úterý 20. srpna 2013

DIY: Tělový peeling o třech ingrediencích


   Dnes si dáme něco pro milovnice peelingů. Na tento, relativně drsný, peeling budete potřebovat tři věci: bílý jogurt, mletou kávu a holandské kakao. Jedná se o můj snad nejoblíbenější scrub a to, že si ho můžu udělat za pár šupů a pár minut (nebo spíše sekund?) doma mu na popularitě jen přidává. A ta vůně!

    Proč zrovna kombinace bílého jogurtu, kávy a kakaa? Je to jednoduché. Bílý jogurt nejenže drží celou hmotu pohromadě, zároveň ale také hydratuje a ošetřuje drobné ranky. Kyselina mléčná pronikne do povrchových vrstev kůže a zjemňuje podrážděnou pokožku, mléčný tuk vám kůži zase vyhladí. Káva je tu zejména pro svou exfoliační funkci, ale ne náhodou místo ní není třeba písek – kofein je totiž známý bojovník proti celulitidě. A kakao? No přiznám se, že původní účel byl, aby to vonělo ještě líp, jestli mi rozumíte – ale kakao navíc jako známý antioxidant zabraňuje stárnutí a pronikání volných radikálů do kůže, na čemž koneckonců staví čokoládové masáže. Když se mi hodně chce, přidám do směsi i předtím rozehřáté kakaové máslo, ale v 90% případů jsem naprosto spokojená s peelingem o třech ingrediencích.

    Co se množství týče, beru to tak nějak od oka, někdy je peeling více hrubý, někdy více hnědý… Jogurtu mi každopádně většinou bohatě stačí tři polévkové lžíce.


    Použití asi nikomu vysvětlovat nemusím. Napatlat, promasírovat, opláchnout. Já si s tím většinou dávám na čas a masíruji pokožku krouživými pohyby směrem k srdci. Po opláchnutí mám pleť jemnou jako prdelky všech miminek dohromady. (Ale víte, co je na tom nejlepší? Konečně vím, jak bych vypadala s tmavou pletí – na pár minut z vás totiž bude nefalšovaná černoška, a kdo by to aspoň na těch pár minut nebral.)

    Jakkoliv je tento peeling skvělý, na obličej bych ho nedávala. Je velmi drsný, jeho drsnost si samozřejmě můžete regulovat množstvím kávy, ale i tak to může být pro jemnou pleť na obličeji velká zátěž.

    Dáváte přednost DIY nebo koupeným peelingům? A jaký je ten váš nej?



    Mějte krásný den,
    M.

P.S. Recepty si vytvářím sama, mnohdy mi to zabere určitou dobu a několik pokusů, než vyladím ten správný poměr surovin. Ráda je s vámi sdílím, byla bych ale ráda, kdyby se stejný či velice převelice podobný recept neobjevoval na cizích blozích. Děkuji za pochopení. 

25 komentářů:

  1. Také si dělám peeling s jogurtem a kávou, krásně všecko obrousí =). Občas místo jogurtu použiji med. A určitě si vystačím s doma dělanými peelingy. Hlavně proto, že vím, co v tom je :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsme na tom podobne; diky Elle mam poprve i nedomaci peeling od Bourjois a jen jsem se utvrdila v tom, jaka je kava na exfoliaci super:)

      Vymazat
  2. Tak já jsem přesně do dneška, do přečteí Tvých článků o DIY peelinzích myslela, že mým nejoblíběnejším je s mořskou solí a olivovým olejem za stovku z Rossmanna, ale asi začínám přehodnocovat =D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ten vůbec neznám! Já peeling považuji za natolik jednoduchou věc, že jsem neochotná za něj ty peníze dát:D Vždycky jsem s těmi domácími spokojenější. Můj poslední drogérkový peeling je nějaký od Bourjois co byl k Elle snad v červnu, no smrdí jak guma, není to ani sprcháč, ani pořádnej peeling, brr. Mám doma 3/4 balení a na vaně je jenom díky tomu, že docela pěkně vypadá. A taky kvůli tomu, že mý ségře je vcelku jedno, čím se patlá, takže po něm občas sáhne:)

      Vymazat
  3. Jinak, co se týče kupovaných peelingů třeba Korres, Benefit, drogerkové klasiky, nebo sprchové peelingy - nikdy mi to žádnou službu neudělalo =/ je to akorát vyhazování peněz. Jediné, co mě takhle nadchlo byl rozmarýnový olej s citronovou trávou od Alverde.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tohle taky neznám, vidíš, Alverde musím prozkoumat víc, mám tu kosmetiku ráda, ale zkoušela jsem jen minimum věcí. Navěky věků se u mě zabydlela jejich tužka na obočí pro blondýny, perfektní odstín!

      Vymazat
    2. Joo, já mám zas jejich řasenku na obočí pro blondýny ;) Ten olej je skvělý, ale je možné, že by sis ho dokázala i namíchat rychleji, než bys ho stihla koupit =)

      Cukrové peelingy jsem ještě nezkoušela, vždycky jsem radši sáhla po těch solných. No, však už začnu vařit. Pak už jen sehnat piksličky a začnu to zdobit jako dárky k Vánocům (krize přišla i na mě.. ale zas na druhou stranu - zářný příklad "štěstí v neštěstí" - jakápak nouze, když díky krizi budu mít kosmetiku tisíckrát kvalitnější a ještě levnější, než si můžu běžně koupit? =D

      Vymazat
    3. Já jsem zas na curkový peelingy, obecně jsem děsně na sladký, solný moc nevedu. No vidíš, jaká umí bejt krize dobrá duše:D Mně připadají DIY dárky obecně lepší, taková ta věc, co si fakt nemůžeš nikde koupit, stejně každej snad všechno, co potřebuje, má, a lepší než blbůstka mi přijde dárek, nad kterým musím strávit nějakej ten čas:)

      Piksličky už doma mám a jak to tak vypadá, budu ještě přikupovat:D Mám plastové kelímky z tvořivého světa, paradoxně se mi ale více líbí sklěnené kořenky, které kupuji v Globusu, tak přemýšlím, jak to zpáchám.

      Vymazat
    4. Já jsem taky radši pro sklo.. budu muset naklusat do Globusu. Snad mi vystačí zásoby na navaření pro celou rodinu ;) Hele, mám jeden tip.. co takhle udělat něco pro chlapy po holení? Nebo na zimu na lyžování ;) (Ať můžu sfouknout vařením opravdu letos všechny =D

      Vymazat
    5. To mám v plánu, jsem ale mrcha sobecká a nejdřív vytvářím věci ze kterých mám užitek já:D

      Vymazat
    6. To plně chápu. Ale nemám, co těm chlapům letos dát a když už budu míchat dámskému osazenstvu.. takže by to byl vlastně v závěru přínos také čistě ženský =D

      Vymazat
  4. Óch bože!!! Právě jsem vyplula ze sprchy, kde jsem se důkladně "pobahnila" tímhle neskutečně voňavým peelingem. A moje otázka zní- "EXISTUJE NA SVĚTĚ LEPŠÍ?"....a sama si odpovím: "NE!" Kdo nevyzkoušel, mohu potvrdit, že je to opravdu zážitek galaktických rozměrů. Nejenom, že mám teď pokožku jak miminko, ale ještě k tomu ta božská vůně, která se rozline po celé koupelně!!! Aaaach.... Nemůžu se dočkat, až si k tomu příště dám masku na obličej a vlasy z marockého jílu a po smytí nanesu domácí krém podle "Kiss a Bee", na který si pomalu brousím drápky :o)
    PS: Omlouvám se za svůj emocionální výlev, ale tenhle peeling si to fakt zaslouží! HAWK! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, díky za krásný emocionální výlev, to je pomalu na zarámování!! Jsem ráda, že se ti peeling tak zamlouvá:-) Tak až si dopatláš krémík, vytvoř si i tělový scrub s kakaem a kakaovým máslem, po tom nebudeš mít pokožku jako miminko, ale jako extravoňavý miminko natřený tekutým sametem nebo tak něco:D

      Vymazat
    2. Míšo, přesně na ten scrubík, který zmiňuješ, jsem se dívala před 5ti minutami a opojena ještě stále kávovými výpary a účinky jsem se pro něj rozhodla téměř okamžitě :D Jen čekám na zásilku s kakaovým máslem, které je táááák "potřebné" na všechno možné. No nemůžu se dočkat :-)))
      PS: Nikdy jsem nic takového kosmetického nevyráběla, takže se opravdu nestačím divit- objevuji pro mě svět nepoznaný :))) Musím ti tedy velmi poděkovat za tvoje cenné tipy a rady a skvěle popsané a nafocené postupy! Měj hezký večer!

      Vymazat
    3. A já děkuji za přízeň a odvahu vařit! Ať se daří nadále:-)

      Vymazat
  5. Ta káva mlétá jako do pressa nebo mletá jako instantní?:)

    OdpovědětVymazat
  6. Ježííííši, tohle je tak super peeling!!

    Chci se zeptat... mažete se potom ještě nějakým krémem?

    Ivča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivčo, mažu:-) Peeling sám o sobě nijak hydratační není, ale pokožka pořádně zbavená mrtvých buněk mnohem lépe následně vstřebává krémy a tělová mléka:)

      Vymazat
  7. Ahoj, můžu se zeptat, když udělam větší dávku, jak dlouho to pak vydrží, aniž by se to zkazilo, nebo je popř. nějaká možnost, jak životnost prodloužit? děkuji :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, já skladuji v ledničce, myslím, že takové 3-5 dní to vydrží, popř. zamrazit, na vlastnostech by se nic změnit nemělo;) Čerstvé masky zamrazuji často a vždy byly ok:)

      Vymazat
    2. děkuju :)

      Vymazat
  8. Ahoj Miso,cirou nahodou jsem se dostala na tve stranky.Jeste nez jsem to otevrela,byla jsem ve sprse a poprve jsem si delala peeling z kavy a medu.Jsem nadsena.Ale koukam,ze se da udelat i z jogurtu,kavy a kakaa.Myslis,ze by se dalo pouzit i jine kakao???Nebo musi byt vylozene to holandske???A jeste bych mela jednu prosbu,na tvari se mi udelaly tri pigmentove fleky,vedela by jsi jak na ne?Myslim tim prirodni kosmetikou.Pouzivam uz treti mesic serum na pigmentove fleky od firm La Roche,ale moc velky ucinek jsem jeste nezaznamenala.Srdecne diky za tve odpovedi a preji jeste krasny vecer.PS:urcite si nektery ten kremicek podle tvych rad vyrobim :-) Ahoj Yvonne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Yvonne, co se peelingu týče, pokud tam nedáš granko, ale prášek, který má vysoký podíl kakaa, nevidím v tom problém - popř. lze kakao vynechat. Co se týče pigmentových skvrn, zkus smíchat např. brusinkový olej s esenciálním olejem citronu, oboje seženeš na Ekokoze. Mělo by to fleky vyzmizíkovat účinněji, než chemická kosmetika. Popř. BioAroma nabízí depigmentační sérum, pokud by se Ti nechtělo nic míchat:-)

      Vymazat
    2. Ahoj Miso,uvodem ti musim podekovat za tak rychlou odpoved.Na to granko jsem take myslela :-),ale neboj od toho jsem hned upustila :-))))Ale jeste bych mela prosbu,pokud budu sama michat,tak jako,ze chci,tak v jakem pomeru to musim namichat,aby to bylo funkcni???A jeste,co to je to Ekokoze?Je to ceska zasilkova sluzba?Musim na to mrknout na internetu,protoze si nejsem jista,jestli zasilaji i do ciziny.Tisicere diky a predem diky za tvoji odpoved.Ahojky Yvonne

      Vymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...