čtvrtek 21. listopadu 2013

DIY: Steamer & toner


    Nevím jak vy, ale já si strašně užívám dlouhé domácí procedury, ráda si dělám obličejovou masáž nebo masky, právě napařování pleti mám ale nejraději, považuji to za perfektní relax a vždycky se na to nedělní odpoledne, kdy se většinou k tomuto rituálu uchyluji, hrozně těším. Tohle DIY je tak jednoduchý, že by to zvládl i průměrně inteligentní jezevčík, a vsadím se, že minimálně polovinu potřebných věcí doma máte;)
    
    Na začátek - proč je vůbec napařování fajn? Asi to každému dojde, ale přeci jen. Napařování otevírá póry a efektivně je čistí. Když jsem kdysi hledala, jak lze přírodní cestou póry zmenšit(protože ne, netrápí mě natolik, abych vyplázla tisícovku za silikonový POREfessional), vyplivl mi Google právě steaming. Proč? Póry se uvolní, vyčistí se nečistoty v nich, tím pádem nemusí být po napařování tolik rozšířené. 
   
    Steaming můžete samozřejmě provést s čistou horkou vodou a následně nanést masku, která bude fungovat lépe než jindy. Já jsem si zvykla do vody přidávat směs, která se zaslouží o dezinfikaci pórů a zklidnění pokožky a po vychladnutí ji používám jako toner.

   
    Na toto extrémně jednoduché DIY budete potřebovat:
  • sypaný zelený čaj (obsahuje antioxidanty, zklidňuje pokožku)
  • sušenou levanduli (je vhodná pro citlivou pokožku, bojuje proti zanícení - a pěkně voní, samozřejmě:))
  • tea tree olej (desinfikuje pokožku a zabraňuje vzniku akné) - např. zde
  • grepový olej (podobná funkce jako tea tree olej, navíc má konzervační schopnosti; není vyloženě nutný) - např. zde
    Do pečlivě umytého hrnce (já ho ráda vyplachuji vodou s extraktem z grepového semínka pro perfektní čistotu bez chemie) dejte zhruba dvě lžičky sypaného zeleného čaje, lžičku sušené levandule, 3 kapky tea tree oleje (vážně stačí maličko, ať pleť zbytečně nepřesušujete)pár kapek grepového oleje. Připravte si ručník, směs zalijte horkou vodou, stačí po dně.


    Obličej (odlíčený, samozřejmě) dejte nad hrnec, přes hlavu a ramena položte ručník, ať vám pára neuniká. Napařování by nemělo trvat déle než 10 minut, jinak by mohla být pleť přesušená a reagovat přehnanou produkcí mazu, což by bylo jaksi kontraproduktivní. Ze stejného důvodu se nedoporučuje steaming provádět příliš často, pozor byste si měly dát také na vzdálenost obličeje od vody; ideálních je 20 - 30 cm.
   
    Následně můžete nanést masku, která, jak jsem psala výše, bude mít lepší účinky než jindy; já většinou jen opláchnu obličej studenou vodou, aby se póry opět uzavřely, a nanesu krém. Vždycky mě udiví, jak ho pleť po napařování rychle vsákneVýsledkem je do hloubky vyčištěná, prokrvená  a projasněná pleť.

    
      Po vychladnutí směsi můžete tekutinu přecedit do lahvičky a používat jako toner. Mně sedí na umývadle neustále, krásně voní, pokožku nedráždí, ráda s ní míchám směs masky v prášku. S trvanlivostí vám mohu říci pouze to, že týden vydrží toner v pořádku. Každý týden totiž proces opakuji a starý toner nahrazuji čerstvým. 
   
    Samozřejmě je tady široká škála možností, jaké přísady do steameru/toneru dát. Já tuhle kombinaci považuji za nejefektivnější a ještě jsem nepřišla na jinou, která by jí předčila, možný je ale všechno. Pokud vás něco napadá, sem s tím, nápadů není nikdy dost!
    
  
    Jak jste na tom vy, napařujete? Láká vás to? A co dlouhé domácí seberozmazlování, uděláte si na to čas?
   
    Mějte se krásně,
    M.



P.S. Recepty si vytvářím sama, mnohdy mi to zabere určitou dobu a několik pokusů, než vyladím ten správný poměr surovin. Ráda je s vámi sdílím, avšak ocenila bych, kdyby se stejný či velice převelice podobný recept neobjevoval na cizích blozích bez udání zdroje. Děkuji za pochopení.

26 komentářů:

  1. Super! určitě vyzkouším :-) dá se použít místo grepového oleje citrovital (http://www.prozdravi.cz/citrovital-kapky.html) ??

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Eevee, s citrovitalem zkušenosti nemám, nevím, jak zareaguje glycerol s horkou vodou a hlavně potom v tom toneru, ale Google na mě nic zlého nevyplivl, čekala bych možná jen maličko hustší nebo zakalenější vodu, těžko říct; takže snad jo, pokud budeš zkoušet, dej mi vědět, jak to dopadlo, budu moc ráda, jsem holka zvědavá:)

      Vymazat
  2. To je šikovné. Já se přiznám, že napařuju hlavně, když mám ucpané dutiny, takže většinou jen sůl + eukalyptus (ale taky je to skvělé, hlavně když si potom člověk může chvíli užít to, že dýchá). Takhle na vyčištění jsem to ještě nezkoušela, ale zkusím to. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, to je další bonus, že se tím docela pěkně uvolní rýma, občas tenhle side effect taky potřebuju:D

      Vymazat
  3. Vau:) Tak vyrábět toner by mě asi fakt nenapadlo, přišlo mi vždycky, že to už musí být složitost sama:D
    Osobně nenapařuju, už mě to moc nebaví.. Ale napařovala jsem jako malá s příchodem puberty, nešťastná z uhrů. Docela to pomáhalo:))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se potom vždycky ještě zhoršily :-D A párkrát jsem to zaznamenala i teď, asi jsem nedala pozor na důkladné uzavření.

      Vymazat
    2. Kéž by mě to jako nešťastnou puberťačku napadlo. Já jenom nípala, uch. Toner je nejjednodušší věc na světě, dělala jsem jich už víc, ale tenhle je zdaleka nejlepší:)

      To uzavření je potřeba, ale asi to taky nesedne úplně každému:)

      Vymazat
  4. Já právě moc ne, protože mě z toho šíleně bolí za krkem :-/ A tak spíše při rýmě, to si dávám mořskou sůl. Koukala jsem v Lushi po těch tabletách, ale přišlo mi to jako vyhazování peněz, protože to na pleť vlastně nepřijde. Takto už je cena rozumnější a použití zbylé tekutiny může být fajn. Zvažuji začít chodit 1x týdně do sauny, tak to bych pak měla hotovo hned v několika ohledech :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky bohu s tím krkem problém nemám:) Lush tabletky jsem nikdy nezkošela, ale ta cena byla docela v pohodě, myslím 45 kč za tabletku, ale je fakt, že tohle se vyplatí víc, plus víš co do toho dáváš, samozřejmě:) Saunu ti závidím!

      Vymazat
  5. To je úžasné! Teda napařování mě moc neba, ale ten tonner, tak ten bych si dala líbit. No, mám tolik práce se vším možným, že v rámci prokrastinace ho možná i zvládnu vyrobit :D. Jen ty ingredience sehnat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prokrastinace je mocná dáma:D Napařování můžeš samozřejmě přeskočit, toner je skvělý:) Ingredience máš hned, tea tree je v každé drogérce, grepový extrakt/olej v každé druhé zdravé výživě/na internetu, zelený čaj je úplně všude a levandule asi teda spíš na internetu, taková nejmíň dostupná, řekla bych.

      Vymazat
  6. Jéé to je super. Já jsem si pleť nikdy nenapařovala, ale přemluvila jsi mě. Kdysi jako malá jsem se takhle napařovala, aby se mi uvolnila rýma, a měla jsem to docela ráda :) Hlavně ty bylinky ze zahrádky jsem milovala!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A kombinace levandule a tea tree voní naprosto perfektně, uvidíš!:)

      Vymazat
  7. To s tebou budu muset poprvé nesouhlasit - můj průměrně inteligentní "jezevčík" by to v první možné fázi po varu vypil =D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to by to průměrně inteligentního jezevčíka pořádně protáhlo!:D

      Vymazat
    2. A to by mu taky nevadilo, to spíš mně! =D

      Vymazat
  8. Já napařuju při žehlení. :D Ne, vážně - jednou za týden žehlím kopu prádla a předtím si pořádně umyju obličej horkou vodou. Pak mi stoupá k obličeji pára ze žehličky a potom při OCM jdou ty špunty z obličeje skoro samy. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, to je fakt, žehlení a pečení je na tohle super:D Hlavně naše trouba na koleji, jakmile jí oevtřeš, udělá ti napaření, se kterym by si člověk vystačil na 5 let:D

      Vymazat
  9. Jee, no to je paráda, ta směs je super:) Ukradnu mamině nějakou levanduli a vyzkouším:D Já napařuji zatím jen u oleje, když mám čas a náladu, ale chtěla bych si rozhodně na tyhle domácí maska a všelijaké postupy udělat víc času a trošku to začít prozkoumávat:)
    The Huge Lover

    OdpovědětVymazat
  10. To vypadá účinně. Navíc by to mohlo být zdravý i na dýchací cesty, ne? Respektive nemůže to uškodit a co tě nezabije, to tě posílí :D

    OdpovědětVymazat
  11. Taky dělám to, že si napařuji obličej a dám pak masku, ale nikdy mi nepříjde, že by to udělalo bůhví jaký efekt:/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak zkus masku přeskočit a nanést krém, budeš zírat, jak rychle se vsákne:)

      Vymazat
  12. Taky bych ráda napařovala, párkrát jsem to zkusila a výsledek byl skvělý. Pak jsem ale zjistila, že mám dědičné zatížení na Rosaceu, takže bych se měla vyhýbat veškerým činnostem prokrvujícím obličejovou pokožku (sauna, pára, konzumace horkých nápojů atd.), takže bohužel :( Ale samotné tonikum bych vyzkoušela ráda, složení se mi moc líbí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, to je mi líto. Každopádně toner si můžeš vyrobit tak jako tak, za pár minut je hotový:)

      Vymazat
  13. Taky se mi to moc líbí, jediné co mě trošku odrazuje od následného používání vody, je pot, který při napařování odkapává do té vody. Přeci jen to tam kape i se vším tím, čeho se chci z pleti zbavit.
    Nebo si s tím hravě poradí ten tea tree a grep?
    Ještě přemýšlím, jestli k tomu třeba nekápnout následně trošku lihu (Karel Hadek používá v toniku 7% ;-) a tomu já docela věřím, že ví co dělá ;-))
    Monika.

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...