úterý 19. listopadu 2013

DIY: Bath melts


    Dnešní velmi jednoduché DIY nejvíc ocení milovníci dlouhých krémových koupelí. Já jsem osobně teda milovník jakýkoliv koupele, vzhledem k tomu, že si jich užívám jen doma o víkendu (koleje rohové vany jaksi nevedou). Bath melts jsou také úžasným dárkem a veškeré mé příbuzenstvo je najde pod stromečkem. (A o blogu nemají ani páru, samozřejmě, jen abyste si nemyslely, že jim od listopadu začnu vesele vyzrazovat, co všechno dostanou.)
   
    
    K výrobě budete potřebovat:
  • přírodní máslo (já jsem použila kakaové a mangové) - např. zde a zde
  • přírodní olej (já jsem zvolila meruňkový, kokosový je ale ještě lepší vzhledem k tomu, že je do cca pokojové teploty tuhý; lépe drží a pro účel dárku bych ho doporučovala) - např. zde
  • silikonové formičky (srdíčkové mám z Tchiba a jsou původně určené na lízátka)
  • případně poupátka růže, sušený pomeranč, badyán, cokoliv vás napadne; můžete přidat i třpytky, kosmetické barvivo nebo esenciální olej

     Jak na to?
   
    Ve vodní lázni rozehřejte másla, do kterých, až budou v tekutém stavu, přidejte olej. Množství závisí na vás, poměr, který se mi osvědčil, je 3:1; másel musí být více, aby vám bath melt neroztálo v ruce. Mezitím si připravte do silikonových formiček poupátka růže/sušené ovoce/pěkné koření, něco na ten způsob. Samozřejmě to není nutné, ale zvláště pokud to chcete dávat jako dárek, připadá mi úžasné koupat se ve vaně s růžemi.

   
    Odstavte z plamene; v této fázi můžete přidat pár kapek (cca 5) esenciálního oleje - já zvolila pomerančový, na který jsem ujetá, případně přidejte kapku barviva nebo třpytky. Směs vlijte do formiček a nechte úplně zatuhnout. Hoďte do vany, pochvalte se a užijte si, že po téhle koupeli budete moct s klidným svědomím přeskočit otravnou fázi natírání.


     Dárkový tip: Bath melts, které jsou v tomto návodu nafocené, jsou opravdu maličké. Pokud plánujete udělat bath melt do větší formičky (což já na Vánoce rozhodně budu), přijde mi skvělé nalít hmotu do poloviny formičky, počkat, až mírně zatuhne, naskládat růžičky (nebo cokoliv jiného) na střed, lehce je zalít, opět počkat, než zatuhnou (jinak by vyplavaly s hmotou na povrch), a dolít hmotu do konce. Tím pádem na obdarovaného vyskočí až ve vaně.

    Mimochodem, větší verzi těchto bath melts najdou v balíčku dvě vítězky předvánoční soutěže - pokud jste ještě nesoutěžily, zkuste štěstí!


    Co dáváte do vany vy? Láká vás vyrobit si vlastní bath melt, nebo preferujete kupované věci? A jak by vypadal váš vysněný bath melt?

    Mějte se krásně,
    M.


P.S. Recepty si vytvářím sama, mnohdy mi to zabere určitou dobu a několik pokusů, než vyladím ten správný poměr surovin. Ráda je s vámi sdílím, avšak ocenila bych, kdyby se stejný či velice převelice podobný recept neobjevoval na cizích blozích bez udání zdroje. Děkuji za pochopení.

P.P.S. Užitečný by pro vás mohl být článek Kde nakupovat přírodní suroviny (nejen) na výrobu kosmetiky + co považuji za základ.
    

18 komentářů:

  1. Až na to budu mít, nakoupím suroviny a budu si doma patlat krémy, balzámy na rty a blbůstky jako je tohle. Hlavně na ty krémy se těším, jak chodím do drogérie docela ráda, vybírat si krém mě vůbec nebaví. Děkuju za všechny návody, přijdou mi fakt užitečné...
    A technická, používáš na kosmetiku speciální náčiní, nebo prostě to z kuchyně? M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemáš zač, díky za pochvalu:) Náčiní jak které, plecháček a odměrku mám speciálně na DIY, nepatlám do nich nic jiného, ale třeba lžičky beru různé (i kdxž teď míchám spíše špachtlema); před použitím ale všechno oplachuji ve vodě s extraktem grepového semínka, aby to bylo fakt 100% čisté a nedostaly se mi do výrobku bakterie hned na začátku.

      Vymazat
  2. já teda s kolejema zkušenost osobní nemám, ale možná je to dobře, že tam ty vany nejsou :D mě stačí vyprávění těch, co to zažili, o společných sprchách a záchodech a na chvíli mě přejde chuť k jídlu (pokud je to u vás jinak, tak to máte super, tyhle veselé historky mám z Větrníku).
    jinak já jsem spíš typ na sprchování, ale ve vaně, s koutama mám problém, třeba oholit si v něm nohy je pro mě olympijský výkon, ale tak jednou týdně si tu vanu napustím :) dávám si pěnu, hooodně pěny, abych byla obklopená těma "obláčkama", občas do toho přihodím nějakou sůl nebo pár kapek olejíčku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych řekla, že naše kolej je v tomhle docela umírněná, máme tu ale jiný problém - máme nedostatečné zabezpečení a chodí nám na sociálky do teplíčka přespávat bezdomovci a feťáci. Zrovna včera objevili na protějším bloku ve sprchovém koutě injekční stříkačku, já sama jsem o zkouškovém, kdy jsem se šla vysprchovat ve 4 ráno, narazila na fakt divnou osobu. Tak se v noci bojím chodit čurat:D

      Se sprchovými kouty máme podobný problém, se vždycky bojim že se sklouznu a tou žiletkou se podřežu:D

      Ach, obláčky... To mi připomíná, že jsem pěnu už dlouho neměla, furt samý oleje, to musim napravit:)

      Vymazat
    2. mimochodem teď se dívám na aktuální Tchibo kolekci (to je taky mor, ty jejich věci) a zrovna tam tuhle formičku mají :)

      Vymazat
    3. Fakt jo? Oprašují staré kolekce, já jí mám někdy z února (jo, z února, na Valentýna jsem dělala lízátka:D). Ale formička je suprová!

      Vymazat
    4. no oni furt všechno opakují, což někdy není na škodu, protože ty věci jsou super a mizí rychle :) teď mají vánoční, formička je hnědá

      Vymazat
  3. Bohužel i doma máme jenom sprcháč :)) Nicméně opět super DIY! :) Škoda, že na něj nemám žádnou surovinu, abych to zkusila hned vyrobit :) Každopádně nakoupím a něco zkusím :)

    Jane´s colours

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono třeba jen z kakaového másla a kokosového oleje už se dá vyrobit pěkná řádka věcí:)

      Vymazat
  4. Na tyhle věci až tak nejsem, ale stejně se mi to líbí. :) Jen máme doma blbou vanu - když je jen trochu mastná, klouže jako blázen. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, já vanu radši po každé koupeli myju, ale stojí mi to za to:)

      Vymazat
  5. To je naprosto super :) Narazila jsem na tvůj blog náhodou a moc se mi líbí. Tohle časem určitě zkusím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Andulko, to jsem moc ráda, díky za pochvalu. Ať se bath melts povedou:)

      Vymazat
  6. Tak to je moc skvělý nápad. V budoucna to určitě někdy zkusím. Musí to být opravdu krása se s tím koupat :))

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Míšo, super blog! Já letos dělala také k Vánocům "homemade" dárečky, ale Bath melts mě nenapadly!
    Díky moc za inspiraci! Urcite vyzkouším a ráda se sem opět vrátím!
    A chci se zeptat jak je skladuješ nez je daruješ? Ja delala mýdla a ty dala normalne do krabičky a nechala v pokoj. teplotě. Co bath melts? Mam strach začnou měknout (rozpouštět)
    Dekuji za radu do budoucna! :)

    Měj se krásně :)
    Alena

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...