pátek 22. listopadu 2013

DIY: Pudr (sypký, kompaktní, jak je ctěná libost)

   
    Vážené čtenářky, dovolte mi představit DIY, se kterým jsem zatím nejvíc bojovala. Řeknu vám, byla to třetí světová. Ačkoliv je celý návod jednoduchý jak facka, správnej recept jsem vymakala až na potřetí. Najít správnej základ byl totiž pořádnej oříšek.
   
    Rýžová mouka byla moc hrubá, kukuřičnej škrob by akorát vykrmoval bakterie na obličeji (což ty moje asi už nepotřebujou), takže nastal hon na surovinu, která by byla prostě nej. A já jí našla! Jmenuje se arrowroot, někdy jí najdete pod názvem kuzu nebo kudzu, jedná se o škrob z kořenu maranty třtinové a hojně se přidává do barev na vlasy, do krémů nebo právě do pudrů; pleť zjemňuje a absorbuje přebytečný maz, zároveň však nevysušuje. Mimochodem, hledala jsem, jestli nějaká značka prodává pudr obsahující arrowroot. Prodává. Za 65 dolarů. No, tak DIY pudr vyjde tak na dvacku, ani ne. 
   
    Kde koupit arrowroot? S tím jsem taky docela válčila. V českých končinách ho prodávají asi tři eshopy, najdete ho třeba tady. 75 korun je fér, ne? Než jsem ho ale stačila objednat, osud mi ho přistavil do cesty. (No fakt, tady nezbejvá než bejt fatalista. Jak jinak si vysvětlit, že jsem kuzu úplnou náhodou objevila v bio kvalitě ve zdravé výživě na hlavním nádraží přímo pod mými oblíbenými ovocnými šťávami? Já vám to říkala. Za 90 teda tuším byl.)

   
    Kauza kuzu vyřešena, jdeme na pudr:) Co budete potřebovat?
  • arrowroot prášek (haha, kdo by to byl řekl)
  • kakao (ne granko, prosimvás)
  • skořici
  • mandlový olej (popř. jojobový, hroznový, arganový, růžový) - např. zde
  • vitamin C  (není nutný) - např. zde
  • prázdný obal od pudru/kelímek
    Arrowroot nejdříve trochu potrapte v moždíři. Nebo ho jinak dostaňte do stavu perfektně jemného prášku. (Tímto žehnám dni, kdy taťka z neznámých důvodů přišel domů s krásným moždířem, který měl s pudrem, tuším, premiéru.)
   
    Now here comes the fun part. Do bílého prášku přidejte kakao a skořici podle toho, jakého tónu chcete docílit. Kakao jde více do studených tónů, skořice do teplých. Upřímně, pokud jste bledule a nelpíte na tónování, kuzu je dobrý sám o sobě, bílý povlak vám na tváři nevytvoří. Já mám nicméně nevysvětlitelnou averzi k bílým pudrům. Ale nelituju, přítel říká, že pěkně sladce voním. A to chceme!

   
     Pokud nejste jako já posedlé hydratací a stačí vám sypký pudr, na tři kapky lehkého, póry neucpávajícího oleje se můžete vykašlat. Nicméně já ho přidávám nadšeně a pro kompaktní pudr je nezbytností. (Dala bych ho i do sypkého, co vám budu povídat.) Pokud máte možnost, do směsi přidejte špetku vitaminu C. Tenhle vitamin má (mimo jiných super vlastností) srovnávat barevné nevyrovnanosti. Směs řádně promíchejte a přesypte přes jemné síto. (Já jsem sypala i před olejem, jak vidíte na fotce. Ale nutný to není.)
    
    Nakonec naládujte prášek do kelímku a máte hotovo. Pokud je ale vaším cílem kompaktní pudr, zůstaňte s námi! 
   
    To, jak vytvořit kompaktní pudr, byla největší challenge ze všech. Všechny návody, jak spravit tvářenku a podobně, kde jsem se chtěla inspirovat, obsahují alkohol, a to jsem v krásně přírodním pudru fakt nechtěla ani vidět. A osud zasáhl podruhé. Vesmír fakt chce, abychom se pudrovaly dobrejma věcma. Můj moždíř osvítilo, palička mi vypadla z ruky a slisovala pod sebou kus směsi. 
    
  
    Jak tedy udělat kompaktní pudr?
   
    Směs nasypte do nádobky po pudru. (Já se konečně zbavila nenáviděného NYC pudru a příliš tmavé, i když jinak docela sympatické Gabrielly). Lžičkou uhlaďte, přeložte přes pudr ubrousek. A mačkejte. Mačkejte, co to dá. Pudr se díky obsahu vlhkosti z oleje a díky své jemnosti sám dostane tam, kam ho potřebujete. Abyste mi věřili, vyfotila jsem ho hotový hlavou dolů. A to, že přežil cestu do Prahy v mém extradrncavém kufru bez úhony, stojí taky za zmínku.
   
    
  
    Jaký tedy pudr je?
   
    Voňavý. Krásně matující. Barevně přizpůsobivý. Nevysušující. Držící. Teď to zní, že se chvástám, ale fakt matuje líp, než všechny pudry, které jsem doteď zkoušela. Od rána do večera s klidem. I když je fakt, že já s leskem během dne moc nemám problém.

    EDIT: Takovéhle zmatnění můžete očekávat. Snad se z té fotky dá něco poznat, nějak jsem bojovala s foťákem. (Mimochodem, vím, že to BB je tmavý, používám ho jen v létě ve stavu nejvyššího opálení. Jsem si říkala, že aspoň líp uvidíte, kde co je.)
   



    
    Jednoduchý. Už se třesu, až si do něj přidám trochu lesklého stínu, já na ty dewy finishe jsem. A myslím, že brzy spatří i DIY tvářenka světlo světa.
    
    Skvělý. 100% přírodní. Bez alkoholu. Můj. A může být i váš - jak se vám DIY pozdává? Vyzkoušíte? Máte nějaký svůj návod na domácí přírodní pudr? Pokud jo, hoďte mi ho sem, inspirace není nikdy dost!

    Mějte se krásně,
    M.


P.S. Recepty si vytvářím sama, mnohdy mi to zabere určitou dobu a několik pokusů, než vyladím ten správný poměr surovin. Ráda je s vámi sdílím, avšak ocenila bych, kdyby se stejný či velice převelice podobný recept neobjevoval na cizích blozích bez udání zdroje. Děkuji za pochopení.

P.P.S. Množství jsem dávala těžce od ruky. Gratuluju si, že se mi podařilo zvolit množství kuzu vhodné akorát k naplnění těch dvou obalů od pudru. Ale fakt jakože akorát, ani moc, ani málo. Každopádně na jeden klasickej pudřík bych to tipovala na 2 lžíce kuzu. Nebo si vezměte na pomoc váhu. Většina pudrů bejvá osmigramová.

93 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Uvěřitelný a docela jednoduchý, fakt! Ale díky!:)

      Vymazat
  2. Tak tohle raději zkoušet nebudu, neb za a) s lisováním stínů to dopadlo špatně a za b) se bojím těch tonovacích ingrediencí na obličeji :-/ Tu skořici by bylo dobré nahradit něčím méně dráždivým (většina lidí na ní nemá dobrou reakci), s kakaem to vidím stejně, tak je pro upozornění :-)
    Ale tak je mi jasné, že vlastně ani jedno z toho dělat nemusím, že stačí bílý základ....třeba v zimě.
    Jinak ale fakt k neuvěření, co všechno se dá vyrobit doma!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tohle není to samé, jako lisování stínů, nevím, jak jsi to dělala ty, každopádně tenhle pudr je tak jemný, že se slisuje bezvadně. Jak jsem psala, vydržel i cestu do Práglu, a že můj kufr je skořápka, která drncá jak blázen. A přinejhorším funguje stejně dobře i jako sypký pudr, já se sypkými ale neumím:)
      To béčko, neznám nikoho, kdo by na skořici reagoval špatně, ale toto téma jsem pokryla už v článku Dumb Ways To DIY, který mám trvale umístěný v postranní liště, pokud člověk ví, že má na něco alergii, prostě surovinu nepřidá a je to. Samozřejmě je možné koupit různé přírodní barvící prášky, já jsem se snažila pudr udělat ingredienčně co nejdostupnější. A kakao podle mě iritant vůbec není, ani jsem nikde na internetu o ničem takovém zmínku nenašla:) Jinak s tónováním když to přeženeš, prostě přidáš více kuzu, je to fakt jednoduchý:)

      Vymazat
    2. Já zase zatěžovala navlhčené stíny ubrouskem a haldou knih :-D bez úspěchu. Tak zkusím tohle, třeba to klapne.
      Já právě koukala jako blázen na skořicový zábal, po kterém jsem se osypala, a na diskuzích o domácích procedurách jsem pak našla docela dost podobných ohlasů tak ono to bude jako se vším, prostě jak u koho :-) Dumb ways jsem tuhle četla, později po tomto článku - jak jinak :-D

      Vymazat
    3. :D haldou knih? Wow, a mně stačil prst:D Je možný že stíny nebyly tak jemné, nebo za to nějak může olej, nevím, mně to drží pořád, i po týdnu jsou pudry perfektně slisované:) S tou skořicí Ti to věřím, to je jak já s medem, tak ráda bych ho do všeho dávala, ale byla bych permanentně osypaná:(

      Vymazat
  3. Dokonalé, jsem absolutně nadšená... zatím jsem spokojená s kupovaným pudrem od Alverde, ale tohle musím vyzkoušet, úplně si mě článkem nalákala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, jo, pojď se přidat do klubu přírodních pudrů!:)

      Vymazat
  4. Já taky žasnu, že bych si sama vytvořila PUDR, tomu bych teda nikdy nevěřila. Musím to zkusit někdy :)

    OdpovědětVymazat
  5. No teda, uzasny :)). Jinak uz kamaradka planuje nejaky ten kremik, tak nakonec se asi neozvu. Ale teda, klobouk dolu!!! Dalsi takove clanky :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc!:) Budu držet palce s krémem!

      Vymazat
  6. A zrovna pudrů mám dost, sakra. :D Jinak super návod! Je to kuzu dobré ještě k něčemu jinému? M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, kuzu se mimo jiné přidává třeba i do omáček nebo polívek jako přírodní a zdravé zahušťovadlo, tak jsem ho ještě nezkoušela, ale plánuji:) Dá se jím nahradit kukuřičný škrob třeba při výrobě bath bombs, ale na to mi přijde docela drahý. A když se přidá do krému, údajně pomáhá pronikání aktivních složek do pleti;) A díky za pochvalu!

      Vymazat
  7. Kurňa, další věc, kterou budu muset vyzkoušet :) To mi nedělej :D Vypadá to fakt suprově a jestli to bude mít takové vlastnosti co popisuješ, tak je to aspirant na pudr roku :)

    SIMPLE LIFE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vyzkoušej a uvidíš, já jsem fakt spokojená!:)

      Vymazat
  8. No tohle, pár dní jsem byla busy a když se dnes k tobě konečně dostanu, tak se nestačím divit kolik nových DIY článků tu najdu! Z toho pudru jsem nejvíc vykulená a určitě ho někdy splácnu, až oddělám Sexy mamu od theBalm. :) jsem z každého nového článku hrozně nadšená a těším se na víkend až si to vše pročtu. ;)
    Jinak už mám doma Jungle a jsem spokojená. Překvapilo mě, jak silně voní. Je s ním větší zábava :D (taky se vyžívám v dlouhých koupelnových procedurách jako ty)
    Mám sehnané většinu ingrediencí. Až budu mít zbytek, tak už musím sehnat čas na DIY krém (a ten zbytek). :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, no jo, budou Vánoce, DIY je čím dál víc:) Díky moc za přízeň!
      Jungle je fajn, škoda jen, že je rozdíl mezi verzí prodávanou v UK a ČR, v tomhle mě Lush hrozně zklamal. Ale ráda mám ten produkt pořád:)
      Dej mi určitě vědět, jak se ti daří vyrábění!:)

      Vymazat
  9. Super návod. :) Já bych se toho nebála a asi ho nechala jen bílý... Takže pokud někde potkám kuzu, asi to vyzkouším... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkus, kuzu je fakt fajn:) Já jsem přidala kakaa a skořice jen malinko, spíše pro tu vůni a pro antioxidační schopnosti kakaa, a jak jsem psala, na pohled mám radši pudry zabarvené:)

      Vymazat
  10. Opravdu super věc!! Chci se zeptat (možná jsem to přehlédla, nevím :-)), kde jsi koupila ten vitamin C? :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Milá kosmetická "kuchařko",
    prodáváš také své poklady? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za pěkné oslovení:) Zatím neprodávám, ale uvažuji!

      Vymazat
  12. Parádní!!!! Tvoje návody jsou čím dál větší bomba! Už se těším co nachystáš příště :) Už mám objednáno z tvořivého světa, takže jsem ready na další vychytávky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Supr, dávej vědět, jak jde výroba! Copak pěkného sis objednala?:) A díky za pochvalu!

      Vymazat
  13. Super nápad, jsi moc šikovná :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, ono to fakt nic složitého není:)

      Vymazat
  14. To je boží! Jestli se mi podaří sehnat kuzu, jdu do toho! Mám ale dotaz. Zůstane ten pudr sypký i po přidání oleje, nebo to celé zcuckovatí a nezbude než to slisovat? Já jsem spíš na sypké pudry, ale ta slibovaná hydratace zní tuze lákavě :)
    veru

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I po přidání oleje zůstane olej sypký, žádné strachy:) Nevím, jestli občas nebude potřeba ho prosít, fakt nemám představu, já jsem ho jako sypký nezkoušela, ale žádnou neplechu by to dělat nemělo;)

      Vymazat
  15. tohle je fakt výjimečný blog, nikde jsem na české blogerské scéně nenarazila na blog, který by měl tolik rad a diy návodů jako u tebe. jen tak dál, strašně mě bavíš!:-)) a pudr rozhodně chci vyzkoušet
    Once Upon a Time

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Páni, díky za úžasnou pochvalu!:) Dej vědět, jak se pudr povede!

      Vymazat
  16. bomba... ty jsi fakt neskutečně šikovná!
    btw - zdá se mi to, nebo sis kakao upravila na cocon? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D:D:D Coconu jsem si vůbec nevšimla, sranda, jak mám zábavný skvrny na plechovce:D

      Vymazat
  17. ty jo tak toto DIY vidím poprvé.. Vypadá to vážně suprově!
    turquoise bow

    OdpovědětVymazat
  18. Juchůůů, konečně je tady ten pudr!! =) nojo, tak až dodělám theBalm, tak zkusím tvořit =) Můžu mít pár vštečných otázek k DIY? =) Prosím Tě, chdoíš někam tady v Praze nakupovat ingredience? Nebo jen z eshopů.. když je třeba prekérka a něco Ti chybí, tak abys nemusela tak dlouho čekat na doručení.. Za druhé (už si to kvůli Tobě musím psát =) odkud je ten aloe vera gel, z lékárný? Já bych totiž nechtěla do toho Tvého pleťového pokladu dávat nějakého dobarvovaného a ztužovaného zmetka ;) a za třetí, moc prosíííím, mohla bys sem dát ještě třeba fotkku na ruce, jak tnto pudr vypadá?Jak moc zmatňuje/barví/tónuje? děkujiiiiii a hlásím, že už jsem to tady pročetla všechno a už si podle Tebe zavedu kuchařskou knihu ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V Praze chodím nakupovat jen do zdravé výživy v Holešovicích (viz ten článek o ingrediencích), na jiné místo jsem bohužel nenarazila:-/ Často koukám třeba na heureka.cz, kde si danou ingredienci najdu, projdu eshopy, kouknu, který má možnost osobního odběru v Praze a řeším to takhle, do druhého dne je to většinou nachystané; ale na nějaký obchod, kde by měli všechno nebo alespoň většinu toho, co potřebuju, jsem nenarazila, bohužel... Hodně věcí ale vyřeší třeba Saloos, ten je v drogérkách celkem častý:) Aloe vera gel kupuji tento: http://problematicka-plet.heureka.cz/dietesthetic-100-aloe-vera-gel-250-ml/ - na lepší jsem zatím nenarazila, i když není % přírodní. Mám slíbenou kytku aloe vera, tak jsem zvědavá, jak to půjde s tím, rozhodně to chci zkusit.
      Fotku dneska dodám, jsem taky blboun, že mě to nenapadlo!:)

      Vymazat
    2. Není 100% přírodní? Vždyť tam píšou 100% aloe, to je asi nějaké slovíčkaření, že? =/ no, já se snažím Saloosu vyhýbat jak jen můžu a nevěřím ani jejich složení, ani čistotě jejich ingrediencí, takže z toho se mi moc vařit nechce.. co se týče aloe, má ji ještě Hadek, koukalas? Ta by do toho šla?

      A prosíííím, tu fotku, jsem hrozně zvědavá, jak to vypadá ;) jinak, po proležení posledního týden v Tvém blogu jsem prolustrovala ekokozu a našla jsem něco, co mi zní docela zajímavě.. co si takhkle udělat zcela přírodní rtěnku ze základu, který děláš + dodat třeba borůvkový, malinový, nebo brusinkový pudr? myslíš, že by to dokázalo obarvit aniž by to z rtěnky udělalo peeling? ;)

      Vymazat
    3. Troška zaokrouhlení, 99.9 to asi bude. Jsou tam další ingredience. Teď jsem si donesla nový gel (http://www.biooo.cz/gel-aloe-vera-cisty-esi-p-1572.html), tak uvidíme; taky 99.9%, ale vypadá dobře, nulové zabarvení, nulová parfemace. Hadek má, pokud vím, jen šťávu z Aloe, nebo jsem slepá? Myslíš ten koncentrát nebo něco jiného? Mě zatím Saloos nikdy nezklamal, takže si nemůžu stěžovat, všechny oleje mají 100% přírodní (teda, všechny... ty přírodní jo, masážní samozřejmě ne, občas i v přírodních je nějaká složka navíc, tak to neberu), doufám, že ty certifikáty nemají pro nic za nic; každopádně nebýt Saloosu, je to tu s dostupností olejů o dost horší:-/

      Fotku mám na FB od neděle, hodím ji ještě jsem, jsem to na blog zapomněla dát! Přesně takovou rtěnku plánuju, i tvářenku s přírodními pudry:) Malinová mají myslím jen zrníčka na peeling, ale třeba borůvka nebo meruňka mě láká hodně, určitě by z toho šel i skvělý lip stain, který mám teď v merku ještě víc než rtěnku, no na ekokoze je věcí že by tam člověk strávil celej život a furt měl co objevovat!:)

      Každopádně doma mám zatím jen pivoňkový pudr, který upřímně nevzpomínám proč jsem objednávala, hrozně smrdí a barva žádná, tak uvidím co s ním vymyslím, pivoňkový je krásně jemný, takže pokud taková bude i borůvka atd., nevidím důvod, proč by to nefungovalo:)

      Vymazat
    4. Díky za fotku, to je paráda, zmatňuje to úžasně!! A teda nevím, proč tmavé BB, ale já bych naopak řekla, že Ti krásně seedí - nebo mě zmátlo to barevné označení? =D
      tak já půjdu do té levnější z těch dvou a bude - =) no, láká mě jak borůvka, tak brusinka.. =D Myslíš, že by se s tím dala obarvit i ta mýdla? ;) Abych pak neměla barviv plnou skříň =D
      A ten stain.. ty teda dokážeš dělat chutě ;)

      Vymazat
  19. No tak to je paráda! Jsi neskutečně kreativní a šikovná, máš můj obdiv:)

    OdpovědětVymazat
  20. založ vlastní kosmetickou značku :) dokonalé.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na to se ještě necítím:D Ale díky:)

      Vymazat
  21. To vypadá skvěle! Výborný článek :) Píšu si na seznam věcí, co musím vyzkoušet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! Až vyzkoušíš, dej vědět, jak si spokojená!

      Vymazat
  22. Tohle je fakt paráda. Já jsem děsná nešika, ale tohle vypadá, že bych to s trochou štěstí zvládnout mohla :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele je to fakt jednoduchý, všechny ty návody jsou, nejtěžší na tom všem je asi jen sehnat ingredience:)

      Vymazat
  23. Ty jo, to je dost dobrý, to musím zkusit!

    OdpovědětVymazat
  24. Jsi fakt dobrá! Já na DIY věci moc nejsem, jsem celkem líná a pohodlná a teď mám pudrů spoustu, ale já to snad vyrobím už jen proto, abych zkusila, jak to funguje :-D. Nemáš nějaký typ, jak zařídit, aby byl trochu i krycí? Já totiž nepoužívám makeup, jen korektor a pudr, takže u pudrů potřebuji, aby i trochu vyrovnávaly barevnost pleti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Jojo, zvědavost je mrcha:) Bojím se ale, že s dotazem ti moc nepomůžu, nenapadá mě, jak tam tu barvu zakomponovat, snad jen koupit na ekokoze přírodní pigmenty, to by mohlo fungovat;)

      Vymazat
  25. To je bomba a vypadá to, že bych to mohla zvládnout i já se svou nešikovností :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zvládneš všechno, všechny recepty jsou jednoduché, slibuju!:)

      Vymazat
  26. DIY oblečení zvládám, ale kosmetiku? To mi hlava nebere. To je neuvěřitelné, přímo skvělé. Jsi vážně šikovná, kreativní a hlavně zapálená pro věc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za pochvalu! Ono to jako věda jen vypadá, jen správně vychytat poměry:) Já zas nikdy nebudu schopná si uplést svetr, ač bych moc a moc chtěla:)

      Vymazat
  27. Super :) jen bych doplnila,pokud člověk nemůže sehnat kuzu,dá se taky pudr vyrobit z bentonitu smíchaného s trochou org. kakaového prášku :) Zuzka

    OdpovědětVymazat
  28. Ahoj, chtela jsem se zeptat - prodavas svoje vyrobky taky? Ptam se naprosto vazne, ten pudr me hrozne nadchnul, ja bych si ho od tebe jeden koupila. Dekuju za info.
    Mej se moc hezky, drzim palce s dalsi vyrobou, jsi naprosto uzasna!
    Helca

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Helčo, díky za pochvalu!!!:) Výrobky zatím neprodávám, příští rok to ale plánuji, orientačně cca od února bych chtěla zkusit alespoň Fler;)

      Vymazat
    2. Děkuju, to je super! Budu moc držet palce, ať se daří :-) Budu ráda, když sem dáš pak link (na blog myslím), koupila bych si.
      Hezké Vánoce :-)
      Helča

      Vymazat
    3. Link tu samozřejmě bude! Krásné Vánoce i Tobě!:)

      Vymazat
    4. Tak na to se taky těším! Na pudr jsem si troufla, ale krému se bojím, radši si ho koupím

      Vymazat
    5. Přidávám se k prvním nakupujícím! :) Taky bych měla zájem o zakoupení Tvých výrobků Míšo :)

      Míša ;)

      Vymazat
  29. Můžu jen děsně dramaticky, procítěně, s vyvalenýma očima a spodní čelistí na zemi říct: HŮSTÝ!

    OdpovědětVymazat
  30. Skvělí, něco podobného už jsem slyšela u rýžového a kukuřičného škrobu. Ráda bych si taky jeden vyrobila ale osobně mi na pleti oleje dělají neplechu a ucpávají póry (a to i jojobový) nevíš čím bych ho mohla v kompaktní verzi nahradit?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud máš problém s ucpáváním pórů u jojobového oleje, určitě se vyhni kukuřičnému škrobu;) Jinak teoreticky bys to mohla zkusit stlačit i bez oleje, pokud budeš mít kuzu dost namleté, neměl by to být problém, napadá mě přidat třeba pár kapek grepového extraktu nebo na směs stříknout pleťovou vodu;)

      Vymazat
  31. Zajímalo by ě, jestli můžu použít meruňkovej olej.. četla sem že na pleť má až zázračný účinky.. Co myslíte?:)

    OdpovědětVymazat
  32. Tak pudr jsem teda dělala až teď, ale s přítelovo výpomocí to dopadlo výborně a i já se svojí dosti mastnou pletí můžu doporučit a potvrdit, že opravdu vydrží až do večera ;-) Super diy "recepty", jsem nadšená! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Barčo, to jsem moc ráda, že vyhovuje, díky za milý komentář!

      Vymazat
  33. Ahoj, našla jsem tu tvůj návod, koupila jsem si kuzu atd. ale nevím do čeho ho dát(ten pudr). Bojím se, že když ho dám do plastové nádobky tak v ní nebude držet a bude vypadávat. Nemám žádný pudr a na ebay jsem taky nic nenašla. A taky nechci ten pudr sypký, přijde mi že se to rychleji spotřebuje :)

    A ještě- jak dlouho ten kompaktní asi vydrží? Když ho používáš každý den trošku?
    Děkuju kdyžtak za odpověď, máš moc krásný blog, přeju ti hodně úspěchu :) Klára

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Klárko, já dávám pudr do starého obalu od jiného pudru (plastového) a drží parádně, není důvod se plastu bát, jinak můžeš pudr zkompresovat do jakékoliv nádobky - nebude to tak jednoduché jako u nízkého obalu od pudru, ale zarovnáš ho dobře i do např. obalu od krému. Jen nedovedu říct, jak dlouho vydrží, záleží samozřejmě na množství, navíc já se téměř nepudruji. Hodně štěstí s výrobou!:)

      Vymazat
  34. Míšo co si myslíte o použití těchto barev http://www.eshop.ekokoza.cz/vyroba-mydel-a-kosmetiky/barvy-do-kosmetiky-a-na-vlasy/barvy-oxidy-cerveny-10g.html
    Chtěla bych míchat i s červenou a žlutou barvu. Nebo jsou to zbytečné peníze navíc a bohatě stačí jen to kakao a skořice? Nebo zkusit červenou řepu a kurkumu, jak jsem našla na zahraničních návodech?
    Monika.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Mončo, kakao a skořice mohou dát lehký nádech, ale pudr určitě bůhvíjak nezabarví - já osobně tam přidávám spíše pro vůni. Co se týče řepy a kurkumy, tam bych se docela bála obarvení oblečení po případném spadání, je to samozřejmě extra bio, ale taková řepa nepouští snadno... Osobně bych šla do oxidů;)

      Vymazat
    2. Díky, taky jsem to tak viděla.Nejsem zrovna bledule, tak mám strach že bez těch barviček to pro mě bude moc bílé.
      Monika

      Vymazat
    3. Moni, pudr z kuzu se chová jako transparentní, neměl by zanechávat bílý nádech:)

      Vymazat
  35. Ahoj:-) chtěla jsem se tě optat jestli myslíš že by bylo možné vytvořit pudr z těchto ingrediencí: oxyd zinku( zinková běloba) a směs koření kurkuma pro žlutý tón, skořice pro hnědý tón, sladká paprika pro červený tón. Sára.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Sáro, teoreticky určitě není problém, jen si dej pozor, aby bylo koření dostatečně namleté (skořice mívá docela velká zrnka).

      Vymazat
  36. Ahoj, napadlo mě, jestli by se nemohl tenhle pudr dělat i z bramborového škrobu nebo jiného? Myslíš, že by zanechal nějaké bílé stopy?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, určitě není problém, jen pozor na pleť - některým lidem se po použití bramborovéo škrobu dělají pupínky, bakterie se jím údajně přiživují.

      Vymazat
  37. ahoj, dnes jsem dělala tento pudr a musím říct, že mě naprosto nadchl takže děkuji za inspiraci :-) pak jsem se rozjela, přidala mica bronzový a červený a na světě je i tvářenka :-) Romča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Romčo, super! Brzy se tu objeví recept na krémovou tvářenku, ale sypkou jsem ještě nezkoušela:)

      Vymazat
  38. Já jsem nešika a nějak mi to nedrželo pohromadě, když jsem do toho hrábla štětcem. Tak jsem přidávala olej, kuzu atd a ted toho mám kilo :-D. Jsem zvědavá jestli to nakonec půjde, ale vypadá to, že jo

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, Lucko, taky tak občas dopadnu:) A jak se Ti zamlouvá?:)

      Vymazat
  39. Ahoj :) Opravdu skvělý návod a myslíš, že místo mandlového oleje se dá použít i třeba olivový ?

    OdpovědětVymazat
  40. Zase jeden naprosto perfektní návod,musím vyzkoušet.A taky opravit zavádějící informace v článku-arowroot je škrob z maranty třtinové,ale není to to samé co kuzu!!!Kuzu pochází z rostliny jiné,jedná se o dva zcela jiné produkty z různých rostlin.

    OdpovědětVymazat
  41. Moždíř je těžká dělostřelecká zbraň s krátkou a masivní drážkovanou nebo hladkou hlavní, která střílí (téměř) výhradně pod vysokým úhlem. Používal se jako obléhací nebo pevnostní dělo při dobývání a obraně pevností. Délka hlavně je zpravidla méně než 15 kalibrů.

    OdpovědětVymazat
  42. dobry den, trpim na atopicky ekzem a tak som sa rozhodla vyskusat vas recept. Otazka: mozem pouzit aj kokosovy olej, ktory vsak ma predsa len inu konzistenciu. Dik moc.

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...