sobota 2. listopadu 2013

DIY: Nejsladší tělový scrub


    A jedeme si další DIY, tentokrát na scrub tak sladký, že se vždycky dost přemáhám, abych ho patlala na tělo a ne do pusy:) Kromě toho, že plní svou funkci jemného obrušování starších pleťových buněk, nechá pokožku také naprosto perfektně hydratovanou - zatímco po většině scrubů se mažu jako divá, po tomhle to zkrátka není potřeba. 



    Ingredience:

  • kakaové máslo pro jeho vyživující schopnosti;
  • kakao pro antioxidanty a úžasnou vůni;
  • třtinový cukr pro trochu toho broušení;
  • olej pro jemnou pokožku (omlouvám se, že není na fotce, zjistila jsem to až po přetažení všeho do počítače a jsem mrcha líná, takže nepřefocuji) - já jsem použila meruňkový;
  • fajnšmekři přidají i olej vitaminu E (pravidelné čtenářky už tuší, že já ho přidávám do všeho), popřípadě esenciální olej (taková vanilka nezní špatně), skořici... Cokoliv se vám do té patlanice líbí.


    Co se poměrů týče, ze zkušeností mi vyšlo, že ideální je na čtvrt hrníčku rozpuštěného kakaového másla použít cca tři čtvrtě hrníčku třtinového cukru a dvě lžíce oleje; každý si samozřejmě odvodí poměry podle požadovaného množství i konzistence. Kakaa dávám stabilně tři plné čajové lžičky, tak nějak mi to připadá pěkné. Na výslednou konzistenci nemá téměř žádný vliv. 


    Postup

    Zatímco smícháte suché ingredience, rozehřejte kakaové máslo ve vodní lázni. Přidejte k němu olej a promíchejte. Do tekuté směsi po částech vmíchávejte suchou směs. Ha, už to začíná vypadat jako scrubík. Konečně stačí přidat případné další suroviny (u mě tradičně vitamin E, občas skořice, občas vanilkové aroma) a můžete si tu parádu jít užít do koupelny. A trochu si toho ujíst, je to fakt ňamka. (Uhaha. Vítej, bratře Ňamko... Film Hledá se Nemo na mě zanechal trvalé následky. No nic.)

    Megavarování: Když se vám zdá, že je peeling příliš řídký, ale poměry jste dodržely, počkejte, než hmota vychladne; kakaové máslo má samozřejmě sklony trochu tuhnout a zas nechcete mít ze svého scrubu kámen, žejo (chyba, kterou jsem udělala, když jsem si tento peeling nadšeně dělala poprvé - auauau).


    Hotový peeling skladujte ve skleničce s víkem a užívejte si vůni, chuť i efekt, popřípadě jím podarujte o Vánocích vzdálené příbuzné, kterým každoročně kupujete svíčku a už je vám to trapné, popřípadě se jejich bližší příbuzní strachují, že s přibývajícím věkem přibývající množství svíček znatelně zvyšuje riziko požáru. Tématu vánočních DIY dárků se budu v nadcházejících týdnech věnovat víc a víc. Protože to ještě nevíte, ale jsem vánoční maniak. Totální. 

    Láká vás vyrobit si tento peeling? A jak řešíte návštěvy pratetiček vašich bratranců přes koleno vy?

    Mějte krásný den,
    M.



P.S. Recepty si vytvářím sama, mnohdy mi to zabere určitou dobu a několik pokusů, než vyladím ten správný poměr surovin. Ráda je s vámi sdílím, avšak ocenila bych, kdyby se stejný či velice převelice podobný recept neobjevoval na cizích blozích bez udání zdroje. Děkuji za pochopení.

29 komentářů:

  1. Já si dělám peeling z logru a olivového oleje, jen musím po každé očistě těla pořádně vydrbat sprchový kout, neb je celý umaštěný. Strašně se těším na článek o vlastním pleťovém krému. Myslím si, že blog s návody na vlastní kosmetiku je přesně to, co tu chybělo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dělám si podobný, už tu mám taky někde návod, akorát místo olivového oleje dávám bílý jogurt (a přidávám kakao pro vůni), vanu to neumastí, ale zas se po tom musím natřít, no:)

      Vymazat
  2. Já jsem na tohle nešika, takže jsem si podobný koupila na Fleru, pořád k němu musím čichat. Jen mě tedy paní neupozornila, že se má skladovat v ledničce...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si myslím, že ta lednička není potřeba, respektive mám vyrobenou asi čtvrtou dávku a v ledničce jsem scrub nikdy neskladovala a bez problému, stalo se Ti s ním něco špatného?

      Vymazat
    2. Nestalo, já jsem v Tvém článku četla místo ve skleničce v ledničce:-)

      Vymazat
  3. Tak jo, mít to kakaové máslo, asi už se ženu do kuchyně. Nešlo by to něčím nahradit? Moc se mi za něj nechce utrácet momentálně, ačkoli ten scrub vypadá naprosto božsky jak z kosmetického, tak i "gurmánského" hlediska:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mělo by to fungovat i s jinými másly - cupuacu, bambucké, mangové...:)

      Vymazat
  4. Tyjo to vypada moc pekne a ucinne(taky bych to ze sebe nejspis jedla :D) Ja pouzivam uplne jednoduchou kombinaci cukr+olivovy olej a to taky bajecne obrusuje a hydratuje, ale neni nad to zkouset porad neco noveho že:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No chutná to jako kvalitní čokoláda (však ta se taky pozná tak, že má vysoký obsah kakaového másla:D). Chuťovka:) Jojo, olej+cukr je účinná rychlovka:)

      Vymazat
  5. Nejen suchá kůže, ale i mlsný jazyk na to dostaly chuť :)) Já už x let používám to nejjednodušší: sůl, mléko a citron. A kůži po tom mám jako miminko + odpadá riziko, že bych si to snědla :D
    Ale tohle mě mooooc láká i jako varianta dárku, tak uvidím, jak to dopadne. Každopádně díky za tip :)

    LuLu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tuhle kombinaci jsem ještě nezkoušela, trochu bych se bála té soli a citronu, cukr mi připadá šetrnější, ale stejně to určitě zkusím, díky:)

      Vymazat
  6. já mám cukrový scrub od Pure Fiji, ještě s vůní manga, taky bych ho jedla. sice je dost hrubý, já radši takové ty jemnější peelingy, ale zase dobře obrousí a hydratuje, je v něm kokosový olej a fakt je na kůži znát. akorát je drahý jako..., koupila jsem si kdysi v nějaké předzkouškové depce jen to malé balení a až ho dodělám, tak ho teda znova nekoupím :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, zkouškové období je největší záhul pro mojí peněženku, nikdy nemám takovou frekvenci impulzivních nákupů:D

      Vymazat
  7. Tak tento peeling si musím urobiť.:) Inak vo vzťahu k tým nákupom počas skúškového... Moja posadnutosť značkou Pupa začala v tomto období a potom sa nejak rozšírila na kozmetiku všetkého druhu.:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Páni, kosmetiku Pupa vůbec neznám, ale jak na to koukám, vypadá báječně, budu se jí muset podívat na zoubek, díky za komentář:)

      Vymazat
  8. Něco tak sladce voňavýho (i přes monitor) jsem už dlouho neviděla. ;-) Perfektní nápad, hned zítra jdu na to. Myslím, že to bude i originální dárek pro kamarádky.
    Jsi geniální. ;-)
    Vivi

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, dárek je to rozhodně parádní, doufám, že se povede podle představ, budu ráda, když potom dáš echo:) A díky za pochvalu!

      Vymazat
  9. Vdakabohu mi este nikto nedaroval svicku :D:D:D..ah nie, predsa raz..dokonca moj priatel :/ (aspon ale robenu vlastnorucne, to sa ceni). Ale k veci..laka ma velmi spravit si takýto scrub, len ja sa vzdy tak pozehnane vsetkym patlam, ze neviem, ci rovno robit mnozstvo ako pre celu ulicu. Akoze namiesto sklenej flasticky do kybla ..
    Este taka prakticka otazka: Isto si to uz kdesi spominala, ale kde sa daju zohnat take fancy bio ingrediencie ako to kakaomaslo, vitaminy olej..a tak..dikes

    Peacock & Pineapples

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ručně dělaná svíčka se cení, zvlášť od kluka:)
      Však mám taky vyrobené množství na měsíc:) Jinak ve všech článcích o ingrediencích je uvedeno, kde je kupuji, kakaové máslo objednávám z kakaoveprodukty.cz, vitamin E kupuji v lékárně, oleje buď v potravinách nebo v drogerii, popřípadě porůznu na internetu, bambucké máslo buď z ebay nebo saloos:)

      Vymazat
  10. Vacsinou ma vsetky scruby hrozne drazdili a vyhadzala som sa ale toto vyzera super :)) hlavne ze je to take organicke :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak dát tenhle na obličej, asi mě taky pár pupínků dostihne, kakaové máslo není na obličej pro problematičtější pleť vhodné, ale na tělo je scrub úžasný a jemný:)

      Vymazat
  11. HA! přelouskáno! Hend mě napadlo, komu ho na Vánoce uvařím ;) a s tou skořicí to vypadá asi nejlíp, vanilka je na mě už moc sladká.. A při poslední větě jsem málem šla do kolen - už vím, proč mě Tvůj blog trknul sice teprve včera, ale tak, že jsem ho ještě nedokázala zavřít - nejen vůně a chutě, ale i ty Vánoce máme společné! =) jdu kouknout po hezkých dózičkách a červenozlatých mašlích ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super, založíme klub vánočních maniaků a ochutnavačů kosmetiky!:)

      Vymazat
  12. Když chceš scrub použít, není z lednice moc tuhý? Včera jsem recept spáchala, poměry dodržela ale olej a tuk mi nahoře vytvořily neproniknutelnou tuhou vrstvičku.. takže ho mám v teple v koupelně a je to celkem ok :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také ho v ledničce neskladuji, ani jsem to (doufám) nikde nepsala:-) Většinou ho dělám od ruky a buď je úplně ok, nebo ho dám na pár minut vedle topení a je hned ready:-)

      Vymazat
  13. Ahoj Míšo!
    Nezávisle na úvodní fotce tohoto článku jsem si pořídila vitamín E, který tu máš vyfocený. Zjistila jsem ovšem, že obsahuje metylparaben, což se mi moc nelíbí :( Máš typ na nějaký jiný v těchto tobolkách? Jedině ta Pupalka Forte, že?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojda, nyní už beru vitamin E z Ekokozy, který je čistý;-)

      Vymazat
    2. Jejda, zase koza, ta mě taky zničí :D

      Vymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...