pondělí 21. října 2013

DIY: Nejlepší maska na vlasy inspirovaná Lushem

    Máme tu další slibované DIY, kvůli selhání techniky o den později, než jsem zamýšlela - co si budeme povídat, víkend je pro podobné patlání vhodnější. Alespoň budete mít čas sehnat vše, co dělá tuto masku tak úžasnou - vážně, lepší vlasy po žádné jiné nemám. Pokud vám složení masky připomíná slavnou H´Suan Wen Hua, není to náhoda. Masku jsem dostala ve vzorečku a byla jsem z ní nadšená, na druhou stranu platit za ni necelých 400 kč se mi nechtělo, zvláště když jsem se podívala na ingredience a upravila si je tak, aby se maska originálu co nejvíce podobala - a přidala jsem i něco málo navíc.
    Potřebovat budete:
  • Avokádo (stačí 1/2)
  • Banán (stačí 1/2)
  • Kokosové mléko (můžete nahradit olivovým či kokosovým olejem, mně se ale mastnota z vlasů špatně smývá)
  • Zelený čaj
  • Skořici
  • Pár kapek šťávy z grapefruitu

    Avokádo vlasy intenzivně vyživí, stejně tak jako banán a kokosové mléko. Jak jsem již psala výše, místo kokosového mléka můžete použít olej, ale mléko je bohaté na mastné kyseliny, které vlasy vyživí podobně a nemusíte potom hlavu mýt šamponem třikrát. Navíc perfektně voní a můžete jeho pomocí upravovat hustotu masky, jelikož ho bývá většinou zhruba polovina usazená u víka plechovky. Zelený čaj je bohatý na antioxidanty - udělejte si ho trochu dopředu, stačí vody jen na dno, aby byl čaj pořádně silný, navíc ho moc nepotřebujete. Skořice má stimulovat růst vlasů a grapefruit vaši hřívu zbaví zbytků produktů ve vlasech.

    Banán, avokádo, kokosové mléko (popř. olej) - zhruba v poměru 1:1:1 - a skořici dohromady rozmixujte do hladka. To "do hladka" je tu velmi důležité, protože až budete masku smývat, nebudete chtít, aby vám ucpala odpad. Do směsi přilijte šťávu z grapefruitu a zelený čaj (do uvedeného množství dávám zhruba tři lžičky od každého). Určitě ale máme různé představy o ideální hustotě masky na vlasy, takže si ji přizpůsobte k obrazu svému.
    Po nějakých deseti minutách na hlavě vás čekají odlehčené, přesto však vyživené vlasy, které vydrží svěží delší dobu než obvykle. Většinou mi dost masky zbyde, skladuji ji potom v prázdném Lush kelímku v lednici a týden minimálně vydrží, spíše víc.
    Děláte si masky doma, nebo dáváte přednost kupovaným? Máte nějaký oblíbený recept?

    Mějte krásný den,
    M.


P.S. Recepty si vytvářím sama, mnohdy mi to zabere určitou dobu a několik pokusů, než vyladím ten správný poměr surovin. Ráda je s vámi sdílím, avšak ocenila bych, kdyby se stejný či velice převelice podobný recept neobjevoval na cizích blozích bez udání zdroje. Děkuji za pochopení.

13 komentářů:

  1. hele tohle vypadá docela jednoduše, to bych mohla taky zvládnout :D vyzkouším! zatím vypotřebovávám Macadamia vzorky z Ladyboxu, moc vlastně masky nepoužívám, ale tahle mě zaujala. dám vědět, jak jsem dopadla :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super, těším se na echo!:) Ono je v podstatě všechno, co tu mám, dost jednoduché, jen tak třeba nějaké věci nevypadají:)

      Vymazat
  2. o víkendu masku určitě vyzkouším, nesmím na to zapomenout:-)

    Once Upon a Time

    OdpovědětVymazat
  3. Wow, vypadá to zajímavě... vzhledem k tomu, v jakém špatném stavu teď moje vlasy jsou, asi to vyzkouším :-) díky za tip :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Já mám vlasy hodně jemné a vymývání banánu z nich mě trošku odrazuje, ale třeba je to fajn. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když ho pořádně rozmixuješ, není problém:) Horší to může být s kokosem, fakt to chce hladkou kašičku;)

      Vymazat
  5. Hmm, to bych asi chtěla i ochutnat. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, nebejt tam to avokádo, který samo o sobě nemusim, asi bych to taky zkusila:)

      Vymazat
  6. Tak musim se přiznat, že domácí masku na vlasy jsem nikdy nezkoušela a zatím se k tomu ani nechystám :) Spíš mi evokuje něco k snědku než masku na vlasy :) Ale věřím, že to může být fajn :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tuhle bych já osobně nemusela jíst kvůli avokádu, ale o víkendu přidám návod na masku na pleť a té si i kousek ujím:D

      Vymazat
  7. Nikdy jsem neměla moc ráda domácí výtvory na vlasy, i když jinak všechno domácí zbožňuju. Možná to je tím, že mám opravdu jemné vlasy a špatně se mi z nich cokoli smývá (vlastně i kupované masky a balzámy). A tahle maska mě příjemně překvapila. Sice mi taky nejde úplně dokonale vymýt (a to jsem ji rozmixovala fakt důkladně), ale zato vlasy pěkně natuží a mám větší objem. Moc díky za recept :).

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...