neděle 10. listopadu 2013

DIY: Multifunkční pleťový krém



    Po měsíci slibů, že vám napíšu, jak si vyrobit nejlepší pleťový krém doma během 40 minut, je to konečně tady. Měsíc a kousek testování mě nadchnul a efekt mě pouze utvrdil v tom, že kupované věci jsou jen předražená, v 99% případů spíše škodící chemie.
    Protože dávka, kterou jsem dělala dnes, je trochu ingredienčně "advanced", hodím vám sem recepty rovnou dva. Surovin potřebujete minimum a jsem si jistá, že něco z nich už doma mít budete. Kromě ingrediencí si připravte elektrický šlehač, nádoby na vodní lázeň (předem si vyzkoušejte, zda se do té menší šlehač vejde), špejli, lžičku a nádobku na hotový krém.

    
   Potřebovat budete:

    Složitější verze navíc obsahuje:
  • meruňkový olej - např. zde
  • vitamin C - např. zde
  • mandlové máslo - např. zde
  • arganový olej - např. zde
  • grepový olej/grepový extrakt - např. zde
   
     A jaké že má ten krém mít vlastnosti? Vsadím pravou ruku, že prospěšný je pro všechny typy pleti. Je velmi hydratační (másla, oleje, aloe vera), předchází stárnutí (bambucké máslo, avokádový olej, olej vitaminu E), bojuje proti akné a bakteriím (avokádový olej, Tea Tree olej, grepový olej/extrakt, jojobový olej),přirozený SPF faktor zhruba 6 (avokádový olej, bambucké máslo), bělí pigmentové skvrny či jizvy po akné (vitamin C). Neucpává póry, protože všechny použité oleje jsou téměř nekomedogenní. Ve finále vás vyjde na pár korun, protože z nakoupených ingrediencí si ho můžete udělat kvanta (snažila jsem se to spočítat a dávka, kterou jsem dnes vyrobila, by mě vyšla na cca 50-60 kč). Neobsahuje silikony, parabeny ani další zbytečnosti, pouze přírodní funkční složky, a hlavně: víte, čím přesně svou kůži krmíte. Tak jdeme na to!:)
 
    Postup
 
    Do menší plechové nádobky dejte 5 lžiček bambuckého másla, já jsem jednu z nich nahradila mandlovým. Přidejte trochu vosku (stačí opravdu špetka, cca na 1/4 čajové lžičky) - já používám jojobový, pokud nemáte, nahraďte včelím, na kvalitu krému by to nemělo mít vliv. Máte-li v oblibě tekutější krémy, klidně se na vosk vykešlete. Zahřívejte ve vodní lázni, dokud se ingredience nerozpustí a pořádně promíchejte.

 
     Odstavte ze sporáku a ke směsi vosku a másel přidejte 1 lžičku avokádového a 3 lžičky oleje jojobového nebo hroznového oleje. Já jsem do druhé várky krému přidávala navíc i pár kapek arganového a lžičku meruňkového oleje. Promíchejte a ještě teplé dejte do ledničky.
 
    Po zhruba dvaceti minutách směs vyndejte; měla by mít ne příliš zatuhlou konzistenci; jak vidíte na fotce, měl by se do ní zkrátka lehce dát udělat prstem důlek. Tužší směs by se vám totiž hůře mixovala a spojovala s dalšími ingrediencemi. 
  
    Ke směsi přidejte 6 vrchovatých lžiček aloe vera gelu (pokud jste dávaly více vosku, klidně přidejte), obsah dvou malých nebo jedné větší kapsle vitaminu E, pár kapek Tea Tree oleje (důležité - ať už máte pleť jakkoliv problematickou, nedávejte do krému více než tři čtyři kapky; Tea Tree je velmi vysušující a na jeho antibakteriální efekt vám dané množství bude bohatě stačit). Pokud máte doma vitamin C, naberte maličko na špičku špejle a přidejte do směsi; dále k ní můžete kápnout pár kapek grepového extraktu/oleje pro jeho konzervační a bakterie hubící schopnosti.
  
    Nastává čas na mixér; tohle mě strašně baví, mixováním se nesourodá směs mění před očima na krásný krém se světlince zelenou barvou (kterou má na svědomí avokádový olej). Doporučuji s mixováním na chvilku přestat, promíchat krém zlehka lžičkou, aby šlehání neunikly ani ingredience v rozích. Mixujte do doby, až v něm nevidíte jednotlivé složky.

  
    Nakonec přelijte do nádobky (já jsem úchylná na sklo, to, co vidíte na obrázku, je kořenka z Globusu, která stála asi 24 kaček). Krém nemusíte uchovávat v lednici; neobsahuje žádnou netrvanlivou ingredienci, žádné vody ani roztoky. Na druhou stranu nedělejte zbytečně velké dávky, pochybuji, že by krém vydržel v dobrém stavu déle než třeba tři měsíce. Je možné, že se vám postupem času začnou oddělovat oleje, stačí krém ale zpátky promíchat, na jeho vlastnosti to nebude mít vliv. Ideální je skladování na tmavém, chladnějším místě, a vůbec nejlepší je tmavé sklo; oleje (konkrétně tedy avokádový a meruňkový) ztrácí vlivem slunečního záření ztrácí některé své benefity.

    A takto bude vypadat hotový krém po lehkém zatuhnutí (po cca hodině od dokončení):

   
    Co na to má pleť
  
  Na svou pleť si stěžuji v každém druhém článku. Charakterizovala bych ji jako normální a citlivou. Bohužel mám v rodině dispozice k pupínkům a neopustily mě ani po skončení puberty. Stále se mi dost často udělal takový ten plastický pupínek, který i docela bolel, dlouho trvalo, než se mu udělala čepička a tak vůbec (chuťovka, co). A ne že by byl jeden, většinou se jednalo o dva tři, co mě zlobily, o těch menších, které mě ale štvaly zrovna tak, ani nemluvím. No, ale proč to píšu v minulém čase; od toho října, co svůj krém používám, se mi totiž nic takového nestalo. Prostě... čistá pleť, bam. To jsem neměla asi tak od dvanácti let nebo tak. Neříkám, že bych stále neměla pár černých teček na nose, mé póry jsou stále rozšířené, ale už se ničím nezanášejí.
  
    Protože jsem nic ve své péči o pleť neměnila, odůvodňuji si to právě krémem. oleje a másla udělají krásnou bariéru a chrání pleť proti vnějším vlivům, protizánětlivý Tea Tree olej také dělá hodně. Co vám budu povídat, jsem fakt happy. Krém je navíc podle mého názoru tak akorát mastný (tedy moc ne) a nepůsobí hutně, naopak je docela lehký; mám z něj pocit intenzivně vyživené pleti, ještě ráno po probuzení cítím, jak je napitá, ale že bych plavala v mastnotě, to fakt ne. 
  
    Krémem se mažu i ráno, nechám ho pět minut vstřebávat a popřípadě ho potom před líčením lehce oťukám ubrouskem; většinou to ale není potřeba, protože se do pleti hezky vsákne. Na natření celého obličeje stačí jen trošička. Nezapomeňte do krému vždy sahat buď perfektně umytýma rukama nebo čistou špachtlí; vitamin E i grepový extrakt sice působí jako konzervanty, to ale neznamená, že bakterie odeženou všechny. 
  
    A to je ode mě dnes vše, pokud máte ke krému ještě nějaké dotazy, sem s nimi. Plánujete návod vyzkoušet? Mixovaly jste si někdy už svůj vlastní krém? 
  
    Mějte krásný den,
    M.

P.S. Recepty si vytvářím sama, mnohdy mi to zabere určitou dobu a několik pokusů, než vyladím ten správný poměr surovin. Ráda je s vámi sdílím, avšak ocenila bych, kdyby se stejný či velice převelice podobný recept neobjevoval na cizích blozích bez udání zdroje. Děkuji za pochopení.

P.P.S. Pokud se vám krém zdá moc výživný na denní použití, zkrátka zvyšte poměr aloe vera a uberte másla a oleje.

P.P.P.S. Omlouvám se za (ne)kvalitu fotek. Jelikož jsem vyráběla u babičky, neměla jsem s sebou lepší techniku, než mobilní telefon. A foťte si s tím v téhle tmě. Hm.
    

138 komentářů:

  1. Konečně jsme se dočkaly:) No pecka, určitě zkusím až nějak nastřádám potřebné ingredience. Ale barva vypadá teda poměrně nebezpečně:D Tak jsem na sebe zvědavá, jestli se k tomu někdy dokopu a jestli se mi povede:D
    The Huge Lover

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nene, barva se potom zmírní, já jsem pitomec včera zapomněla nafotit, jak vypadá krém po ztuhnutí, takže jsem fotky narychlo přidala teď - krém je opravdu jen lehce nazelenalý a nadýchaný:)

      Vymazat
  2. Tak ten vypadá hodně zajímavě a myslím,že by mé pleti prospěl:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že z něj může těžit každý typ pleti:)

      Vymazat
  3. Aaaa, perfektní musím už sehnat ingredience a pokusím se ho vyrobit do konce měsíce! :) hrozně mě zo nadchlo, wow. Jaký typ pleti máš? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Má pleť je docela oříšek, ale obecně bych řekla citlivá se sklony k akné, normální (ani suchá, ani moc mastná). Až vyzkoušíš, rozhodně mi dej vědět:)

      Vymazat
    2. A díky za dotaz, doplním do článku:)

      Vymazat
    3. Bezva, mám taky citlivou pleť, navíc suchou a středně dehydratovanou, takže mi zhruba 90% kupovaných krémů nevyhovují nebo časem přestanou vyhovovat, ach jo. :D Na tenhle krém jsem se těšila víc než na Vánoce! Asi vyrobím rovnou s tím pleťovým krémem ty balzámy (ježiš, prošvihla jsem tvou giveaway! :D), tělové máslo a tělový peeling. Škoda, že jsem už dlouho nepotkala avokádo, zkusila bych i tu vlasovou masku. :)

      Vymazat
    4. Neboj, soutěž bude velmi brzy další:) Doufám, že ti krém bude vyhovovat, já jsem z něj nadšená! Pokud máš pleť suchou, možná malinko zvyš poměr avokádového oleje;) Avokáda poslední dobou hodně vídám v Bille, pokud jí máš poblíž, zkus ji:)

      Vymazat
  4. Odpovědi
    1. Dej potom vědět, jak jsi spokojená:)

      Vymazat
  5. Super návod! Jen jsem se chtěla zeptat, zda jde udělat bez bambuckého másla? To totiž hodně ucpává póry a mně se po něm dělají černé tečky. Popřípadě jestli bys už hotový krém nechtěla prodávat, třeba pro nás nezručné :). Když už ho uděláš větší várku nebo tak. Já bych měla rozhodně velký zájem :)!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, bambucké máslo by póry ucpávat právě nemělo, jeho stupeň ucpávání pórů je 0, což je nejníže co jde:) Každopádně je jasné, že někomu může méně sedět - v tom případě bych ho zkusila nahradit například mandlovým nebo mangovým máslem (rozhodně bych tam nedávala například kakaové, které pleť ucpává jako šílené, to je vhodné pouze na tělo).

      Jinak o prodeji hotových věcí uvažuji, jen je na sobě radši nejdříve zkouším, protože bych opravdu nechtěla, aby se kvůli mně někdo osypal:D Plánuji se s tím nějak popasovat po novém roce, pokud bys ale měla o tento krém zájem už dříve, napiš mi na kissabeeblog@gmail.com a nějak se domluvíme, kdybys chtěla, můžu ti do něj zkusit dát i jiné máslo, když ti bambucké nevyhovuje;) Moc mě těší Tvůj zájem!

      Vymazat
    2. Také bych měla zájem, zní to slibně, mě se skoro ve třiceti dělají ještě pupínky, přitom nemám nějakou extra mastnou pleť a už jsem vyzkoušela možné i nemožné, po všech krémech se mi to vždycky ještě zhoršilo...
      Takže bych klidně zkusila domácí výrobu!!!

      Vymazat
    3. Tak to se připojuji :) taky bych byla tvou zákaznicí!!!

      Vymazat
    4. Ahoj. Já bych také měla zájem o vyzkoušení krému :-)

      Vymazat
    5. Ahoj Leni, napiš mi do mailu a nějak se domluvíme;)

      Vymazat
  6. si neuveritelnaaa, vdaka za recept, rada sa na tento blog vraciam

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za přízeň, moc si toho vážím!:)

      Vymazat
  7. Určitě vyzkouším,máš skvělé DIY.:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, doufám, že se krém podaří podle představ:)

      Vymazat
  8. Paráda. Až bude trochu čas poshánět a objednat všechny věci na to, tak se do toho dám. Zřejmě stojí za to :-)

    OdpovědětVymazat
  9. jůů, konečně je tady :) většinu ingrediencí doma mám, ale nemám šlehač, jenom tyčák, s tím by to asi nešlo, co? jinak se přidávám k IYF, pokud bys plánovala prodej, tak zrovna o tenhle krém se hlásím! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tyčákem si to nějak nedovedu představit, ale na druhou stranu proč ne, jen bude trochu obtížnější všechno perfektně spojit:) S tím prodejem jste mě nakoply, jsem to měla v hlavě jenom jako maličkej nápad a teď se z toho pomalu stává plán:D

      Vymazat
  10. Tak tenhle krém vypadá naprosto úžasně, určitě se vrhnu do jeho přípravy. Děkuju moc za toto DIY :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Asi to zkusím v poloviční dávce, ale rozhodně do toho půjdu. Možná by šel tea tree nahradit konopným olejem, který bojuje taky proti akné a místo jojobového bych klidně zkusila mandlový, to je můj favorit, opravdu úžasná záležitost.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, mandlovy olej je take lehky a neaknozni, proc ne:-)

      Vymazat
  12. Konečně:-)! Už se těším, až si udělám svůj vlastní. Jdu vyplenit Ekokozu :-D. Jen by mě zajímalo, kde se dá zjistit stupeň komedonicity olejů a másel.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, staci zadat do googlu oils comedogenicity ratings a objevi se ti spousta stranek;-) Sem tam se rating lehce muze lisit (treba vetsinou se mandlovy olej uvadi se stupnem 2 a zridkakdy s 3), ale obecne se jednotlive zdroje spise shoduji. Uzij si na ekokoze, zavidim!:)

      Vymazat
  13. Ahoj,tak to já bych taky měla zájem o už hotový krém páč mám obě ruce levé a nevím nevím co by z toho vyšlo.

    OdpovědětVymazat
  14. Tak to musím zkusit nebo si to od tebe koupit :D

    SIMPLE LIFE

    OdpovědětVymazat
  15. Ha, už mám suroviny objenané, chybí mi jen ten hroznový a jojobový olej :-) ... Nedal by se ten jojobák nahradit třeba kokosákem? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele kokosak bych tam davala jen pokud nemas problem s ucpanymi pory, jinak bych se ho bala; zkus treba mandlovy nebo merunkovy olej, a jinak na hroznovy nebo jojobovy narazis docela casto, dela je treba Saloos a hroznak najdes i v potravinach, jen bacha na slozeni a zpusob lisovani;)

      Vymazat
    2. Jj, díky, hrozňák už mám vyhlídlý:-) Ještě jeden dotaz, dneska jsem si koupila ten aloe vera gel a až doma jsem zjistila, že je to vlastně šťáva... Vadí to nejak?:-)

      Vymazat
    3. Bohužel ano:( Kdybys dala do krému šťávu, jeho trvanlivost bude maximálně tak týden při uchovávání v lednici. Navíc bych řekla, že šťáva bude obsahovat různá aditiva, asi je určená spíše k pití... Raději si počkej na ten gel, je těžší na něj narazit, je asi i dražší, ale s ním určitě neuděláš chybu.

      Vymazat
  16. Si fakt uzasna. Aj ja sa prihovaram za predaj tvojej DIY kozmetiky. Len dufam, ze budes posielat aj na Slovensko. A jedna rada myslena s najlepsim umyslom: daj si pozor na pravne predpisy pri vyrobe a predaji kozmetiky, prip. urad verejneho zdravotnicva atd. Dufam, ze s predajom zacnes cim skor.
    Uvitala by som este nejake ine recepty na DIY balzamy na pery s roznymi maslami, olejmi, prichutami...
    Informacia, ze kakaove maslo nie je vhodne na tvar je pre mna velmi dolezita, pretoze som mala v plane ho pouzit. Dakujem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, ty předpisy mě dost děsí, musím to všechno pořádně nastudovat... Naštěstí se v tom jakž takž vyzná mamka, tak snad mi poradí:) A Slovensko plánuji samozřejmě, snad by to neměl být problém!

      Zrovna recepty na balzámy s jinými másly, oleji a příchutěmi plánuji jako součást předvánočních DIY, které jsou hezké na darování:) Na to kakaové máslo pozor, pokud máš velmi suchou pleť bez roztažených pórů a nemáš sklony k akné, pravděpodobně Ti nic zlého neudělá, pokud máš jakýkoliv jiný typ pleti, vyhnula bych se mu obloukem;)

      Vymazat
    2. Velmi sa tesim, ze planujes posielat aj do SR. Jupiiiii :)
      Bude predvianocna DIY na balzamy na pery? Tak to su skvele spravy. Neviem sa dockat. Len co potom urobim s tymi cca 50 balzamami na pery, ktore mam doma? Hmmmmm? :)
      A DIY krem na ruky neplanujes?
      Inak pokusala som sa na nete najst aky studen comedogenity maju: moringovy olej, baobabovy olej a arganovy olej, ktore mam doma a nikde som to nenasla. Neporadis prosim? Dakujem za pomoc a ochotu.

      Vymazat
    3. I krémy na ruce mám v merku, neboj:)
      Jinak na oleje jsem zkoušela koukat, baobabový by měl být na škále hodně nízko (kolem té dvojky), arganový olej má spolu s bambucký máslem jako jedni z mála 0. O moringovém oleji jsem přesný údaj nenašla, všude ale píšou, že je lehký a na pleť s akné vhodný, tudíž bych si odvodila, že to bude podobné jako s hroznovým apod., tedy 2, což je pro lehčí oleje klasika:)

      Vymazat
    4. Dakujem, dakujem, dakujem :)

      Vymazat
  17. Nahodou som narazila na tvoj blog a som fakt rada :) mas perfektne diy! Snad sa raz dokopem nieco take vyskusat :D

    OdpovědětVymazat
  18. Díky všem za komentáře, udělaly mi hroznou radost, připadám si hrozně blogově naspeedovaná a namotivovaná. Příjemně mě překvapilo, jaký by byl zájem o prodej kosmetiky - tak se s tím pokusím něco udělat:)

    OdpovědětVymazat
  19. Teda ty jsi úžasná :) Určitě se do výroby pustím až nasyslím ingredience. Myslíš, že po přidání kyseliny hyaluronové by byl krém vhodný pro zralou pleť (pro mamku)?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že určitě, i tak je krém nabitý složkami působícími proti stárnutí pleti (másla, avokádový olej;))

      Vymazat
  20. Po tom, co jsem i od In your face slyšela, jak je tenhle krém úžasný a opravdu nemastný, neodolám a musím si ho taky vyrobit! Můžeš mi poradit, kde nejlépe přímo v Praze sehnat Aloe vera gel? Odkazuje mě to sice na různé kamenné obchody, ale ty mají tak gel od ESI a ten je plný EDTA a kdo ví čeho..
    Wonderfull Today

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. In your face! je hrozně hodná, dělat mi takovouhle reklamu:D Každopádně jsem nadšená, že jí to vyhovuje, přeci jen máme pleť každý jinou a ona je můj "druhý pokusný králík", dá se říct. Já aloe vera gel kupuji tento http://problematicka-plet.heureka.cz/dietesthetic-100-aloe-vera-gel-250-ml/ nebo tento problematicka-plet.heureka.cz/dietesthetic-aloe-vera-gel-100-ml/, rozdíl je jen ve velikosti. Pak už to chce zapátrat, které eshopy nabízí osobní převzetí, já objednávám od parfums.cz, které tu možnost nabízejí na Praze 8 a 9:)

      Vymazat
    2. Musím uznat, že parfums.cz mají opravu kvalitní služby.. jeden den objednáš, druhý den vyzvedneš (takhle by mohla fungovat i pošta!:)). Mrzí mě jen, že i tenhle aloe gel není 100% přírodní a obsahuje ty samé věci, jako výše zmíněný. Chápu, že tam kvůli lepší vstřebatelnosti, konzistenci a delší trvanlivosti musí být přidané nějaké látky, ale proč zrovna ropa..?
      Dneska jdu míchat krém, tak jsem zvědavá! :)

      Vymazat
    3. Taky mě to mrzí, ještě jsem ale nenašla gel, ve kterém by byla koncetrace vyšší. Na ekokoze mají gel aloe v prášku, a i když to plánuji zkoušet, zatím jsem Ti to ani nepsala, protože nevím, jestli to bude fungovat, tohle mám ozkoušené; taky mám od známé slíbenou kytičku aloe vera, zkusím krém i s opravdu čerstvým gelem, ale těžko říct, jak dlouho to vydrží.. Probádám net na nějaké přírodní konzervační způsoby:)

      Hodně štěstí s krémem, dej vědět, jak se povedl!

      Vymazat
  21. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  22. Krucis, to me nadchlo! Kdyz ja nemam mixer a hlavne jsem nesikovna a lina... kdybys to prodavala, to by byla jina :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele, dva kalíšky už prodané mám, když mi napíšeš do mailu, můžem se nějak domluvit, pořád ještě mám doma pár nových, prázdných 50ml kelímků;)

      Vymazat
    2. Tak ja se ozvu vecer pres mail :). Dost me to zaujalo :).

      Vymazat
  23. Tak tenhle krém mě velice zaujal a v nejbližších dnech ho určitě zkusím, jelikož si kupuju dražší krémy od kosmetičky a efekt stále není takový, jaký bych si přála...Jen jsem se chtěla zeptat: Mohu avokádový olej nahradit dýňovým a jojobový olej - sezamovým? Ty mám totiž doma, a co jsem tak koukala, tak by měly patřit do stejné skupiny, ale ještě se v tom až tak dobře nevyznám, tak se radši ptám :) Teď ještě vykoumat nějaký obchůdek (nejlépe v Olomouci), kde budou mít většinu těch věcí, co mi chybí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojda, dýňový místo avokádového klidně, oba mají vysoký obsah vitaminu E, což je hlavní důvod, proč ho přidávám - jen bacha, aby byl za studena lisovaný a v dobré kvalitě. Sezamový je lehký stejně jako jojobový, ale nevím, jaký bude na pleti, osobně s ním zkušenosti nemám, jojobový je lidské pokožce nejbližší, proto ho tak ráda používám, ale komedogenicitu mají stejnou, tak by Ti nic špatného provést neměl;) S Olomoucí bohužel neporadím:(

      Vymazat
    2. Uff, tak jsem právě dopatlala krémík a zatímco jsem čekala, než zatuhne za oknem, tak jsem vyrobila i pudr :D Oboje zatím vypadá, že se zdařilo...Jen krém jsem zkusila na ruce a je dost mastný, tak doufám, že se bude dobře vsakovat, protože někdy prostě nemůžu čekat hodinu, než vylezu z baráku :) Jinak dovolila jsem si přidat ještě pár olejíčků navíc (ale snažila jsem se dodržet množství olejů přibližně stejné jako máš ty), takže výsledek je dýňový, sezamový, ricinový, arganový, meruňkový, jojobový olej + vitamín C + vitamín E + bambucké, mandlové máslo + tea tree + aloe vera gel + jojobový vosk :) Každopádně jsem nadšená a už se těším na to, až to ráno vyzkouším a upatlám zas něco dalšího :) Děkuji za skvělou inspiraci :)

      Vymazat
    3. Jé, paráda! Mně se taky povede mastná jak která dávka, ale většinou se vsakuje dobře, i když na první pohled nevypadá - když ráno nestíhám, prostě ten přebytek odsaju ubrouskem a mám klídek;) Tak to máš krásně nabitej krém, doufám, že budeš moc spokojená a super, že se povedl!! Dávej vědět, jak se Ti pozdává:)

      Vymazat
    4. Tak zatím docela dobrý, ještě večer po dodělání jsem ho zkoušela a byl takový mastnější, ale ráno už super, vsakuje se krásně a ani mi té mastnoty na obličeji moc nezbývá...Tak jsem zvědavá, jestli se zbavím svých nedokonalostí pleti :D Ještě bych potřebovala přírodní pleťovou vodu a je to! :) Moje spolubydlící, když zkusila můj krém, tak byla tak nadšená, že jsem dostala za úkol vytvořit jí dokonale vyživující krém na ruce, tak taky neco zpatlám :D Jinak pudr vypadá, že zatim taky dobrý, jen to jak voním po skořici, no pokaždý, když jdu po městě, nejradši bych se začala olizovat :D

      Vymazat
    5. Super, no vidíš, vydestiluj si růže a máš hotovo!:) S pudrem to máme stejně, ještě jsem ho teda neochutnala, ale pokaždý, když se pudruju, k tomu nemám daleko:)

      Vymazat
  24. No já se zatím taky držím, ale nevím nevím, jak dlouho :D Si pokaždý říkám, jestli to cítí i lidi kolem :D

    OdpovědětVymazat
  25. Ahoj Bee (doufám, že ti nevadí oslovení, ale jsi opravdu šikovná a pilná jako včelka, tak se mi to na tebe hodí :),

    ty jsi tak strašně inspirativní, všechno, co potřebuješ si vyrobíš...Ty musíš být naprosto krásný člověk, chtěla bych tě potkat :D Zrovna sháním krém, protože můj přestal působit a ty jsi mě dokonale vyburcovala si ho sama vyrobit :) Jen asi vypustím tee tree oil, protože s pupínky nemám žádný problém, naopak mám veliký VELIKÝ problém s černými tečkami a rozšířenými póry. Co myslíš, kdybych tam přidala ricinový olej? Mohlo by to být v pohodě? Popřípadě znáš nějaký jiný zázrak na ucpané a rozšířené póry?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Juli, už se to Bee začíná i ujímat, zvykám si a docela se mi to líbí:) (Ale nic bůhvíjak krásnýho na mě není, to zas fakt ne:D.) Bohužel zázrak na černé tečky a rozšířené póry neznám:( Vím, že spoustě lidí pomáhá čištění olejem (Oil Cleansing Method, psala jsem o tom snad už v říjnu), bohužel na nějaký superrecept také zatím čekám. Pomáhá mi marocký jíl, který póry krásně zatahuje. Naopak do krému bych se ricinovému oleji asi vyhnula, nebo přidala jen minimální množství, ačkoliv je to olej, údajně pleť hodně vysušuje a narozdíl od OCM, kde ho dáš za chvíli dolů, v krému bych se ho bála. Vrchní vrstva kůže by se Ti mohla začít sušit, vráskovatět, být méně pružná. Takže pokud riciňák, zacházej s ním podobně, jako s Tea Tree;)

      Vymazat
    2. Děkuju za tvou bleskovou odpověď :)
      Jo, četla jsem u tebe o OCM (hrozně mě to zajímá, chtěla bych to zkusit), i o marockém jílu (taky ho chci zkusit - díky tobě samozřejmě, jinak jsem o něm nevěděla), četla jsem i o avokádovém oleji a spousu dalšího, píšeš opravdu dobře, tvé DIY jsou snadno pochopitelné a navíc je to zajímavý.
      Že riciňák vysušuje jsem taky někde četla (prý se dává jenom 10-30% na čištění), proto se tě ptám na radu jako guru na přírodní kosmetiku :D Co je taky strašně matoucí je bambucké máslo: na českých webech jsem četla, že je komedogenní, na anglických naopak, že není... budu věřit tobě :)
      Vím, že je to od věci, ale chtěla bych se tě ještě zeptat, jaký olej bys doporučila na OCM k ricinovému? Přemýšlela jsem nad jojobovým, protože jsi někde psala, že je nejpřirozenější lidské pleti...

      Vymazat
    3. Ještě jeden dotaz, jak dlouho už ten krém používáš a nezačíná se ti pleť na něj zvykat? Nebo ho střídáš s nějakým jiným? A pořád je tak výborný? Nemá nějaké nekalé účinky po dlouhé době? :D A ještě dotaz :D - jak dlouho ti vydrží, myslím trvanlivost, aby už nezačal kvést? :D Nebo ho skladňuješ v ledničce? Promiň za tak vyčerpávající otázky, moc to hrotim a děkuju :)

      Vymazat
    4. Ahoj, jestli můžu taky reagovat, tak mám taky problémy s ucpáváním pórů a černými tečkami... Používám ricinový olej a míchám se slunečnicovým (předsudky nemám, když je 100% za studena lisovaný :))... U krému, ten používám cca něco málo přes 14 dní a zatím super, ale spíš tím způsobem, že mi vylezly pupínky na místech, kde jsem měla pleť nejvíc zanešenou (používám teda i masku podle Bee) a to pokládám za úspěch, pže jak říká kosmetička, je vidět, že to něco dělá, a to, že čistí :) Tak jen, aby ses nelekla, kdyby ti krém dělal nějakou takovou neplechu :)

      Vymazat
    5. :)

      Ad OCM - jojobový je určitě dobrá volba, když provádím OCM, většinou sahám právě po něm nebo po mandlovém, takže z vlastní zkušenosti tyhle dva můžu rozhodně doporučit;) Guru na přírodní kosmetiku bych se nenazývala, je to jen velký koníček a až tak moc toho nevím, ale samozřejmě se snažím odpovídat podle nejlepšího vědomí a svědomí a případné nejasnosti dohledávat:)

      Ad bambucké máslo - komedogenní by být nemělo, i moje pleť si myslí, že není, a ta by mi opravdu dala vědět, kdyby bylo:)

      Ad krém - Terce děkuju za příspěvek:) Přesně, jak psala, pleť, pokud je znečištěná, může mít zprvu reakci, u mě ta reakce proběhla cca 14 dní od používání a od té doby je to jen lepší. Nyní krém používám jen na noc, na den mám sírový krém od Ilcsi (odkoupený od Mitsuuko), který je lehčí - abych pleť nepředopovávala aktivními přírodními složkami, které mohou být ve větší míře i zátěží. Každopádně jsem pořád moc spokojená, vzbudím se s pletí napitou, čistou a hladkou, takže pokračuju v užívání:) Článek o péči o pleť plánuji v dohledné době, takže tam snad vše dovysvětlím:)

      Co se týče trvanlivosti, krém vlastně nemá důvod trvanlivý nebýt, nejsou v něm žádné vodičky aj., momentální dávku používám cca měsíc a půl, nejsem ani v půlce, ale krém je pořád fajnový, v ledničce ho neskladuji:)

      Nakonec - nehrotíš, naopak, to je dobře, taky bych se ptala:)

      Vymazat
    6. Terko - vylezly pupínky znamená, že se ti tam udělaly a tys je pak vymáčkla (nebo se jich jinak zbavila)? Nebo to znamená, že ti zmizí, aniž by vyrašily? Protože jsem měla někdy nějakou čistící kosmetiku a tvořily se mi z ní pupínky, jestli to znamená, že je to dobře, tak jsem ji asi neměla přestávat používat... A děkuju ti za odpověď :)

      Bee - moc děkuju za zodpovězené dotazy, už předevčírem jsem skoro kupovala marocký jíl na ekokoze, ale zarazila mě 100,- za poštovné ... když už, tak toho nakoupím víc, ať mám klid, jen doufám, že to zužitkuju....pro tebe je to vše dobrá investice, protože vyrábíš často a pořád na sebe něco patláš, ale patlání chce pravidelnost a já jsem na to moc líná, odhodlám se asi jenom ke krému, masce z jílu a balzámu na rty... a maskám na vlasy.
      Moc se těším na článek o péči o pleť :)

      Vymazat
    7. To je asi hodně individuální, každá pleť reaguje jinak...Já jsem hroznej člověk, takže neustálé nípu a nípu, proto mi většinou málokterej pupínek stihne přejít v něco bílého, jelikož, já ho mačkám, už když tam mám jen hrbolek nebo něco červeného :-/ Jsem hrozná, vím, ale nějak ty ruce nedokážu zkrotit :D Tak mi to řekla kosmetička, že kosmetika, po které nemáš reakci je k ničemu, proto prý každý, kdo odchází od kosmetičky má první den ošklivou pleť, jelikož se na ní ukážou nečistoty a to samé s pleťovou maskou...Maska má za úkol vytáhnout ti nečistoty z pleti, tudíž po každé masce, která funguje by ti měly vylézt nečistoty (černé tečky, pupínky), když se nic neděje, zjevně je maska k ničemu a na tvé pleti nemá účinek...Nevymyslela jsem si to já, takže ruku do ohně za to tvrzení nedám, ale přijde mi to celkem logický :) A s ekokozou, to já mám většinou ten problém, že když si ji začnu prohlížet (teď ještě víc tvořivý svět, jelikož tam toho mají víc a lepší ceny), tak toho mám v košíku tolik, že si nakonec rozmyslím celou objednávku, pže nevím, co si vybrat :D Ale ty peníze za poštovný jsou mi taky vždycky líto, si říkám, že bych za ně měla minimálně o jeden olejíček víc :D Už mě napadlo sehnat někoho, kdo taky objednává z mého okolí a dělit se o poštovný :)

      Vymazat
    8. Bee a ako ti vyhovuje Ilcsi sírový krém? Ja ho mám, používam na noc, niekedy aj na deň, ale na deň mam Ilcsi marhuľový. S oboma som veľmi spokojná, ale sírový mi veľmi pomáha proti akné, akurát parfumácia nie je nič moc, našťastie ho počas dňa už necítím a snáď ani okolie.

      Vymazat
  26. Bee, mohla bys mi prosím poradit, kde v Praze sehnat aloe vera gel a jojobový/ včelí vosk? Kdes je sehnala ty? Děkuju

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Juli, aloe vera gel kupuji v Kotvě v Biooo, včelí/jojobový vosk bohužel nevím, kde tu sehnat, jojobový objednávám z ekokozy a včelí z vceli-produkty.eu, ale napadají mě třeba vánoční trhy, kde se to včelím voskem jen hemží:D

      Vymazat
    2. Děkuju :) Ještě vitamin E (ten seženu snad v lékárně) a bude to všechno. Já se těšim jak malá. Výroba toho krému pro mě bude jako druhý Vánoce :D (snad se to nepokazí)

      Vymazat
  27. Ahoj Bee, prosím, mohla bys mi poradit, odkud máš ten vitamin C? To koupím normálně v lékárně? A myslíš, že bych mohla použít i něco takového: http://www.lekarna.cz/uniospharma-vitamin-c-v-prasku-100g/ ? Díky moc! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj evey, bohužel nejsem chemik a nedokážu posoudit, nakolik je vitamin C z onoho odkazu do kosmetiky vhodný. Já ho kupuji na eshopu ekokozy, kde je uvedený jako jiná chemická látka, než v tomto vitaminu, má být stabilizovaný, u tohoto nejsem schopná posoudit, jestli by ti s krémem neudělal neplechu. Vyzkoušený mám tamten a tohoto bych se asi bála, ale říkám, jsem těžká amatérka:)

      Vymazat
  28. tak jsem to hned dnes musela vyzkoušet a jsem úplně nadšená!:) nejlepší nápad, který jsem kdy zkusila:) DĚKUJI za inspiraci! určitě v tom budu pokračovat a vytvářet si vlastní krémíky:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem moc ráda, že se krém pvoedl a vyhovuje, paráda!:-)

      Vymazat
  29. Ahoj Míšo, jdu si k tobě pro radu :) Chtěla bych si vytvořit nějaký lehčí pleťový krém na ráno (multifunkční používám skoro měsíc, miluju ho, ale peřecejen je dost olejový - a že já tam těch olejů nacpala :D ), tak jsem si chtěla vytvořit něco lehčího a multifunkční budu používat jen na noc (to dělám i teď a ráno dopatlávám zbytek krému Alissa Beauté od kosmetičky :) Co myslíš, že bych do toho krému mohla nebo měla dát? Napadlo mě třeba jen bambucké, mandlové máslo, aloe vera a kapku nějakého oleje (jojobový, avokádový)... Ale nevím, jestli i tak to není moc těžké (ty másla hlavně)...Nevím, co se dává jako základ do lehčích hydratačních krémů :-/ Moc ti děkuji za případnou odpověď :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Teri, zatím bych ti poradila zkombinovat pouze bambucké/mandlové máslo, gel aloe vera a třeba pár kapek vitaminu E, myslím, že by to mělo být dost lehké a zároveň i pečující; v hlavě mám spoustu nápadů na nějaký lehčí krém, ale nemám je vyzkoušené a ani nevím, jestli to bude fungovat, míchat to ale plánuji brzy, takže pokud se pokusy povedou, dám rozhodně vědět:)

      Vymazat
    2. Super, moc děkuji :) Zrovna dneska mi z fler přišly 3 krémíky, co jsem si objednala - chmelový, mandlový a myrha + mandlový olej :) Vypadají podle složení celkem lehce, tak jsem na ně zvědavá a zatím budu jako ranní krémy používat ty a až dojdou, zkusím něco svého (nebo tvého, pokud už budeš mít recepty :)) Ještě čekám v pondělí na balíček z tvořivého světa, v sobotu skočím pro kakaové máslo do obchodu a pustím se do balzámů na rty, odličovacího balzámu (ten mě strašně láká) a tělového krému...Jsem stejně jako ty fanoušek Lushe, ale většinu věcí jsem přestala používat hlavně kvůli té chemii navíc...Takže za tvé recepty jsem strašně vděčná :) Teď jsem začala pročítat i pinterest, ale některé ty poměry mi přijdou hrozně divné...

      Vymazat
    3. Páni, to zní dobře, to potom napiš, jaké ty krémíky jsou! Odličovací balzám si dej na první místo v seznamu, já už si bez něj neumím představit den:-)

      Pinterest je holt loterie, bohužel, když jsem něco zkoušela, musela jsem recept načtyřikrát předělávat a vzhledem k takové ztrátě surovin se tam už spíše inspiruji, než že vařím podle toho. Taky je třeba dát si bacha na samotný suroviny, spousta lidí má třeba pocit, že dávat kokosovej olej do krémů na obličej je super nápad, ale tam bych docela polemizovala, pokud není pleť absolutně pupínko-odolná:)

      Vymazat
  30. Ahoj Bee,
    mohu se zeptat jestli nemáš osvědčenou nějakou šikovnou knížku, která se domácí výrobou kosmetiky zabývá? A odkud čerpáš takovéhle recepty? děkuji za odpověď :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Kristine, bohužel Ti neporadím, recept je můj:-D Teď jsem si ale koupila ebook, kde by měly být podobné recepty, až se k ní dostanu a pročtu si ji, dám vědět:-) Jinak třeba na recepty na bath bombs a podobně jsem koukala na pinterestu, občas je ale potřeba si v receptu upravit poměry;)

      Vymazat
  31. Tak to neboj, do obličejových věcí nedávám ani kokosák ani kakaové máslo (kokosák jen na oči) a u všech olejíčků mám zjištěno, jak ucpávají póry a ty, co mají vyšší číslo, taky do obličejových věcí nevolím :) Do odličovacího balzámu se pustím hned, v pondělí, jak mi přijde včelí vosk (mám doma jen jojobový) a o víkendu pořídím nějaký růže a vytvořím růžovou vodu :) Snad to půjde dobře, když jsem tak viděla ty chemický procesy a nákresy tvorby :D Nejhorší je ta závislost, jak mě to baví tvořit :D Nejradši bych si teď hned něco umíchala zas, ale do všeho mi vždycky něco chybí (a to už je má sbírka sakra rozsáhlá) :D

    OdpovědětVymazat
  32. Ahoj, šel by ten aloe vera gel tenhle? http://www.drmax-lekarna.cz/remedicum-aloe-vera-1l.html
    Jinak se mi moc líbí ten krém, jak ty to dokážeš vymyslet :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, obávám se, že tento gel by použít nešel, co jsem to tak pochopila, jedná se o velmi tekutý gel určený na vnitřní užívání. Dobrý gel nabízí ale např. stránka biooo.cz:-)

      Vymazat
  33. Ahoj,narazila jsem na tvůj blogg náhodou (šťastnou)a oživila jsem si tu dávné přání vytvořit si SVŮJ krém. kdysi jsem sice použila základovou mast z lékárny a vmíchala do něj nějaké EO,ale tohle je jiná káva. Jen si nejsem jistá,jaký by byl olej nejvhodnější. Mám suchou,ale hodně suchou pleť,kupodivu ne citlivou,proto si říkám,že bych možná zkusila kakaové máslo,nemám s tím zkušenost. Prosím tě,čemu bys v mém případě dala přednost,bambuckému,nebo to kakaové.......To je otázek,že? Hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Olgo, myslím, že co se týče oleje, s hodně suchou pletí nejlépe pochodíš s avokádovým, pupalkovým či nejuniverzálnějším jojobovým olejem. Jinak co se týče másel, pořád bych šla spíše do bambuckého, je hodně hydratační, zároveň ale nehrozí žádné ucpání pórů jako u kakaového. Nebo sáhni po mandlovém, to je poslední dobou můj favorit!:-)

      Vymazat
    2. Díky za bleskovou odpověď.Právě jsem objednala potřebné ingredience a těším se na tvoření.Ahoj

      Vymazat
  34. Ahojky,
    Mohu mít smělou otázku? Co se týče toho vit.E z Ekokozy(odkaz zde: http://www.eshop.ekokoza.cz/Vyroba-mydel-a-kosmetiky/Prirodni-konzervanty-kosm-aktivni-latky-vosky-a-vitaminy/Vitamin-E-gel-tokoferol.html?listtype=search&searchparam=vitamin%20e)- píší tam, že je to gel- nevadí to? Nebo používáš jiný?
    Ještě bych se ráda poptala na ten extrakt z grepových jader- objednala jsem si ho teď též z Ekokozy, ale bohužel ten v práškovém stavu- dá se taky použít (kupř.na výrobu krému) nebo je nevhodný? V tekutém stavu (ani grepový olej) jsem ho tam bohužel nenašla. Moje poslední otázka se týká gelu z Aloe vera- máš zkušenost i s tímhle?-http://www.eshop.ekokoza.cz/Zajimave-potraviny/Rostlinne-oleje/Rostlinne-oleje-certifikovane-BIO-nebo-lisovane-za-studena/Aloe-vera-gel-250ml.html?listtype=search&searchparam=aloe%20vera.
    Mockrát děkuji předem za odpovědi na mé všetečné dotazy a přeji krásný den :)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky, používám zrovinka tento vitamin E a žádné komplikace jsem dosud neobjevila:-) Grepový extrakt mám také v prášku, do krému ho přidávám práškově a spojením s ostatními ingrediencemi se rozpustí, pokud ho potřebuji na vymývání nádobek, rozmíchám pár špetek v troše vody a vymývám tím:-)

      S tímto aloe vera gelem ale zkušenosti bohužel nemám.

      Vymazat
  35. Jaj tak to jsem udělala chybu, že jsem si ten vit.E nekoupila :-/ Dělala jsem teď veeeelkou objednávku z Ekokozy a nakonec jsem ho tam, bůh ví proč, nedala...
    Každopádně děkuji za tvoji odpověď :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není zač, no pokud se do tvoření také zamiluješ, nepochybuji o tom, že bude další objednávka brzy následovat:D

      Vymazat
    2. Nezoufej, vitamín E koupíš skoro v každé lékárně, takže nevadí, žes ho neobjednala na ekokoze :)

      Vymazat
    3. Jj už ho mám z lékárny :D Teď hlavně aby se krém povedl, v sobotu si udělám dámskou single jízdu a koněčně něco zkusím upatlat (na chodbě mi už voní kakaové máslo, mňam) :))
      PS: Nepochybuji o tom, že Ekokoza má nového zákazníka- navíc mě velmi potěšili "malým" milým dárkem v podobě kozomydélka a konopného oleje!!! A přiznejme si- dárečky my ženské tuze rády ;)))

      Vymazat
    4. Závidím, moje sobota se ponese v duchu ekonometrie:(:D Teda, a já nikdy nic nedostala! Pravidelně dostávám dárečky od Tvořivého světa, ale od Ekokozy nic!:-O A ne že bych byla malej zákazník:D

      Vymazat
    5. No tedy! Taková drzost! :D No vidíš to, mně zase z tvořivého světa poslala paní o pár špachtlí míň (protože neměli) a v sáčku zpět kováky- legrační :D Tak přeji příjemný víkend s ekonometrií ;) Pa

      Vymazat
  36. Ahoj, promiň, že zase otravuju, ale potřebuju poradit (zase). Umíchala jsem si krém a používám ho už přes měsíc. Lituju, že jsem tě neposlechla a že jsem tam dala ten riciňák, krém mi hrozně vysušuje T-zónu a tvoří velké šupiny, takže to musí určitě být kvůli ric. oleji. Jelikož je olej hrozně hustý, tak se mi tak omylem ,,odkáplo" větší množství, než je přípustné. Doufala jsem, že si pleť časem zvykne, ale bohužel, takže si říkám: buď si namíchat novou dávku krému (bez riciňáku) a smíchat ji s tou starší, tím by v tak velké dávce nebyl riciňák tolik škodlivý (snad) nebo - namíchat novou dávku (bez riciňáku) a té starší se zbavit, ale je mi toho hrozná škoda. Co je podle tebe lepší, poraď prosím a děkuju.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Juli, já bych se ho zbavila a namíchala nový. Pleť chce vyživovat, ne vysušovat, a to by jí riciňák dělal tak jako tak. Antibakteriální a pupínko-bojující funkci plní v krému tea tree olej, u kterého je jednodušší lépe množství odhadnout a kde také stačí na klasickou dávku 2-3 kapky.

      Vymazat
  37. Ahoja, chtěla bych se zeptat, zda by se od tebe ještě dal objednat krém na vyzkoušení. Jinak se mi zdá recpt úplně super :) Díky za opověď :) Jitula

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, brzy tato možnost bude:-) Jsem ráda, že se recept líbí!

      Vymazat
  38. Dobrý den, chystám se si taky umíchat tvůj krém...ale nikde ne a ne sehnat aloe-vera gel (myslím v kamenném obchodě, přes internet se mi jen ten objednávat nechce). Chtěla bych se proto zeptat, zda-li se dá vynechat, nahradit nebo tip, kde se dá v Praze sehnat.
    A ještě jedna otázka ohledně olejů: hodí se do něj meruňkový olej místo hroznového. A jestli se hodí více konopný či právě ten avokádový. Nebo něco jinačího?
    PS. Mám smíšenou pleť se zánětlivým akné bez jakýchkoli vyrážek.
    Předem děkuji
    Váš blog je pro mě velkou inspirací
    Přeji hezký den Lucie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, předně děkuji za přízeň:-) Co se aloe vera gelu týče, já ho kupuji v Biooo v Kotvě, takže pokud jste z Prahy, máte vystaráno:-) Co se týče olejů, mix je na Vás. Avokádový mám ráda, protože je bohatý na vitamin E, hroznový a meruňkový spadají oba do kategorie lehkých olejů, substituce bych se nebála. Podle toho, co píšete o své pleti, bych ale zvážila použití pouze jojobového, příp. k tomu avokádového oleje, jojobový je naší pokožce nejbližší.

      Vymazat
    2. Aloe vera gel jsem jela hned další den koupit spolu s jojobovým olejem a ještě ten den si krém umíchala. Teď, po skoro 3 týdenním, mám pleť strašně hebkpu a vyživenou a akné se mi hojí mnohem rychleji, nebo se vůbec nevyskytuje. Naprosto ho zbpžňuji.
      Děkuji za recept

      Vymazat
    3. Jsem moc ráda, že se Vám krém zamlouvá!

      Vymazat
  39. dnes jsem narazila na Váš blog a musim říct, že jsem nadšená a už mám seznam, co si musim koupit...tento krém mě nadchnul tím, že si ho můžu vyrobit doma, miluju hand made výrobky :) teda ne co se módy týče, ale ráda dělám domácí pečivo knedlíky..mno to je jedno, abych se do toho moc nezamotala..chtěla jsem se zeptat, kde se dají všechny ingredience sehnat? pár jich znám z DM, ale některé jsou pro mě i názvem španělská vesnice. jinak koukám, že radíte i čeho dát víc/míň pro jaký typ pleti, tak jsem se chtěla zeptat, jak bych měla postupovat já, pokud mám pleť smíšenou - T-zona mastná, ostatní takové normální, když si na pleť namažu krém, ihned se mi zamastí a vyskáčou pupínky. mám odzkoušený jediný krém a to tento:http://www.kosmetika-mako.cz/zbozi/ac-krem-pro-mastnejsi-a-problematickou-plet-kc1120P.html po tom jediném se mi obličej až tak nemastí. mockrát Vám děkuji za užitečné rady a tipy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, jsem ráda, že se Vám na blogu zamlouvá:-) Uceleou informaci byste měla najít v článku, který je v pravé postranní liště - Kde nakupovat suroviny na DIY & Jak by měla vypadat začátečnická sestava?

      Vymazat
  40. Obdivuju Váš blog :) A mám podobně protivnou pleť. Loni jsem se pomocí Mitsuuko obrátila k přírodě - Ilcsi, ajurvédské kosmetice a postupně vychytala, co mi sedí a moje pleť je mnohem šťastnější. Bez Neemu by můj život nebyl kompletní :D
    Nemohly by se některé věci z kategorie DIY změnit na BIY (Buy It Yourself)?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak čtu dál a koukám, že jste neodolala náporu koupěchtivých-hurá a díky!

      Vymazat
  41. Uzasny blog. Krem mi prave dosel a zitra jdu delat druhou varku. Pouziva ho i muj manzel a kdyz jsem jela na sluzebku a bralo ho s sebou (krem, ne manzela), tak byl z toho cely nestastny :-DDD. Krem je sice trosku mastnejsi, takze ho zpravidla pouzivam jen jako nocni, ale mam pocit, ze pro svou plet uz snad nemuzu udelat nic lepsiho:-). Moc dekuji, Lucie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lucko, to jsem moc ráda, díky za pěkný komentář a mějte se krásně! (A pozdravujte manžela, má můj obdiv, že si na sebe dobrovolně patlá krém, nikoho takového asi neznám:-))

      Vymazat
  42. Ahoj prosímtě proč dáváš tu směs dáváš do ledničky zbytek aloe atd přidáváš za studena a ne, když je to ještě teplé, aby se to nemuselo mixovat. dík:)

    OdpovědětVymazat
  43. Ahoj, byla jsem z toho nápadu udělat si vlastní krém nadšená. Objednala na "koze" a těšila se na vaření. Krém jsem uvařila přesně podle ingrediencí. Bohužel po pětidenním používání šílené akné. Takové to typu veliké žluté hlavy. Takové to, co už jsem 15 let na své pleti neviděla. Bohužel tak reagovala pleť i manžela (no poděkoval mi :). Když si člověk zpočítá poměr, je tady v tom receptu opravdu hodně olejovité složky (60%). Když vezmu v úvahu , že suchá pleť má mít krém s olejovitou složkou do 35% obsahu, tak toto ještě převyšuje. Moje je smíšená a vůbec toto nedala. Zkoušela jsem pak avokádový olej samostatně (protože předtím jsem ho jenom nalila a nezkoušela) a opravdu na pleti sedí..nevsakuje se ani za moc dlouho. Bohužel pro mě zklamání. Krém mám v lednici. Nepoužívám ho.
    Mažu se teď Hauschka růžovým krémem (ne light) a akné pryč, krásná pleť. Asi mám nejdivnější kůži :)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojda, to vůbec divné není:-) Většinu ohlasů mám na krém velmi pozitivních, ale samozřejmě ne každému sedne, každá pleť je jiná. Moje se vysype, jakmile na ní je cokoliv parfemovaného, Tobě nemusí vyhovovat bambucké máslo či něco jiného. Mrzí mě ta pupínková reakce, ať se pleť brzy vzpamatuje a že suroviny využiješ na jiná vaření:-)

      Jinak s tou olejovou složkou - já momentálně používám ráno i večer čistě jen blend olejů a EO a můžu si to jen chválit:)

      Vymazat
  44. waaaaaaaaaa tak jsem dnes vyrabela krem jako darek k narozeninam,ale z ty davky,co jsem udelala,toho bylo akorat na 2 kremiky,takze mam jeden i pro sebe,coz sem rada,kdyz uz jsem se s tim delala..:D no a musim rict,ze je fakt naprosto uzasnej!:) necakala bych,ze se tak snadno a dobre vsakne,kdyz je tam to maslo a spousta oleju,ale vsakne! :D takze pecka :) a je fakt takovej jemnouckej a jeste i krasne voni (pridala sem tam jeste 2 kapky rozmarynovyho EO), proste skvelej,tak doufam,ze i obdarovana z nej bude stejne nadsena jako ja :) a proc to cely - jen ti chci proste podekovat za skvelej recept :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Domi, jsem strašně ráda, že se krém povedl a že jsi tak nadšená, děkuju mockrát za komentář! Určitě se bude líbit i jako dárek, koneckonců dárky, do kterých člověk investuje tolik času, bývají nejoblíbenější:)

      Vymazat
  45. Ahoj, nejdřív ti chci poděkovat za super stránky. A chtěla bych se zeptat, jestli jde avokádový olej v krému nahradit nějakým jiným (pravidelně mi 1 ingredience do tvých receptíků chybí). Šel by místo toho dát třeba olivový? Nebo meruňkový? Díky moc za odpověď a ještě se přimlouvám za nějaký krém na ruce :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky, určitě není problém avokádový olej nahradit jiným! Možné je použít jakýkoliv, pokud bys chtěla nějaký taktéž na vita E bohatý, doporučila bych dýňový, jinak je to samozřejmě na preferencích:)

      Vymazat
  46. Ahoj, chtěla bych se zeptat, proč v žádném krému na obličej nepoužíváš kakaové máslo? Mám objednané a už se ho nemůžu dočkat, vždycky si dělám naráz krém na obličej i na tělo a obvykle ve stejném složení, jen do pleťového vynechávám kokosový olej, ale chci se zeptat, zda by to kakaové m. mohlo dělat nějakou neplechu nebo je to čistě náhoda :) Jinak díky za inspiraci, vyrábím si už všechno kromě dekorativky a moje pleť i peněženka jenom jásají:))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Kristýnko, jsem moc ráda, že Tě blog natolik inspiroval! Kakaové máslo do krémů nepřidávám, protože je více komedogenní, než ostatní másla - nechávám si jej raději do bath melts nebo tělových másel;)

      Vymazat
  47. Ahoj, chci se zeptat, jakou volně prodejnou alternativu k tomuto krému bys doporučila? Nemám doma ani jednu surovinu a pořízení všech by vyšlo pěkně draho, když nic nevyrábím. Díky, měj se fajn

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojda, podobný by mohl být tento: http://www.bioaromakosmetika.cz/prirodni-kosmetika/kremy-na-oblicej/krem-proti-akne nebo tento: http://www.bioaromakosmetika.cz/prirodni-kosmetika/pece-o-plet/aloe-vera-gel :)

      Vymazat
  48. Ahoj, co používáš ve své kosmetice jako konzervant, ať se kosmetika nezkazí a vydrží nějakou dobu? Na to používáš ten vitamín C, můžu ho koupit v lékárně a je jedno jaký?

    Díky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojda, vitamin C je také možnost, většinou ale do kosmetiky kápnu trochu grepového extraktu (dá se sehnat ve zdravých výživách), popř. vitamin E, C i E kupuju na Ekokoze:)

      Vymazat
  49. Ahoj, nevím, jestli ten dotaz tu už někde nebyl, ale nemám sílu setou tunou pročítávat, tak snad mi promineš :D Kdesi jsem tam ale zahlédla, že plánuješ prodávat vzorečky, nebo něco takového? Ráda bych otestovala, jak si s krémem bude má pleť rozumět, než nakoupím kvanta a pak budu muset všechny okolo obdarovávat a "kecat" jim, jak je to boží, když mě uvidí třeba obsypanou :D Takže už to někde je k sehnání na test? A kde prosím? Díky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, před létem jsem krémy skutečně míchala a rozesílala, bohužel to teď není v mých časových možnostech a upustila jsem od toho, tak Tě musím zklamat:(

      Vymazat
  50. Ahoj, jde gel z Aloe vera úplně vynechat?

    OdpovědětVymazat
  51. Ahoj Bee, ja sa chcem opytat, ci by sa gel z Aloe z flasticky nedal nahradit poctivym cerstvym 100% gelom z listov Aloe. Pytala som sa pana, co Aloe predava, a on tvrdi, ze do kremov to skusali, a ze to malo celkom dlhu trvanlivost (3 mesiace). Dakujem

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky, bohužel s tím nemám zkušenost - aloe si pěstuji a zatím mám rostlinku moc malou na to, abych to zkusila, každopádně za zkoušku na malém vzorečku by to stálo:)

      Vymazat
    2. urcite neda! prava aloe vera se da 100% prirodne konzervovat pouze tak ze zustane tekuta a to mastnotu kremu nezmirni ale krem nemusi byt pak v lednici a vydrzi klido i dva roky a pokud date cerstvou tak v lednici do dvou tydnu a zkazi se. pridavani aloe vera gelu mi prijde uplne to same jako kupovat ty sunty kremy z obchodu. nema smysl vyrabet neco co neni 100% prirodni, co bych nedala do pusy nedam ani na telo.

      Vymazat
  52. Ahoj Míšo, před pár týdny jsem objevila tvoje návody na domácí kosmetiku a musím říct, že je to fakt super!!! Moje peněženka sice trochu krvácí při prvním pořizování surovin, ale první krém všechno naprosto vyvážil! Povedl se a chystám se na další:-))) Děkuju za tipy a návody a těším se na další:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá janinovko, jsem hrozně ráda, že se Ti tu líbí! Ať jde míchání od ruky tak dobře, jako s prvním krémem, věřím, že se to vyplatí:)

      Vymazat
  53. To je výborný návod :-).Jak utratit dva tisíce,abyste si mohli vyrobit krém za 60 Kč :-D :-D :-D.

    OdpovědětVymazat
  54. Dobrý den, dnes jsem narazila na váš návod na krém a vzhledem k tomu, že jsem měla čas na vytvoření, tak ho mám již v lednici. Jen jsem některé suroviny nahradila - a to avokádový olej za mandlový a včelí vosk za lanolin. Vše jsem také smíchávala za daleko tekutější konzistence, ale to předpokládám, že nevadí. Tak jsem zvědavá na výsledek

    OdpovědětVymazat
  55. Dobry den, krem vypada moc zajimave, ale nejak nepoberu jak se Vam podarilo spojit Aloe gel ( vodni faze) s oleji bez emulgatoru?! Neoddeluje se to? Anna

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...