pátek 25. října 2013

Volby aneb psáno rozhořčením

Zdroj obrázku: chnj.cz
Z dnešního, ale hlavně ze zítřejšího dne mám hrůzu. Volby ve mně vyvolávají pocit strašlivé bezmoci, zvláště vezmu-li v úvahu předvolební průzkumy. Vyděsila mě ale i (mimo jiné) včerejší předvolební debata, zejména potom pan Filip toužící po "soběstačné", uzavřené ekonomice.
 
O polovině stran nevím, co si mám myslet, a ty, o kterých si toho moc pěkného nemyslím, na tom budou, jak se zdá, nejlépe. Pět let a dva dny před stoletým jubileem založení ČSR si tu téměř obnovíme předlistopadovou situaci a nechci vědět, jak budeme slavit tu stovku.
 
Nejde mi do hlavy, že líbivé argumenty, po krátkém zamyšlení tolik přehnané, neefektivní a rozvoj ČR brzdící, si získaly tolik hlasů. Nejvíce mě fascinuje nejmenovaná strana, jež si postavila kampaň na údajném zastavení bývalého ministra financí - dobrého ministra financí. Ostatně co jiného, než škrty, se dají v době krize očekávat, že? Neříkám, že je mi daný muž sympatický, nevidím ho ale jako veřejného nepřítele č.1. Kdo na pana K. nadává, nechť si najde dokument o velké hospodářské krizi ze začátku třicátých let. Nežijeme si vůbec špatně a za tři čtyři roky se efektivita monetární politiky bývalé vlády plně projeví - bohužel smetanu slízne vláda nová.
 
7% nedobrovolná nezaměstnanost je v dnešní Evropě unikátem. V poměru k předlistopadovým cenám a platům jsme na tom o 100% lépe, ale na to už si moc lidí nevzpomene - podstatné přeci je, že máslo stálo dvě koruny padesát a všichni měli práci. Nedobrovolně. Vůbec mě fascinuje, že jsme jediná země posovětského bloku, ve které je určitá strana stále legitimní, zatímco v těch ostatních je zákonem zakázána.
 
Veřejným míněním hodně mává pán z hradu, u kterého nechápu, že ho ještě někdo poslouchá. Poslední kapku soudnosti musel ztratit po rozhovoru v Německu o děvčatech unesených v Pákistánu, a to snad ani není to nejhorší. Já jen čekám, až někdy pojedu metrem a to se mnou vybouchne. Aspoň že jeho kamaráda z opoziční smlouvy už moc lidí nebere vážně. K tomu se asi musí postupně dozrát. Ano, pojďme vystoupit z EU - Česká republika, naprosto závislá na svých ekonomických partnerech, Česká republika, do které evropské peníze tečou více než z ní - otázka ovšem komu.
 
Volme podle nejlepšího vědomí a svědomí. Pročtěme si programy  politických stran, věnujme tomu tu chvilku. Já na základě debaty a podrobného pročítání včera o půlnoci změnila svou preferenci. Zamysleme se nad každým bodem, zkusme si ho dát do souvislostí, vzpomeňme si na ekonomické zákony a představme si hospodářské dopady programů. Chvíli může být hůře, můžeme zvolit cestu, která nebude úplně růžová (ale pořád růžovější, než ta, která se jako růžová jeví), ale povede Českou republiku k prosperitěKaždý hlas se počítá. Voliči Strany největšího zla jsou voliči stoprocentní a volbu si nenechají ujít - proč my ano?

Toliko k dnešnímu článku, který vznikal z rozhořčení asi osm minut. Můžete se mnou souhlasit i nesouhlasit, od toho jsme každý jiný. Možná je blbost zveřejňovat podobné názory na kosmetickém blogu, ale nějak to muselo ven. Tak mějte krásný den a... Jděte k volbám. Prosím.

6 komentářů:

  1. Ohledně pana K. se shodneme. Tomu co dělá rozumí, jen to prostě nejde pod nos těm, co chtějí všechno a ještě něco navrch :-( Achjo, vidím to bledě..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to desna bezmoc, vid? Bejt jedna z nekolika milionu a mit na fibalni vysledek tak miniaturni vliv... :-/

      Vymazat
  2. Ja mavam tiez taky hnev, ked su u nas volby. Mam pocit, ze situacia a vola prosteho ludu je v cechach aj na slovensku dost podobna (vdaka bohu ze u nas nie su aspon komunisti!:D). Tu by som volila asi topku.. ked tak..Koho si volila ty?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vahala jsem mezi TOPkou a Zelenymi, nakonec jsem hlas dala Zelenym, protoze bych je rada videla ve snemovne. Modlim se, aby to nebyl ztraceny hlas. Smyslenim jsem pravicovejsi nez oni, ale cim vice nelevicovych stran zmirni tu cervenooranzovou unii, tim lip. Stejne ale zitrejsi vecer moc vesely nebude... :-/

      Vymazat
    2. na Zelenych sa mi paci ze maju tak prakticky postaveny program a nie len same vagne hesla typu "dame lidem praci!" ..ale od miestnych som pocula, ze ludia maju stale v pamati nejaku kauzu so solarnymi elektrarnami ci ako..nvm..
      Kazdopadne ma naplo, ked som videla toto:
      http://economia-node2.cloudapp.net/dlazdice

      Vymazat
    3. Já jsem doufala, že se SZ do sněmovny dostane, proto jsem jim hlas dávala. I program je mi sympatický, ale třeba s TOP09 se shodnu více - bohužel to vypadá, že i přes v posledních dnech vzrůstající preference SZ zůstanou za čárou, o jednu nelevicovou stranu méně, škoda... Ono kdyby měl člověk brát v potaz každou kauzu každé strany, zbyl by nám Babiš a Okamura jakožto nová hnutí, kterým ale věřím ještě míň než stranám, co mají za sebou stovky skandálů:D Nakonec to ale nevypadá až tak hrozně, jak jsem čekala, myslela jsem, že ČSSD a komunisté dostanou více, tohle nejsou až tak zlá čísla.

      Vymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...