středa 30. října 2013

DIY: Výživná pleťová maska


    Taky tak milujete pleťové masky? Já jsem naprostý maniak. Neuplyne týden, kdy bych si něco neumíchala a nejradši bych na obličeji měla něco naplácáného pořád (jsem divná, ale když mám na obličeji masku, připadám si vždycky tak nějak hezčí). Dnes bych se s vámi ráda podělila o jeden z mých nejoblíbenějších receptů, a sice na zklidňující výživnou masku, která vám zajistí pleť jak dětskej zadeček. Jemňounkou, samozřejmě.
    Potřebovat budete:
  • banán (stačí 1/4, záleží na požadovaném množství masky) - je velmi výživný, obsahuje vitaminy A, B, C, E a dále také zinek, železo, hořčík a draslík;
  • ovesné vločky (2-3 lžíce) - ovesné vločky vám zajistí jemný peeling, zároveň obsahují tuky, které pleť vyživí;
  • kokosové mléko (cca 2 lžíce, chceme onu "tuhou" část, která se hromadí kolem stěn plechovky) - moje naprostá obsese poslední dobou, nejradši bych to cpala do všeho, je neuvěřitelné, jak perfektně tohle tučné mléko dokáže vyživit, navíc se zde také dočkáte nějakého toho peelingu;
  • zelený čaj - stejně jako u masky na vlasy (která má mimochodem velmi podobné složení, takže je vždy dělám spolu) je třeba silný uvařený čaj, kterého budou stačit cca 2-3 čajové lžičky podle vaší preferované konzistence; zelený čaj má úžasné zklidňující a antioxidační účinky;
  • med - pokud na něj nemáte stejně jako já alergii, přihodila bych ho kvůli jeho hydratačním a anti-zánětlivým schopnostem.
    Postup je strašlivě jednoduchý. Banán, vločky a tuhou část mléka (popřípadě i med) spolu rozmixujte. Já mixuji dlouho, peeling pro mě není primárním cílem této masky, pokud jste ale nadšené scrubberky, stačí vám párkrát mixnout. Do směsi přidejte požadované množství vylouhovaného zeleného čaje a - tadá!



    Na masce vážně není nic složitého, naopak. Je rychlá, efektivní a ještě suprově voní (i chutná, jen tak mimochodem:)). Pro naprosté nadšení naneste na 10-15 minut, smyjte a půl hodiny si sahejte na extrajemný obličej.

    Mimochodem - pokud se ve vašem kokosovém mléku pevná část neoddělila od tekuté, přesyjte si mléko přes síto - maska by byla jinak extrémně tekutá a špatně by držela na obličeji.

    Pokud vám maska zbyla a nechce se vám ji vyhodit, kápněte do ní trochu vitaminu E/extraktu z grepového semínka a uchovejte v lednici, 2-3 dny vydrží.

    Spoiler na brzké DIY: Dnes jsem si byla po naprosto přepáleně obtížném midterm testu zlepšit náladu nákupem v Lush; přinesla jsem si scrub Let The Good Times Roll, tabletky na zuby Atomic a vzoreček masky Rudolph, která mi s želé uprostřed naznačující Rudolfův červený nos připadá naprosto úchvatná - a úchvatná je i na pleti, jsem nadšená! V následujících týdnech proto můžete čekat recept na masku inspirovanou právě Rudolphem a návod na scrub podobný LTGTR, za dlouhou dobu to nejvoňavější, co jsem na sebe patlala:)



    Maskujete? Jaký je vás oblíbený recept? Nebo preferujete koupení masky? A čím si zlepšujete náladu?

    Mějte krásný den,
    M.


P.S. Recepty si vytvářím sama, mnohdy mi to zabere určitou dobu a několik pokusů, než vyladím ten správný poměr surovin. Ráda je s vámi sdílím, avšak ocenila bych, kdyby se stejný či velice převelice podobný recept neobjevoval na cizích blozích bez udání zdroje. Děkuji za pochopení.

23 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Doufám, že si ji zamiluješ podobně jako já:)

      Vymazat
  2. Tuhle jsem už zkoušela :) Dobrá patlanice ale stojí za to! :D Opravdu skvělé :))))) Mimochodem máš moc krásný blog a baví mě tvojee články.:))
    Měj se hezky Míšo :)

    Blog ϐook of ϐeauty

    OdpovědětVymazat
  3. já moc na masky nejsem, dávám si tak jednou za měsíc a většinou kupuju, hodně se mi líbila Anatomicals z nějakého starého boxu, na pupínky, docela i zabrala. teď se chystám zkoušet tu plátýnkovou, ale dneska chci udělat první OCM seanci, tak to asi odsunu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, OCM si užij:) Na tu plytýnkovou masku jsem hrozně zvědavá, musím si už nějakou pořídit, baví mě, že s ní člověk vypadá jako člen Ku Klux klanu:D

      Vymazat
  4. Maska vypadá dobře:)
    Taky si vždycky s maskou připadám hezčí:D

    OdpovědětVymazat
  5. Aa, Míšo, ty mě jednou těma maskama zahltíš úplně! Nevím, kterou zkusit dřív! Miluji tyhle tvoje návody, vážně! Na Tvoje články se vždycky těším úplně ze všech nejvíc!:)
    TheHugeLover

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Díky, to jsem moc ráda! Plánuji postovat DIY články čím dál více, právě ty mají největší odezvu a oblibu, jak se zdá, tak to zahlcení docela hrozí:D

      Vymazat
  6. kam na ty nápady sakryš chodíš! zase super inspirace, děkuju (jdu míchat a kuchtit :D)

    Once Upon a Time

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přiznám se, že většinou to začíná u Lushe, potom nastane stádium vymýšlení, čím co nahradit, co se dá sehnat a co ne a takhle to dopadá:D Často ale míchám co je po ruce, občas to dopadne blb+, občas skvěle:) Dej vědět, jak se Ti maska líbila!:)

      Vymazat
  7. Vyzkouším jak masku na obličej, tak tu masku na vlasy :)

    OdpovědětVymazat
  8. Jéééé, tak zase další tip, jak ušetřit za nákup v lushi :-))) protože jak na to tak koukám, tak to bude totéž jako maska Oatifix a ta je super. Já zatím od nich nahradila MAOM tou obyč.domácí jílovkou. Ale stejně mi to asi nedá a ještě někdy jí pořídím, mají v ní namleté ty fazole a docela voní...
    Dobrý tip to s tím grepem, asi ho budu muset koupit, hodí se na dost věcí. Právě mi to vrtalo hlavou, jak to uchovat čerstvé.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, je Oatifixu docela podobná, i když primární inspirací ani nebyl:) Taky tu masku zbožňuju, ale radši DIY za pár korun než maska za skoro 3 kila... Ale třeba Catastrophe cosmetic neodolám:)

      Vymazat
  9. akorát nemám mixér :-/ tady šlehač asi neprojde :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D:D:D To bys musela mít asi nějaký nadšlehač:) Zkusila bych možná masku nechat pár hodin odstát v lednici, hotovou včetně čaje atd a potom trošku namačkat vidličkou, vločky budou do té doby napuštěné tekutinou a nebudou tak tuhé:)

      Vymazat
  10. Je to zaujímavé. Určite to niekedy skúsim...a aj ochutnám :D

    OdpovědětVymazat
  11. Tak na tohoh domácího Rudolpha jsi mě fakt natěšilaa.. jedu postupně, takže se k něm možná i dostanu a jestli ještě nebyl sepsán, mohla bych se přimluvit, aby byl brzo? mám hroznou chuť s příchodem adventu maskovat svátečně ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě sepsán nebyl, ale bude brzo, slibuju!:)

      Vymazat
  12. Ty jsi fakt hustá! Nikdy jsem nečetla recepty tak ráda (asi proto, že to nebyly recepty na šminky... :))) )!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, taky mě na jídlový recepty moc neužije:D

      Vymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...