, skúsim.:) Niekde (nepamätám, kde :/) som čítala aj o verzii s práškovým kakaom. To som sa teda zatiaľ neodvážila, do môjho som dávala kakaové maslo, bambucké maslo, olej z lieskových orechov, Ečko a nejak sa mi šmykla ruka s vonným olejom dark chocolate... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aloe se postará o tu krásnou vstřebatelnost:) Jinak kakaa bych se bála, docela dost barví, maximálně na léto na nohy a fakt jen trošilinku... S tím olejem z lískáčů to zní dobře:) Vonným olejům moc nefandím, dávám je jen do mýdel, je to pro kůži nadbytečné, ale vonět to musí parádně:)

      Vymazat
  6. Teda, ta výroba nakonec musela vyjít docela draho:D Ale tak hlavně, že jsi spokojená, já bych a to asi nervy neměla. Tělové máslo jsem tedy ani nezkoušela, moc si na tělové přípravky nepotrpím, jen když mám suchou, nebo podrážděnou pleť:-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě že ani ne:) Bambucké máslo nějakých 25 kč, kakaové máslo 1/40 z balení, takže zhruba 10 kč, vosku zhruba za, nevím, 5 kč, vitamin E za zhruba také tak a aloe vera tak za dvacku, 100ml sklenička téměř plná kvalitního másla za 65 kč mi nepřijde tak zlá:) Všechny suroviny využívám i při dalších DIY, ve finále se mi to vyplatí. To já zas na tahle patláníčka jsem:)

      Vymazat
  7. áááchich. Nejraději bych se tě optala, kde objednáváš suroviny, ale spíš mě napadlo, jestli nebude na to téma článek? Já totiž pořád pokukuju po tom kakaovém másle a nevím odkud ho vzít. Občas když se načte poštovné, tak ti nákup raději rozmyslím. A to se týká více věcí. Není něco, kde mají nízké poštovné nebo aspoň více věcí naráz (kakaové máslo, rostlinné oleje, extrakty, třeba i ten včelí vosk)?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Článek na to téma chystám, ale odpovím Ti hned - kakaové máslo objednávám z kakaoveprodukty.cz, kde za 1kg dáš tuším 375 kč nebo tak nějak, za dobrou cenu máš doma másla na zbláznění, objednávala jsem poslední balení v srpnu a pořád mám půlku minimálně, a to něco patlám pořád:) Zbytek objednávám na ekokoza.cz nebo tvorivy-svet.cz, popřípadě obrážím obchody se zdravou výživou, zrovna včera jsem si konečně pořídila meruňkový olej, vybafl na mě v jednom maximálně zapadlém krámku, moje radost byla neskutečná, samozřejmě:D

      Vymazat
    2. Díky, na ty kakaoveprodukty jsem už koukala, všimla jsem si pak, že je to vidět na fotce :-) mají tam i skořápky z bobů, boby samotné a tak, takže objednávka bude a vezmu více věcí na otestování :)

      Vymazat
    3. Kakaové boby mají být zázrak plný vitaminl a antioxidantů, jedno ze superfoods, já je mám na nočním stolku a snažím se denně do sebe aspoň dva hodit, ale je to taaak hořké:D

      Vymazat
  8. Miško, tak jsem vařila celý víkend, až na pleťový krém mám snad všechno! =D jen jsme teda musela něco poupravit k obrazu svému a třeba do tohooto krému jsem dala na dávku 10 g vosku a teda.. ztuhlo to tak, že to nejde vůbec natřít.. kdy se já naučím, že méně je někdy více?! =D ale teda, už nemůžu kakao ani cítit, jsem tím lehce přiotrávená =D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, mám stejný problém. Zatím jsem zkoušela dělat jen z másel a olejů. Dneska jsem poprvé zkusila přidat včelí vosk a jako... šutrem by se mi mazalo líp :-D Dala jsem jen 5 g a výsledek stejný, jako v tvém případě. Předpokládala jsem, že chyba nastala v délce šlehání, jelikož mi konzistence stále připadala příliš tekutá, ale asi to bude vážně tím voskem, případně absencí tekutější složky. :-) To ale nic nemění na tom, že tenhle blog miluju. Navíc, chybama se člověk učí :-)

      Vymazat
  9. Ahoj, nemohla bys sem, prosím, hodit obrázek se složením toho aloe gelu? Nikde jsem ho totiž nenašla. Děkuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, bohužel Tě zklamu, ale tento gel již nemám, a stejně jako Ty nemohu složení najít... Z 99.9% byl zastoupený gel z aloe vera, zbytek si nepamatuji.

      Vymazat
  10. Ahoj Míšo, včera jsem si ušlehala něco podobného .............. bambucké máslo s jojobovým olejem a přidala pár kapek levandul.esenciál.oleje. Máslíčko je krásně pevné,ale přitom se krásně roztírá. Naprosto jednoduché složení pro mě s maximálním efektem. Až ho vypatlu, musím vyzkoušet i tvůj recept :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Včera mě dorazila domů zásilka aloe vera gelu spolu s dalšími surovinami :-) Dnes jsem umíchala lehounký denní hydratač.krém a hledala jsem recept na tělový krém,kde bude aloe také zastoupeno......no a narazila na ten tvůj. Takže určitě vyzkouším .......... aloe by mohlo máslíčko dobře odlehčit. Umíchala jsem si totiž tělové máslo s bambuckého másla, jojob.oleje a esenciál.oleje, je sice fajn,ale dost tuhý :-) Děkuji za skvělé nápady a tipy Míšo :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...