neděle 24. listopadu 2013

DIY: Bath bombs


    Bath bombs jsou vděčným dárkem. Nedělají ve vaně bordel (pokud děláte basic verzi), vyrábí se z velmi dostupných a velmi levných ingrediencí, šuměj, je s nima prostě sranda, neznám člověka, co by si je do vany nadšeně nehodil. Tak si je nadšeně vyrobíme! Za měsíc jsou koneckonců Vánoce (a já dodržuju svoje varování, že vám Vánoce budu cpát v každym druhym článku). 

    Mimochodem - ačkoliv je toto DIY ingredienčně velmi nenáročné, je radno dávat při něm dobrý pozor. O kapku víc vody, než je třeba, a všechno je v p***. Takže to nedělejte v 10 večer den poté, co jste měli den (noc) předtím veselý a řádně dlouhý sraz s kamarády. Jako já, třeba. Bylo to náročný.


    Budete potřebovat:            
  • jedlou sodu - např. zde
  • kyselinu citronovou - např. zde
  • škrob (bramborový, kukuřičný, kuzu, co vám padne do oka) - např. zde
  • formičky, ideálně silikonové

    To by byla totálně basic varianta. Ještě by k tomu přišla voda, teda. 
    Přidat můžete:
  • vonné silice
  • bezpečná barviva
  • strouhané kakaové máslo - např. zde
  • vyživující olej - např. zde
  • mořskou sůl - např. zde
  • poupátka růží, levanduli, popř. různé hračky...

    Jak na to?

    V misce zkombinujte suché ingredience. Ideální poměr sody, kyseliny a škrobu je 2:1:1. Pokud chcete povznést vaše bath bombs na další, více hydratační a pokožce prospěšný level, přidejte kakaové máslo. Já jsem na 600 g směsi použila zhruba šest polévkových lžic.


    V nádobce smíchejte vodu s olejem, vonnou silicí a barvivem (pokud o tyto věci v bath bombs stojíte). Já jsem dělala dvě různé varianty, jednu levandulovou s fialovým barvivem, jednu s pombrančovou silicí, ale bez barviva. Olej a vodu dávám vždy v poměru 1:2, esence stačí maličko, barviva v případě bath bombs to chce více, aby se směs opravdu pěkně obarvila. Bohužel vám neřeknu přesné množství tekuté směsi, rozhodně se ale jedná o maličké množství. Já jsem potřebovala asi 4 lžíce vody a 2 lžíce oleje. 


    Teď přichází ta složitější část. Do suché směsi po malých částech vlévejte tekutou směs, po každém přicmrndnutí tekutiny pořádně promíchejte. Zkuste se vyhnout šumění směsi a přilévat opravdu téměř po kapkách. Výsledná směs by měla být spojitelná, na omak mi připomíná mokrý písek. Pokud se vám povede nalít vody moc, můžete to zkusit zachránit kombinací suchých ingrediencí, většinou je v takovém případě ale pozdě bycha honit. Takže bacha, to je to, co jsem chtěla říct. 


    Já jsem si ještě připravila barevnou koupelovou sůl za pomoci hrubé soli a barviva. V tomto případě to chce s barvivem naopak velmi šetřit, já to řeším tak, že namočním konec špachtle v barvě a tou sůl promíchám. Krásně se obarví. 


    A konečně samotné vyrábění. Není to žádná věda, jen to chce řádné stlačování směsi, aby se vám výsledná bath bomb nerozpadla. Bez problémů se dá udělat i koule v ruce. Mým osobním favoritem co se dárků týče jsou bath bombs s překvapením uvnitř - ať už se jedná o poupátka, která nikdo nebude čekat, že se z hladké šumivky vynoří, o nějakou tu koupelovou sůl, která dá svou barvou vaně nový rozměr, nebo o hračku z Kinder vajíčka (to je tak, když má váš přítel milion malých bratranců:)). Možností, co dělat s bath bombs, je neskutečně moc. Líbí se mi i pár zrnek soli vtlačit do povrchu, popřípadě udělat to samé s cukrovými kvítky (to dělá například Lush). 


    Hotové bath bombs můžete ihned po stlačení opatrně vyjmout z formičky a dát je na papír uschnout. Za 24 hodin by měly být dostatečně vytvrzené. Ty moje už jsou zabalené v potravinářské folii a čekají na etikety. Jednu jsem při balení rozbila, tak mám radost, že si to šumění taky užiju. Bath bombs připravované s kakaovým máslem a mandlovým olejem navíc nádherně hydratují - další vana bez následného natírání, jupí!


    Co vy a bath bombs? Máte rády šumivé vany? Zkoušely jste někdy toto DIY? Láká vás? A jak by vypadala vaše ideální bath bomb?

    Mějte se krásně,
    M.


P.S. Recepty si vytvářím sama, mnohdy mi to zabere určitou dobu a několik pokusů, než vyladím ten správný poměr surovin. Ráda je s vámi sdílím, avšak ocenila bych, kdyby se stejný či velice převelice podobný recept neobjevoval na cizích blozích bez udání zdroje. Děkuji za pochopení.

60 komentářů:

  1. Jee, no to je paráda:D Aspoň nemusím dokupovat žádné ingredience, určitě zkusím! A jaké dáváš to barvivo a aroma? Můžu dát klasické potravinářské? To asi ne, co?:D
    The Huge Lover

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můžeš:) Aroma mám z Tvořivého světa, jedná se o 100% přírodní silice:)

      Vymazat
  2. Škoda, že se nekoupu, vypadá to naprosto báječně! Hlavně ta růžová poupátka.. super vynález!
    Šumivé koule jsem potkala v DMku, ale to složení není nic moc a dávat za jednu kouli 50.. to je opravdu lepší si je doma vyrobit! :)
    Wonderfull Today

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tyjo, tak padesátku tahle výroba nestála snad ani dohromady:D

      Vymazat
    2. když jsem nemocná dělám si koupel nohou v lavoru a právě pro tuto příležitost jsem si vyrobila malou kouli se třpytkami, myslím, že to minimálně zvedne náladu:)

      Vymazat
  3. To je skvělý :)) Tak k Vánocům nebudu dívat jen diy koupelovou sůl ale i bath bombs (které miluji :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ha, soli už mám taky udělané, tyhle DIY dárky jsou supr:) Ať se bath bombs povedou!

      Vymazat
  4. Tak to je paráda!!! Nejspíš strávím celý čas do Vánoc přípravou těchhle serepetiček....snad se příbuzenstvu zavděčím, protože mě tvoje recepty vážně hrooozně moc baví....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neznám člověka, co by se nerad cachtal ve vaně, čím víc vychytávek, tím líp:)

      Vymazat
  5. Strašně moc děkuju za vyřešení problému s nedostatkem kapesnýho na Vánoce! Bude to super dárek :)

    OdpovědětVymazat
  6. Moc děkuju za návod :) Už jsem uplně natěšená až seženu všechny ingredience a začnu "patlat". Skvělé řešení pro nízký rozpočet na Vánoce. Ještě jednou díky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemáš vůbec zač, bath bombs jsou úžasné, efektní a opravdu za hubičku:) Ať se povedou!

      Vymazat
  7. tak už vím, co dám kamarádkám k Vánocům, super tip ,jako vždy:)
    Once Upon a Time

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za pochvalu! Mé kamarádky to taky vyfásnou:)

      Vymazat
  8. jůů to je skvělý návod, to zvládnu i já :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zvládneš všechno, žádný z návodů není těžký!;)

      Vymazat
  9. Je to skvělej návod! Přemýšlím o tom už delší dobu, ale ještě jsem se k tomu nerozhoupala :)

    Zvu tě k nám na GA :)
    http://in-protested.blogspot.cz/2013/11/christmas-giveaway.html

    OdpovědětVymazat
  10. Úžasný nápad!
    Takže 2 díly sody 1 díl kyseliny a 1 díl škrobu?

    OdpovědětVymazat
  11. hele, to bych mohla zvládnout! já už fakt nevím, co pořád kupovat, tak asi vezmu od mamky nějaké zásoby levandule (pěstuje a suší ve velkém) a udělám nějaké bombičky :) jo a to autíčko je nejlepší :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To víš, že to zvládneš! I to ostatní, hravě:) Já plánuju napřesrok levanduli taky pěstovat doma, závidím zásoby:) Měla jsem ten den štěstí, že jsem v Kindervajíčku autíčko měla, šmouly bych se asi nezbavila:D

      Vymazat
  12. Vzhledem k tomu, že jsem všechny ingredience měla doma, vyzkoušela jsem, už se suší:) moc se mi líbí ten nápad dát dovnitř hračku, může být docela sranda vyrábět nějaké barevné kuličky s překvapením:) jen to je tak pro jedináčka, protože dát např. 3 koule do vany je blbost a o jednu hračku by se porvali:D nevím jestli vydrží do dalšího koupání:) ale stejně to vyzkouším:) já jsem si do své ukryla třpytky, protože jsem dělala jen malinkou na vyzkoušení, trošku mi vadí, že přes tu barvu prostupují bílé tečky, příště tu směs vemu přes sítko, ale jinak je to skvělé!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro jedináčka nebo do třech různých van:D Jinak pokud chceš kouli na více použití, budeš jí muset rozlomit, rozpustí se opravdu hned;)

      Třpytky zní moc pěkně! S tou barvou nevím, co by to mohlo být, já směs ani nepřesévala, ale barvu mám docela jednolitou..:-/

      Vymazat
    2. Možná jedna z ingrediencí byla příliš hrubozrnná..

      Vymazat
  13. Tak jsem neodolala a už jsem je taky vyzkoušela vyrobit :) Měla jsem teda jenom 100 g směsi a vyrobila jsem z ní 5 malých bomb. Výroba byla snadná, akorát mi na nich moc nedržela ta sůl, nemáš nějaký tip, jak na ni? Barva z ní se mi obtiskla na kouli, ale sůl opadala. Ale i tak se už těším, až je otestuju ve vaně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel tý soli tam nejde dát moc, pouze povrchově, chce to obrnit se trpělivostí a vmačkávat krystalky do směsi, nějakej zaručenej tip jak na to nemám:-( Přeju pěkný koupání!:)

      Vymazat
    2. Díky za odpověď. Na příště si asi pořídím nějakou hezkou formičku a zkusím to spíš s ní, do koulí mi moc vmačkávat nešla, když jsem moc zabrala, rozpadaly se mi. Třeba mi to bude držet lépe.

      Vymazat
    3. To asi jo, tam se to namačká přece jenom účinnějc:)

      Vymazat
  14. Môžem dať miesto toho škrobu syrovátku? Alebo rozdeliť dávku pol toho, pol toho? Už sa teším zajtra sa do toho pustím a ak sa podaria, tiež pôjdu do Vianočných balíčkov :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi bych to raději nedělala, sama s tím nemám žádné zkušenosti, nevím, jak by to reagovalo (pokud nějak, jsem na chemii hrozná:D), ale koukala jsem na internet a ani tam jsem nenašla, že by někdo syrovátka přidával, přimlouvám se za verzi se škrobem:) Každopádně kdybys to zkoušela se syrovátky, určitě dej vědět, jak to dopadlo!

      Vymazat
    2. já dělám jen koule se syrovátkou !!!
      http://blog.ekokoza.cz/diskuzni-forum?mingleforumaction=viewtopic&t=29
      vydrží velmi dlouho (až púl roku), trvanlivosti bych se tedy nebála.....a koupel se syrovátkou je báječná, spolu s olejem v kouli - balzám na kúži :-)

      Vymazat
  15. Děkuju ti moc za super návod :-) Dneska máme sraz s kamarádkama, tak jsem jim vyrobila růžový s mořskou solí, snad se budou líbit!

    OdpovědětVymazat
  16. Chtěla bych zkusit barevné bomby, ale přírodní barvivo nikde nemůžu sehnat :( ty máš přírodní nebo ne? Popřípadě odkud je máš? Děkuji :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už jsem zapátrala po netu a mám to! Budu barvit rybízovou šťávou! :D

      Vymazat
    2. No paráda!:-) Já bath bombs barvím glycerinovým barvivem, ale přírodní zakoupíš třeba na ekokoze;)

      Vymazat
  17. Doporučuji přidat sodu až po smíchání s tekutou částí.. můžeš to tam nalít bez obav a šumět to nebude.. mám to tak vyzkoušené a funguje to, jedlá soda je totiž ta část co šumí..Zaujalo mě že používáš sůl až do vnitřku ne do směsi, vyzkouším to jaký v tom bude rozdíl =).. Přečetla jsem snad skoro všechny tvé DIY články, jsi hrozně šikovná =)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super, to by mě nenapadlo, díky za tip! Věděla jsem, co šumí, ale v žádným případě by mě nenapadlo přidat až po... Sůl dávám dovnitř jako "překvápko":-) A díky za pochvalu, moc si jí vážím, i když žádné složiťárny nedělám:-)

      Vymazat
    2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    3. Nemáš zač =) ..Právě, že v jednoduchosti je krása.. a mě přijde, že poslední dobou lidí dělají spíše ty složitosti.. =D takže obdivuji to jak jednoduše na to jdeš =D

      Vymazat
  18. Ahoj, jak dlouho vydrží ty koule vyrobené? Aby se nezkazily, a jak se skladují? Děkuji za odpověď.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, omlouvám se za přehlédnutí komentáře - skladovat stačí ve vzduchotěsné nádobce, zatím o žádném kažení nevím, i když je fakt, že spotřebovávám docela rychle; není ale k nějakému kažení důvod;-)

      Vymazat
  19. ak sa môžem spýtať ako to teda je ? lebo máš napísane že olej a voda idú v pomere 2:1 a potom napísané že 4 lyžice vody a 2 lyžice oleja a to nesedí k tomu pomeru :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky, promiň za mystifikaci - platí 4 lžíce vody a dvě oleje, děkuji za upozornění, hned opravím:)

      Vymazat
  20. když začnu bomby vyrábět ted, vydrží do Vánoc-třeba v igelitovém pytlíčku?? děkuju za odpověd

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, určitě, neměl by být problém:)

      Vymazat
  21. Prečo ked do zmesi pridam farbivo, použivam potravinárske, tak sa mi z toho spraví taka pena a nestuhne to, max to lepí :)))) ked to robím bez farbiva je to ok .. a nepoužívam škrob, myslíš že je to problém? inak supiš blog :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě bych škrob raději přidala, ale chemik nejsem, kdoví:) Děkuju!

      Vymazat
  22. Můžu dát místo vonné silice potravinářské aroma? Nebo to není moc dobré na pokožku :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V podstatě by neměl by u tohoto typu produktu neměl být problém:)

      Vymazat
  23. Ahoj Bee. Máš úžasný blog. Letos dělám velkou část vánočních dárků jenom podle tvých receptů. Moc a moc ti děkuji za tvůj blog a tvé recepty. přeji Veselé Vánoce a chlubím se svými právě vyrobenými pomerančovými bombami s kakaovým máslem :)

    https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/s720x720/10685519_10205570484926192_662431413968153358_n.jpg?oh=50201fd59efe566e84cb2a3b0ee188a0&oe=553CF18C&__gda__=1430680756_349424fd5e7e39a4b88a8a979acb6661

    OdpovědětVymazat
  24. mám jen malou poznámku k barvení šumivek
    udělala jsem jich už hodně a postupem času jsem od barvení nakonec ustoupila, kombinace barviva a oleje, to znamená zaručený pruh na vaně, který se ( zvlášť po některých potravinářských barvách) dost pracně odstraňuje.....začala jsem tedy místo barvení zdobit sušenými květy, bylinkami a plody

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu:) Já dávám barviva ale opravdu minimálně (jen vymáchámšpejli a konec) a problém jsem zatím neměla. Mastný pruh zůstává, naštěstí jen čirý:D

      Vymazat
  25. Ahojky, vypadá to naprosto úžasně, už se nemůžu dočkat, až to zkusím :) Mám akorát jednu otázku :) Jak dlouho asi tak tak koule vydrží? Má to nějakou "minimální trvanlivost"? :D Já jen, abych věděla, jak dlouho je mám dělat dopředu, když je chci někomu dát :)

    OdpovědětVymazat
  26. Tohle je asi nejlepší blog o kosmetice,který se dá na netu najít.Moc ráda z něj čerpám.Bath bombs jsem tenhle týden zkoušela poprvé,ale neplavou mi na hladině,nýbrž klesnou ke dnu a šumí ze dna.Tak nevím,co jsem udělala špatně.Jinak škrob je zbytečná přísada,údajně má fungovat jako pojivo,ale ty tvary drží výborně i bez něho.

    OdpovědětVymazat
  27. Ahoj, chci se jen zeptat, jestli ta kyselina citronová nějak neškodí pokožce?

    OdpovědětVymazat
  28. Ahoj. Měla bych dotaz:-) Celou dobu mi koule šly a najednou poslední dobou když je vyndám z formičky, jsou hezky hladké, ale jak schnou dělaj mi bublinky na povrchu. Jak kdyby se potily :-D jsou hrbolaté a praskaj. Vůbec nevím čím to může být. Zkusila jsem dát míň vody. Jiný kokosový i olivový olej, jinak vše používám stejné a dělám to stejně. Nemáte někdo zkušenost?

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...