pátek 29. listopadu 2013

DIY: Sůl do koupele

    
    Tak u tohohle DIY nemá ani největší nešika na světě právo nadávat na svou nezručnost - koupelová sůl je na přípravu extrémně jednoduchá, není ani zdaleka drahá, ve vaně efektní a dárek je to podle mě senzační. Není náhodou, že bude základním stavebním kamenem každého z mých vánočních balíčků; neznám nikoho, kdo by se v ní necachtal rád.
    

     Potřebovat budete:
  • koupelová sůl - např. zde
  • vhodné barvivo
  • vonnou silici
  • strouhané kakaové máslo - např. zde
  • poupátka a tak vůbec
  • špejli/dřevěnou špachtli


    Do mísy nasypejte požadované množství soli. Obarvěte stejným způsobem jako mýdlovou hmotu; namočte konec špachtle nebo špejle v barvivu a promíchejte s ním sůl, opakujte samozřejmě do požadovaného odstínu, stačí vám ale opravdu minimum. Barvivo do soli určitě nelijte, může vám ujet ruka, sůl se také neprobarví tak rovnoměrně.

    Kápněte trochu vonné silice (stačí zhruba 5-8 kapek) a opět řádně promíchejte. Pozor, ať je silice do koupelí vhodná, olejíčkem do aromalampy to neodbývejte. Nakonec vsypte strouhané kakaové máslo (dávám cca 1/4 objemu množství soli); takto bude vaše sůl i krásně hydratační. Přisypte kvítka či cokoli vás napadne, naplňte nádobky/sáčky a máte hotovo!


    Opět jsem vyrobila verzi levandulovou a pomerančovou se žlutými poupátky, každý si samozřejmě jede podle svých preferencí:) Kakaové máslo a poupátka můžete vynechat, ale není to bez nich až taková prča.


    Tyjo, to bylo dneska nějaký rychlý! Každopádně, pro jednu z vás, mých drahých čtenářek, co hrdinně dočetly do konce, mám menší odměnu: jelikož se jedná o stý příspěvek na Kiss a Bee, v neděli 1.12. slosuji komentáře pod tímto příspěvkem a jedné z vás pošlu sůl dle vlastního výběru. Počátat budu všechny komentáře vložené do 1.12. 20:00, vítězku vyhlásím s pondělním příspěvkem. Na emaily se vykašlete, ozvete se mi potom, nebudu mít na svědomí spam vaší schránky;) Tak hodně štěstí! A děkuju, vaše milý komentáře a obrovská podpora mě hrozně motivuje.

    Co vy a koupání? Radši si do vany šoupnete sůl, pěnu, šumivku, nebo bath melt?:) 

 
    Mějte se krásně,
    M.


P.S. Recepty si vytvářím sama, mnohdy mi to zabere určitou dobu a několik pokusů, než vyladím ten správný poměr surovin. Ráda je s vámi sdílím, avšak ocenila bych, kdyby se stejný či velice převelice podobný recept neobjevoval na cizích blozích bez udání zdroje. Děkuji za pochopení.

47 komentářů:

  1. Miško, mám moc ráda Tvoje návody. "Patlání" vlastní kosmetiky mě láká už hodně let a po pár pokusech kdysi dávno bych se k tomu teď ráda vrátila, a to dík Tobě. :) Koupelovou sůl jsem ještě nevyzkoušela, ale po tomto návodu mám sto chutí si ji vyrobit a užít si vanu trošku jinak. :)

    Měj se krásně
    Runa

    OdpovědětVymazat
  2. Moc mě láká výroba této domácí kosmetiky a tuším, že koupelová sůl bude mým prvním pokusem. :) Děkuji za skvělé návody. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ac se na vetsinu navodu nechystam, bo jsem lina, tak musim rict, ze tvuj blog je jednim z nejuzitecnejsich, co jsem kdy videla :). Ja se moc nekoupu, bo tam nevydrzim vic jak 10-15 min. Ale kdyz uz, tak asi koupelove oleje nebo lushi balistiky... sul doma nejakou mam, ale jeste jsem nezkousela... budu muset konecne napravit :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ooo, díky za pochvalu! Já mám sůl hodně ráda, i když olej si dám ještě radši:)

      Vymazat
  4. wow, nikdy by mě nenapadlo, že je to tak jednoduchý! Takže až seženu kakaové máslo, rodino těš se! :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jednodušší už to nejde! Všechno je vlastně jednoduchý na výrobu, všechno se dá nějak splácat:)

      Vymazat
  5. No já se můžu 5 dní v týdnu bohužel jen sprchovat, protože na bytě nemám vanu. Ale u našich bych si se solí dala říct. Anebo bych levandulovou dala mamce k Vánocům.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám to stejně jako Ty, na koleji se bohužel taky vany nevedou:D Ale o to víc se máchám o víkendu:)

      Vymazat
  6. Teeda, ty ty DIY teď na nás pěkně chrlíš!!! Tohle je snad nejjednodušší, paráda!!! Už jen aby mi konečně došla objednávka z tvořivého světa a dám se do díla. Škoda, že jsem si neobjednala sůl, snad ji seženu někde v kamenném obchodě

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doporučuji mořskou sůl 1,5 kg Das Gesunde v DM, dobré zkušenosti při ekzému :-) Jsou to velké hrubé krystaly.

      Vymazat
    2. Jééé, díky moc za tip. Paráda, že nemusím zas platit další poštovné :)

      Vymazat
    3. Sehnat se určitě dá, taky děkuju Verče za tip, tuhle jsem ještě nezkoušela:)

      Vymazat
  7. Ja sa stale neviem prinutit nejake DIY skusit...ale za navody som rada :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, to nakopnutí bejvá největší problém:D

      Vymazat
  8. Popravdě řečeno je mi to jedno - hlavně, že v té vodě můžu ležet dlouho a nic neřešit .-) Kdybych měla zvolit nejlepší věc, tak to bude asi koupelová pěna (dávám si ty tuhé z Lushe) nebo koupelová sůl meduňková od Kneippa, oboje totiž dlouho voní a to chci. Občas si dávám olej od Saloosu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Taky miluju dlouhý vany, jakmile to voní, tak je mi to už jedno a válím se klidně 40 minut:D

      Vymazat
  9. Já sůl do koupele miluju. Mám vanu, takže zkouším všechny věci, co se do ní hodí :), jen olejíčky mi nedělají moc dobře. Zatím jsem si ještě nic nevyrobila, ale když vidím, jak jsou některé věci jednoduché, tak to musím taky zkusit! Díky moc za všechny návody. A levandule a pomeranč, to je přesně i moje volba :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Všechny jsou jednoduché, fakt! Jen různě náročné na ingredience, bohužel:-/

      Vymazat
  10. To je vtipný, jak jsem recept na sůl publikovaly téměř ve stejnou dobu :D
    Osobně mám radši bez toho chemického barviva, využila jsem tam právě té pomerančové šťávy (a ve finále byla moc ráda, že nelepí, jak jsem se bála). Ta levandulová pak ale asi vypadá zajímavěji s tím barvivem, které přírodní cestou z těch květů člověk nedostane, což je škoda...
    Popátka vypadají hezky, ale vadilo by mi, je ještě z vody lovit, aby mi neucpali odpadné rouru :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně zrovna v koupelové soli glycerinové barvivo nevadí, vzhledem k tomu, že ve všem ostatním barviva nemám, zůstává ve vodě a v kupovaných je vždycky, navíc ho tam není ani mililitr, vzhledem k tomu, jak málo ho stačí; spíše dávám pozor na kvalitu vonné silice, aby nebyla iritantem:)

      Vymazat
  11. Paráda! Moje kámošky se o letošních svátcích pomějou :o)) na tohle si fakt troufám a vypadá to nádherně! Jsem ráda, že jsem objevila Tvůj blog, dost mi usnadňuješ, co dát kamarádkám.. :o)) Díky!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já díky za pochvalu! Ať se vyrábění daří:)

      Vymazat
  12. Já si občas, když mám zablokovaná záda nebo namožené svaly, nasypu do vany kilo kuchyňské soli. Ale prej jsem buran. I když mi to fakt pomáhá. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tyjo, tak o tomhle slyším poprvé, to zní zajímavě. Nejsi od toho pak celá zalepená?

      Vymazat
  13. Další super nápad :) Ale tenhle už asi nestihnu pač sůl objednanou nemám..ale jinak mám na cestě Ekokozu a Tvořivý svět a brzo už se pustím do tvorby :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sůl se dá koupit i různě jinde, pár komentářů výš dávala Verča tip na jednu z DM:) Závidm to těšení na zásilku!:)

      Vymazat
  14. Oblíbila jsem si do koupele oleje, protože soli, které jsem měla kdysi docela vysušovatly. Ovšem věřím, že tahle na tom bude úplně jinak. Tohle bych mohla zmáknout i já! Parádní tip, na malý dárek pro ženskou část rodinky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zmákneš všechno, fakt nedělám žádné zázraky!:) I moje ženská část rodinky je dostane:) Vysušovat by neměla díky tomu kakaovému máslu, já teda se solemi neměla problém nikdy, dej mi vědět, jak se Ti bude pozdávat, až jí zkusíš:)

      Vymazat
  15. Fí :) takové překvapení na závěr. A děkuji moc za návod na pudr, včera se mi povedl! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, to jsem moc ráda, doufám, že s ním budeš spokojená!:)

      Vymazat
  16. Parádní návod, já může všelijaké koupelnové serepetičky jako jsou právě soli, oleje, balistiky - cokoliv do koupele mi udělá radost. Zkusím si nějakou sůl dle tvého návodu určitě vyzkoušet.

    R. UltimateChic

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky na ty koupelnový věci hodně jsem:)

      Vymazat
  17. Úplně miluju ta tvá DIY, rozhodně tímhle někoho letos obdaruji :)

    OdpovědětVymazat
  18. Tak to je moc dobrý nápad a hlavně dárek pro ostatní, takové věci mám hrozně ráda a vždycky potěší:)

    OdpovědětVymazat
  19. tak to máš pravdu, z tohohle se nevymluvím ani já :D myslím, že buď tuhle sůl nebo ty balistiky vyrobím, už nevím, co pořád kamarádkám dávat a tohle je i fajn zábava a je to zajímavější dárek než pořád dokola náušnice a krémy O:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Nevymluvíš! Jo, věci do koupele jsou bezva dárky, takový, že je člověk fakt využije:)

      Vymazat
  20. S každým dalším návodem mě tvůj blog baví víc a víc! Moc děkuju za neustálý tok inspirace :)

    OdpovědětVymazat
  21. Skvělé, jednoduché, efektivní :-) mám ráda sůl do koupele, ale málokdy se mi nějaká líbí vůní. A teď díky tobě je problém vyřešen :-)

    LuLu

    OdpovědětVymazat
  22. mít vanu, hned jdu vyrábět :P jako dárek dobrý nápad, ale asi se pustím do výroby do výroby tuhých mýdel:P

    OdpovědětVymazat
  23. Zrovna dnes jsem udělala bath bombs dle tvého receptu a fakt je to pecka! Jednoduché a efektní, teď jen musím doufat, že jsem nic nezkonila a zatuhnou, aniž by popraskaly. Moc děkuju za inspiraci!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super, to mám radost! Ono i popraskaný jsou fajn, mně se většinou při výrobě povede jednu dvě totálně zkazit, zas se má v čem koupat výrobce, žejo:D

      Vymazat
  24. No jako čím dál víc lituju absence vany ve svém bydlišti, já bych se táááák cachtala, až by na nikoho dalšího žádná voda nezbyla:))) Připisuju na seznam, přidávám do záložek. Chtěla bych si většinu těch věciček, co tady popisuješ, zkusit vyrobit. Na letošní vánoce to už nestíhám a beztak to napoprvý určitě dopadne nic moc, ale v příštím roce na tom zapracuju, nakoupím matroš a budu "kuchtit" :) Alias dárky na různé příležitosti zajištěny! A to je neocenitelný.
    Tak dík, Míšo, jen piš dál, jsem zvědavá na tvá další esa co nám vysypeš z rukávu :)
    Verunka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Verunko, za super komentář! Ta absence vany je hrozná věc, já si jí užívám o víkendu jak jen můžu. Psát budu, to se teda neboj!:)

      Vymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...