pátek 6. září 2013

DIY: Balzámy na rty


    Dneska konečně vyrážím k moři. Už je sice po sezoně, ale tepla se snad ještě dočkáme:) A protože u moře jsou rty vystaveny horším podmínkám než obvykle, rozhodla jsem se ještě před odjezdem vyrobit pár svých oblíbených lip balms, protože už mi docházejí a přeci jen jsou tyčinky na pláž praktičtější než kelímky, ve kterých jsem balzám dosud uchovávala.


    Složení je velmi podobné jako u masážítka, potřebujete v podstatě stejné ingredience. Neobejdete se bez vosku, který by se dal v případě masážítek vypustit. Dále budete potřebovat máslo, ať už kakaové, bambucké nebo obě; nakonec kokosový olej. Poměr je tentokrát jiný, chceme, aby balzám držel tvar, proto se mi osvědčil 1:1:1 jako ideál; velký podíl vosku zajistí, že se balzámky nebudou moc roztékat. Ingredience rozehřívejte ve vodní lázni - nejdříve přijde vosk, poté másla a nakonec olej. Až bude všechno roztavené, odstavte z plotny.

    Přidat můžete pupalkový olej s vitaminem E, který se chová jako konzervant, kapku či dvě vanilkového aroma, abyste podtrhly sladkou vůni, a kousek rtěnky, který zajistí pěkně vypadající balzám; na to stačí kousíček rtěnky, pokud přidáte rtěnky více, balzám vám i zabarví rty.



    Nakonec směs nalijte do kelímků či do tyčinek. Já ty své objednávala z ebay; na úvodní fotce je vidíte "vyšperkované" laky na nehty.

    Za 10 minut si doma vytvoříte balzám, který je velmi hydratující, krásně voní a hlavně - víte přesně, co v něm je:)


    A kde sehnat ingredience? - kakaové máslo, bambucké máslo, včelí vosk, kokosový olej, vitamin E

    Zkoušely jste někdy balzám vytvořit? A čím si rty nejraději patláte vy?

    Mějte krásný den,
    M. 


P.S. Recepty si vytvářím sama, mnohdy mi to zabere určitou dobu a několik pokusů, než vyladím ten správný poměr surovin. Ráda je s vámi sdílím, avšak ocenila bych, kdyby se stejný či velice převelice podobný recept neobjevoval na cizích blozích bez udání zdroje. Děkuji za pochopení.

18 komentářů:

  1. Tak to je supeeeer!!:)))) vypadaji úžasné :)

    OdpovědětVymazat
  2. Super nápad..sice bych musela hodně věcí objednat..ale asi do toho půjdu :) Takže díky za super nápad :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že se líbí, je fakt, že toho je potřeba docela dost, ale ta radost z domácího balzámu to přebíjí:)

      Vymazat
  3. Páni, tak teraz si ma dostala!!!! Toto je skvelé! Určite to niekedy vyskúšam. :-) A za tento skvelý tip ťa pozývam ku mne na giveaway!! :)

    www.sueandcolours.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  4. Tak toto je báječné, zkusím :-)
    Celkově za dobu svého blogování mám pocit, že mě to celé posunulo směrem k věcem buď přírodním, nebo absurdně jednoduchým (zinková či kalciová mast) a že pomalu zakotvuji u svých jistot a časem už ani nebude o čem psát. Už pořizuji jen dobré věci :-D Tak nějak právě tuším, že i tyhle balzámy se u mě chytnou. Navíc je to hodně pěkný nápad na dárek, mám ráda věci, do kterých člověk dá kromě peněz snahu, péči a srdce :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně to povídej, já čím dál více utrácím spíše za suroviny typu oleje, prášky apod., rtěnku jsem si naposled koupila tak před měsícem a půl a to je u mě hergot dlouhá doba!:D Jinak přesně jak píšeš, tyhle DIY věci jsou super dárkem, už jsem rozdala dosz balzámů a ještě více lotion bars:)

      Vymazat
  5. Můžu se zeptat, z kolika ml (g) balzámy děláš a kolik jich tak zhruba máš z té dávky? Děkuji :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, záleží samozřejmě na velikosti tubičky, já mám pětimililitrové, většinou spíš upravuji množství podle toho, kolik těch pětimililitrových tubiček chci vyrobit;)

      Vymazat
  6. Míšo, tak včera jsem vyráběla balzámek podle tebe ........... jen jsem vynechala tu rtěnku a je perfektní. Tento poměr tuků, másel a vosku je fajn. Někdy se mě totiž stalo,že jsem zkoušela nový recept, nebo hledala na netu a balzám měl pak spíš konzistenci husté kaše. Není nad to, sáhnout o ověřeném receptu. :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Chystam se na ne ...jakmile Ekokoza doda ingredience:-))) kdyz po me manzel chtel koupit labello ci co v drogerce rekla jsem mu ze ani nahodou:-) ze dostane hode made by kiss a bee:-))) este pokoukam zbytek tvych DIY na balzamky pro inspiraci :-)

    OdpovědětVymazat
  8. jak dlouho vydrží?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemám zkušenosti s tím, že by se kazily, a to mám doma třeba balzámky, které jsem míchala před rokem:) Je to hodně o skladování - ideálně chlad, tma.

      Vymazat
  9. Dobré ráno, na Vaše stránky jsem se proklikla při hledání způsobu, jak podomácku vyrobit moje milovaná Lush masážítka a zachránit tak bortící se domácí rozpočet:). Sama jsem v minulosti nikdy moc složení kosmetiky neřešila, nicméně osud mi do cesty přihrál atopického manžela, ke kterému postupně přibyly dvě atopické holčičky a já najednou musela řešit, jestli je nutné měsíční miminko matlat ropou a jejími deriváty. Jak jsem se rozhodla je nasnadě. A moc děkuju lidem jako jste Vy, kteří zkouší, testují a objevují metodou pokus-omyl, abychom pak my ostatní mohli přijít k hotovému:) A konečně dotaz na závěr, moc se mi líbí složení těchto balzámů, kdybych je chtěla vyrobit do kelímků/plechovek, bylo by tohle složení ok, nebo moc husté? Možná míň vosku? Mohla byste poradit? Díky moc a ještě jednou, velká pochvala Vašemu blogu i Vám.
    Klára

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Kláro, děkuju moc za krásný komentář! Je skvělé vědět, že návody mohou být pro někoho takto užitečné. Co se balzámků týče, ubrala bych vosku a přidala bambuckého másla. Přinejhorším směs můžete klasicky rozpustit a upravit zpětně:-) Jinak osobně mi připadají tyto (http://kissabee.blogspot.cz/2014/01/diy-vylepsene-balzamky-na-rty.html) lepší, základ je v podstatě stejný, akorát tam nefiguruje kokosový olej, místo kterého mám psaný mandlový, můžete ale dát samozřejmě jakýkoliv jiný, mandlové máslo se dá také nahradit bambuckým... Myslím, že mají lepší konzistenci:-) A opět, pro kalíškové ubrat vosku, přidat másla.

      Mějte se krásně!

      Vymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...